Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-07, 23:27   #61
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Laptopen, juleduk, adventstake, en kopp med tusjer, lim, 70 ferdigskrevne julekort, skål med nøtter, skål med potetgull, skål med dipp, fjernkontroll og telefon.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:32   #62
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

I skrivende stund: to laptoper, en koseklut, et reklameblad av ett eller annet slag, et stearinlys, ett glas brus og en boks pepperkaker.
Det er egentlig ikke så ille.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:33   #63
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, her er det bare å tilstå!

Hva er der akkurat NÅ?

Nå er det veldig ryddig.
Har en løper og en adventsstake.
Følgende rot:

  • bh'n min
  • fjernkontroll
  • fotoapparat
  • ukeblad
  • tom potetgullskål
  • pokemon-album
  • Sonic DS-spill
  • tegneblokk
  • x-boks-cover
  • SFO-regning
  • Mobilpynt

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:34   #64
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Ja, det er LITE rot, til oss å være. Jeg ryddet i anledning at gubben er ute av huset.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:38   #65
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Én pose popkorn, telefon og to mobiltelefoner, digitalkameraet med esken (som har vært til rep.), to småposer med festehemper til Donald-permer, lypsyl, en halvspist plate melkesjokolade, to tomme poser etter kokosboller, en asjett og to glass. I tillegg til fatet og adventsstaken som er ment å ta seg pent ut...

  Svar med sitat
Gammel 07-12-07, 23:40   #66
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Laptop
Tomt rødvinslass
Øredobber
2 lysestaker
DVD cover (Eias og Kongeskipet)

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:12   #67
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

På halvmeteren med bord:
-Cola glass (i bruk)
-Paprika potetgull pose (1 time siden benyttet)
-Stor stratos (2 timer siden benyttet)
-Crispers pose (3 timer..)
-Appelsinskall (2 timer..)
-Plastikkboks med smultringer (8 timer siden, hentet av 1 åringen)
-Halvspist smultring oppå plastikkboksen (8 timer, gjenlagt av 1 åringen)


Rett ned fra sofaen:
-Ei åpen langøre-bok (8 timer siden rørt)
-To lekefat
-En zebra
-En babydukke
-En lekestekespade
-To ponnier
-En leketrehjulssykkel
-To løse tørkepapirark
-Et julemathefte
-Ei barnesko


I sofaen
-En stykk bortblekket husmor med pc på fanget (i bruk)
-Et stykk pledd i krøll (2 timer siden benyttet)
-Noen puter ikke på plass (aner ikke sist, kansje 36 timer siden på plass)
-En krøllete tørkerull (Aner ikke, ettåringen.. Selv benyttet 2-3 dager siden)
-Et løst ark fra tørkerullen (aner ikke)
-Nattakos-reservebamsen (2 dager)
-Leke-kaserolle (11 timer siden lekt med)
-Mobil, hustlf, fjernkontroll (benyttet 1 time siden)
-En barne-joggebukse (fra i forrigårs?)
-En vrengt mammagenser (20 min siden)


Ikke alltid det er slik altså!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:29   #68
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Akkurat nå er det rimelig ryddig, faktisk. Det som står her, er

- laptopen min (som jeg skriver dette på)
- mobiltelefonen min
- en stor saks
- den trådløse telefonen
- kompaktkameraet mitt, og vesken til det
- speilreflekskameraet
- to fjernkontroller
- kortleseren som jeg bruker til å laste bilder over på laptopen med
- en tom fruktskål i stål
- tre bordskånere
- Folkevett
- Lucky Luke og Jesse James
- Dagsavisen, som kom gratis på døren i dag
- No. 1 Ladies' Detective Agency (som jeg tok ut av sekken i morges fordi jeg er ferdig å lese den)
- en liten pose klinkekuler som poden fikk i bursdagsgave i barnehagen
- National Geographic, og en utbrettsplakat med dinosaurer som fulgte med
- en håndfull mynter
- bursdagskort til poden fra tante og onkel i Trondheim
- tom tekopp
- Tabascoflaske
- kvittering på de bøkene jeg kjøpte i går
- strømregning

OK, kanskje ikke helt ryddig. Men man ser i alle fall store deler av selve bordet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:35   #69
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Kan jo ta med spisebordet også, siden det står like ved siden av. Det er veldig ryddig nå, siden det ble ryddet her i forbindelse med bursdagsfeiringer sist helg.

- 2 pappkroner (en svart med glitterskrift som BM laget og en blå med glitterskrift som poden fikk i barnehagen)
- saltkvern
- pepperkvern
- kanelbøsse
- bordskåner
- vannmugge
- tom plastpose
- 3-4 delvis innpakkede julegaver BM skal sende - DVD-er, tror jeg, stort sett

Og på spisestuestolene ligger

- 1 nummer av M
- en pakke Jif tørrmopper
- en tom eplejuicekartong
- en liten stabel mine klær som noen andre har tatt ned fra tørkestativet tidligere i dag
- podens lenke med bursdagsønsker fra de andre barnehagebarna
- en t-skjorte som tilhører BM
- slåbroken til BM
- klærne poden hadde på seg i dag

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 01:48   #70
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.234
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

- laptop
- fjernkontroll
- mobiltelefon
- avis
- to glass
- tallerken

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 08:05   #71
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

En stabel med barnebøker
Dagbladet
Dag og Tid
Blyant og viskelær
Magasinet
En frokosttallerken
Et glass

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 08:10   #72
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

En trekatt som lillebror har hentet fra en vinduskarm
Et tomt fat (etter mannens kveldsmat)
En kopphåndduk
En dings til å stille lyden på TV-en

Vi har et lite stuebord, så disse fire tingene roter ganske godt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 08:39   #73
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Hahahaha

en ubrukt adventstake, og 2 *2 telysgreier +2 vanlig lysestaker (fordi jeg flyttet dem fra et annet sted for å få plass til pepperkakeuset.
En konvolutt fra gårsdagens post.
Papiret fra Mazunens adventskalendergave (1 minutt siden)
Avklipp fra pepperkakehusmal.
Invitasjon til juletrefest
Coveret til CD barnas superjul
Lydboken Julemysteriet.
En tørkerull
En liten snøman m/ lyd
2 glass
3 fjernkontroller
Kalenderen til Barnas Superjul

(og ja jeg er egentlig igang ed ryddingen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 08:47   #74
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Jeg er imponert over hvor store bord enkelte tydeligvis har.

Vi har bare et lite Lack-bord fra Ikea på stua, så der er det plass til minimalt. Etter at jeg ryddet og tørket bort fem lag med gamle kaffeflekker i går, så tror det i verste fall ligger et par fjernkontroller på bordet.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 09:24   #75
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

En kaffekopp og et glass, to fjernkontroller og to telefoner, mannens laptop og adventslys ,duk og litt stasj.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 09:36   #76
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.239
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

3 barneboker
En tutekopp

Ellers er det rent og pent!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 09:56   #77
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg er imponert over hvor store bord enkelte tydeligvis har.

Akkurat det tenkte jeg også. Nå begynner jeg å bli enda mer sikker på at jeg er fornøyd med det lille bordet jeg har bestilt. Det er ikke plass til noe særlig på det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 10:28   #78
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.160
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg er imponert over hvor store bord enkelte tydeligvis har.

Vårt salongbord er et sånn alminnelig stort sofabord - 120 x 60, kanskje? - og flere av tingene ligger jo oppå hverandre (fjernkontrollene ligger oppå bladene, fruktkurven står oppå bordskånerne etc.).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:45   #79
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.834
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Skilpadda:

NÅ er det:

1 tutekopp
1 sportsflaske
2 plastfat - oppå hverandre. Bananskall oppå der igjen.
1 dvdfilm (cover)
1 ark med racerbiler på
1 telefon
1 fat
2 glass
Harry Potter 7
1 lekeblad
Deler av dagens avis - resten ligger i sofaen

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:15   #80
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.648
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sjusketråd: Hva har dere på salongbordet?

Til tross for nyttelasting hele formiddagen, ligger det fremdeles skrot på stuebordet: Tekopp, Sfo-regning, et par skitne sokker , bh'n min, fjernkontroll, Nintendo DS, en tryllestav, duk + adventsstake, ablum, star wars cover, Aladdin dvd, tom konvolutt.

Vurderer å gå og fotografere spisebordet... jeg kommer til å bli utnevnt som æressjuske.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no