Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil nr 2 - "konebil"

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 17:37   #21
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Planen var en Yaris, men kjøpte en VW Polo for litt siden. Fornøyd.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:38   #22
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Takk.
Vi også tenkte på dette, på f.eks 1,5 diesel, fordi man ofte presser de små mer også, så mer slitasje og drivstoff? Jeg finner bare 2008 Golf til ca 200 000 og over på finn.no.
Men jeg syntes den Picantoen ikke var så liten som de andre, ihvertfall Aygoen. Vi tenkte først at vi skulle kjøpe til 60-80 tusen, men tenkte så at vi går opp i pris for å få nyere bil. Vi er jo ikke så veldig interessert i å kjøpe noe vi må ha inn og ut på verksted.

Det jeg tenkte på med diesel var 2008-modell av Polo. Mindre enn Golf, men større en en del av de minste småbilene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:41   #23
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Når man har en stor bil som man kan kjøre på hytta med, og den andre er en bil som primært skal brukes til henting/bringing/handling/jobb og sånt, hva med å se på en elbil? Peugeot 106 E og Citroen Saxo er greie firesetere man kan komme over brukt.

Billig... Helt du etter noen måneder kanskje må ha en ny batteripakke til en pris av... en ny småbil... Ref. http://www.dn.no/dnBil/article799546.ece

for meg virker elbiler uten svært konkrete vilkår for batteriene, eller leie av batterier, som et risikoprosjekt. Og batterier regnes som slitasjedeler og det er på en del biler muligheter for feilbruk som tar knekken på dem, slik at reklamasjon også kan bli vanskelig...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:43   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Hyundai i30

Er vel såpass ny at man vel ikke finner dem i den prisklassen ennå. Billigste modell starter vel på 200 000, så kommer vinterdekk, eventuelt ekstrautstyr, leveransekostnader etc. i tillegg.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:46   #25
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så mye inn i en Yaris, hvordan fikk dere til det?
Ja, det er et poeng, at nr 2 kan brukes til alle sammen og evnt noe lengre turer hvis nødvendig.
Er det mye styr å importere biler fra utlandet/Danmark?

Akkurat nå for tiden er det vel mer lønnsomt å importere fra Sverige. Er strengt tatt ikke så mye styr. Skal man kjøpe nybil er det sikkert en del forhandlere rett innenfor grensen som kjenner reglene svært godt. Det er også en del firmaer som formidler biler fra utlandet, bl.a. Toyota, men da sparer man ikke like mye.

Vær obs på at de fleste merkene vel har 2 års garanti i Sverige og Danmark, og da at norsk reklamasjonsrett på 5 år ikke vil gjelde.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 17:53   #26
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Skal man kjøpe Aygo brukt kan det vel hende at Citroën C1 eller Peugeot 107 ikke holder seg like godt i pris. Disse tre er samme bilen, men det kan være litt forskjeller med hva som er standardutstyr. Tradisjonelt ellers holder Citröen og Peugeot seg langt dårligere i pris enn Toyota, og folk er kanskje mer på jakt etter Toyota. Riktignok har det vel vært solgt langt flere Aygo-er enn C1- og 107-er.

Igjen må jeg si at jeg blir skeptisk til disse bilene og bruk utenfor bygater når det kommer til sikkerhet. Fysikkens lover er stort sett ganske klare når man kommer med en 800 kg Aygo mot 1300 kilo Golf eller en 1500 kg Passat....

Aygo, C1 og 107 har vel kanskje også i Norge vært i salg uten ESP også så vidt jeg husker.

Husk at selv om en del småbiler har 4 og 5 stjerner i EuroNCAP, så er det basert på at de krasjer med sin egen vekt. Med andre ord utstettes en større og tyngre bil for en langt større "belastning" i disse krasjene enn en lett bil.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 18:06   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Tusen takk mrc, jeg suger til meg all info og lagrer det til avgjørelse. Vi tar nok en tur imorgen og ser hva en forhandler har av Polo, Yaris og evnt annet. Jeg skal jo bare kjøre en mil til og fra jobb hver dag og henting og bringing skole og barnehage, så vi må tenke litt behov, men samtidig er det sikkerhetsmessige et tankekors når det gjelder de minste. Det med el-bil utgår nettopp pga det du sier, det har vi vurdert så vidt før.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 18:13   #28
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Vi også er glad vi valgte Yarisen.
Mannens bil har to ganger vært på verksted når vi skulle kjørt på fjellet.
Da var det godt å ha Yarisen. Fikk plass til klær for 3 personer på hytta i bagger, jeg pakker ikke lite, mat og 3 sett nye dyner. Ja det ble stablet litt her og der, men det er god plass i den.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:06   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Kan forresten nevne at fireåringen sitter bakovervendt i baksetet i min Yaris, og det er fremdeles plass til en voksen i forsetet. Kanskje ikke på langtur, men Yarisen er uansett ikke på mange langturer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 19:21   #30
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Min treåring sitter også bakovervendt i Aygoen, men kan ikke skryte på god plass foran. Men det går! Selv for en på 1.90 foran.

Ser fordelen at bil nummer 2 kan brukes mer som erstatning for bil nummer 1. Det funker ikke så bra her, det går nok dårlig med ferietur i Aygoen.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 21:54   #31
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er veldig glad i min søte Toyota Yaris.

Jeg er også veldig glad i min kjære, kule Yaris, abefales.

mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 21:58   #32
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.048
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Jeg har også hatt Yaris, elsket den . Vi var på ferie i den i 16 dager, riktignok bare mannen og meg, men med fullt campingutstyr. God plass. Det er ganske romslig faktisk.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 22:00   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Hm, det var mange Yaris-glade folk her. Kanskje det er et tegn.
Forøvrig har vi barn på 4 og 7 år og absolutt ingen planer om flere, så det med vogn er ikke viktig. Men at barna, de sitter forovervendt, har plass bak med stolsetene er viktig. Og mannen er lang og drar setet og ryggen langt bak når han kjører, men mulig han må roe ned på det når han skal bruke den.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 23:00   #34
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men at barna, de sitter forovervendt, har plass bak med stolsetene er viktig. Og mannen er lang og drar setet og ryggen langt bak når han kjører, men mulig han må roe ned på det når han skal bruke den.

Kjenner ikkje så godt til plassen i ein vanleg Yaris, men i ein Yaris Verso(sånn pizzabil-type) er det god plass bak sjølv med forsetet i bakerste posisjon. Køyrer slik bil sjølve og er kjempenøgd. Og lasterommet vert enormt om ein skulle ha bruk for det og slår ned baksetene.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 02:00   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hva med Skoda Fabia, eller Suzuki Swift?

De er små, men ikke knøttsmå.

Jeg har en Skoda Fabia og den er faktisk ikke liten.
Nå er det stasjonsvogn jeg har da.
Det går utrolig mye i baggasjerommet.
(veldig godt når jeg drar på ferie med 3 unger og pakker alt for mye)

Ellers ville jeg gått for en Yaris.
Hadde Ford Fiesta og var veldig fornøyd med den.
(men den ble litt vel liten for meg og 3 unger, spesielt når vi skulle på ferie)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:12   #36
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.014
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Kjenner ikkje så godt til plassen i ein vanleg Yaris, men i ein Yaris Verso(sånn pizzabil-type) er det god plass bak sjølv med forsetet i bakerste posisjon. Køyrer slik bil sjølve og er kjempenøgd. Og lasterommet vert enormt om ein skulle ha bruk for det og slår ned baksetene.

He he... Det er faktisk HOVED bilen vår det da. Yarisen er vår bil
nr. 2. Men ikke nødvendig med en verso som en bil nr. 2 altså. Mannen bruker versoen alt i fra å bringe massevis av brett og utstyr, til å ha vært en veldig god bil i disse flytte og oppussingstider.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:51   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Hyundai i30

Tenkte foreslå den jeg og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 18:31   #38
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Vi skal lease en Ford Fiesta. Meget prisgunstig.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:42   #39
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Vi så på Toyota Yaris idag, de hadde tilbud (?) på en helt ny til 208000 inkl det meste inni, uten vinterhjul (tror jeg) og mannen ble jo selvfølgelig gira (lyst på helt ny bil...). Vi tenkte dra tilbake og prøvekjøre og høre litt mer. Vet ikke om det er åpning for noe pruting når det står tilbud i utgangspunktet, men det er vel ellers vanlig å prute på bilpris?
Hva synes mcr om prisen? Jeg synes/tror vel at det er mer lønnsomt å kjøpe en 1-3 år gammel bil som har sunket litt i pris men fortsatt er ny og kjørt lite.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:43   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil nr 2 - "konebil"

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

Vi skal lease en Ford Fiesta. Meget prisgunstig.

Jeg har tenkt på leasing, men mannen er ikke keen på det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no