Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dere som trener om morgenen: Mat?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-14, 07:54   #41
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kjenner forresten også at det ikke er optimalt å trene styrke grytidlig på morningen. Men etter en seanse på tredemølla går det fint an med litt lettere overkropsstyrke. Men jeg setter ingen nye rekorder klokken 6 på morningen.



Jeg er virkelig saftløs () i muskulaturen på morgenkvisten. Men mulig det hadde funket med overkroppsøkt, ja. Markløft eller knebøy, derimot....

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 14:35   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg blir veldig treg i kroppen hvis jeg trener med for mye mat i magen. Jeg spiser heller ikke middag først hvis jeg skal trene på tidlig ettermiddag.

Jeg er alltid treg om morgenen da, men det skyldes ikke mat.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:01   #43
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg er kvalmende våken og full av futt på morgenen, men likevel vil liksom ikke kroppen helt gå med på at det er riktig tid for å trene.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 19:53   #44
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg liker å trene om morgenen, kroppen fungerer egentlig best da. Hvis jeg skal trene veldig tidlig(rundt kl 6) så spiser jeg et knekkebrød først. Jeg må ha litt mat i kroppen før jeg trener, men er ikke så veldig sulten så tidlig.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 00:01   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kjenner ikke kroppen min godt nok til å vite om den funker bedre på karbohydrater så tidlig eller ikke. Jeg bare vet at den må ha litt kalorier for å starte.

Men jeg vet jo at jeg innimellom tenker at jeg ikke får til å yte like godt på en slik supertidlig trening.
Kanskje det hadde føltes bedre om jeg spiste noe annet?

Karbohydrater er mye lettere tilgjengelig energi, så så sant man ikke har dressert kroppen som til å forbrenne fett veldig effektivt under trening (kombinasjon av lavkarbo kost og langvarig, rolig utholdenhetstrening) så vil den mye lettere kunne nyttiggjøre seg energien fra karbohydrater enn fett og proteiner. Etter trening, derimot, trenger du mer balansert mat.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 10:48   #46
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg tar en banan 15 min før spinning eller tredemølleintervall. Uten mat blir jeg kvalm og svimmel når pulsen er høyest. Drikker mye vann under og etter, og spiser vanlig frokost helst innen en halvtime etter. Har gjerne mat i veska eller på jobb.

Har jeg litt bedre tid, som når jeg sykler til jobb, tar jeg et par knekkebrød og kaffe. Ikke at jeg må på samme måte, men kjedelig å bli sulten underveis.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 11:32   #47
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg trener hjemme en halvtime hver morgen, og siden jeg gjør det med en gang jeg våkner går det greit å ikke spise noe. Jeg har vann tilgjengelig, og spiser rett etter trening. Tidligere da jeg dro på treningsstudio og trente lengre (45 minutters time), tok jeg en shake før jeg dro, og spiste frukt etterpå.

Må spørre, med beundring i stemmen:
Hva slags fordeler og effekter har du ved å trene hver dag om morgenen?


Klar for inspirasjon. Tenker på det samme, enten yoga eller joggetur (2 vidt forskjellinge treningsformer, jeg vet.)

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 13:29   #48
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener på morningen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Må spørre, med beundring i stemmen:
Hva slags fordeler og effekter har du ved å trene hver dag om morgenen?


Klar for inspirasjon. Tenker på det samme, enten yoga eller joggetur (2 vidt forskjellinge treningsformer, jeg vet.)

Effektene regner jeg jo er de samme som med vanlig trening, de kommer jo etterhvert.
Men fordelene slik jeg ser det er mange:
1. Det er overkommerlig å trene en halvtime hver dag.
2. Når jeg gjør det hver dag, blir det fortere en vane, og for meg som aldri egentlig har likt å trene eller drevet med idrett, så er det kjekt å bli vant til å trene på samme måte som jeg må pusse tennene og rense huden morgen og kveld.
3. Utrolig greit å være ferdig med treningen om morgenen, og kunne gjøre alt mulig annet resten av dagen, og ikke minst; slange seg i sofaen om ettermiddagen/kvelden med god samvittighet dersom jeg ikke har noe annet å gjøre.
4. Siden jeg også teller kalorier for tiden, er det ekstra greit å ha litt ekstra treningskalorier å gå på hver dag, og ikke kun noen dager i uka.


Sist redigert av LaBanga : 20-02-14 kl 14:07.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 14:05   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg trente om morgenen en gang for ca. 25 år siden. Jeg husker ikke om jeg spiste først. :bidrar:

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 14:55   #50
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg trente om morgenen en gang for ca. 25 år siden. Jeg husker ikke om jeg spiste først. :bidrar:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 15:14   #51
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.394
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg er egentlig treig om morgenen, for meg fungerer det bare å trene skikkelig hvis jeg spiser noe først. Hvis jeg skal sykle til jobb, noe som tar 1 time med bra innsats, må jeg ha 1 brødskive og 1 glass juice. Gjerne en liten klunk kaffe også. Vannflaske på sykkelen er et must.

Hvis jeg skal jogge litt, trenger jeg bare å få i meg et glass vann og kanskje en halv skive. Mer trengs ikke. Men joggeturer er kortere, gjerne 30-40 minutter.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 15:50   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg drakk Styrk Kakaodrikk i går og det var en veldig grei start, syns jeg. Passe liten boks, og kjapt og effektivt. Men jeg får ikke helt til å rettferdiggjøre for meg selv å kjøpe 3 bokser av den i uka heller.

Jeg tror jeg lander på at jeg tar et knekkebrød og en kopp kaffe før morgentreningene, og kan flotte meg med litt kakaomelk når jeg føler jeg fortjener det, eller noe slikt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 16:37   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Kakaodrikk er omtrent som melk med o'boy, så du trenger ikke kjøpe bokser.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 18:55   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg drakk Styrk Kakaodrikk i går og det var en veldig grei start, syns jeg. Passe liten boks, og kjapt og effektivt. Men jeg får ikke helt til å rettferdiggjøre for meg selv å kjøpe 3 bokser av den i uka heller.

Jeg tror jeg lander på at jeg tar et knekkebrød og en kopp kaffe før morgentreningene, og kan flotte meg med litt kakaomelk når jeg føler jeg fortjener det, eller noe slikt.

Det enkle er ofte godt nok, så slipper du å huske spesialmat.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 19:28   #55
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kakaodrikk er omtrent som melk med o'boy, så du trenger ikke kjøpe bokser.

Men hvis vi har o'boy hjemme nøyer jeg meg ikke med et lite glass før trening.
Da drikker jeg fort en liter om dag.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-14, 21:53   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Så rar du er.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 05:30   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Ja, regner med jeg er den eneste som har det sånn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:36   #58
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som trener om morgenen: Mat?

Jeg er ikke noe frokostmenneske i utgangspunktet, så nøyer meg med et glass juice eller melk før morgentrening. Evt ingenting.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no