Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Norsk rødkål vs dansk rødkål

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-16, 17:49   #1
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Norsk rødkål vs dansk rødkål

Jeg har egentlig aldri hatt noe forhold til rødkål, vi spiste det aldri hjemme da jeg var liten og det har jeg ikke plukket opp av meg selv heller, men her for et par uker siden smakte jeg rødkål i Danmark og den var jo kjempegod!

Er dansk rødkål og norsk rødkål tilberedt på samme måten eller er den norske mer som surkål? Jeg har funnet oppskrifter på rødkål på dansk vis som jeg skal lage i jula når vi har and, men det hadde sikkert vært greit å kunne kjøpe en pose av og til også hvis det er noenlunde det samme.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-16, 18:19   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Det er en norsk rødkålvariant som er veldig god. De har den på meny og det er ikke Nora. Kommer jeg på mer, skal jeg si fra. Norsk surkål burde forresten hete søtkål. Den er fryktelig!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 00:20   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Ole Martin alfsen har en veldig god oppskrift på rødkål. Den anbefales gladelig

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 07:52   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Hjemmelaget er mye bedre, ja. Hvis du kan tysk, er dette er kjempebra oppskrift på and med rødkål der andelårene stekes over rødkålen slik at andefettet drypper ned og lager himmelsk smak. Er du veldig interessert men ikke skjønner tysk, si fra, så skal jeg oversette for deg.

http://www.tim-maelzer.info/rezepte/...n-mit-rotkohl/

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 08:20   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hjemmelaget er mye bedre, ja. Hvis du kan tysk, er dette er kjempebra oppskrift på and med rødkål der andelårene stekes over rødkålen slik at andefettet drypper ned og lager himmelsk smak. Er du veldig interessert men ikke skjønner tysk, si fra, så skal jeg oversette for deg.

http://www.tim-maelzer.info/rezepte/...n-mit-rotkohl/

Takk for tipset. Tysk går fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 19:26   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Jeg vet ikke hvordan den danske rødkålen smaker i forhold til den norske, men jeg har de siste 10 årene laget en maksimalistisk variant som Edgar Ludl har publisert oppskriften til. Den er supergod! Veldig fyldig i smaken, sursøt og med en god del fett (smør, men andefett eller ribbefett er sikkert enda bedre). Ludls rødkål

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-16, 21:10   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norsk rødkål vs dansk rødkål

Takk for tips!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no