Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er mel mel?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-14, 09:57   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mel mel?

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett pizzamel på den lokale innvandrerbutikken her. Skal dit i dag, så da skal jeg jammen sjekke.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 09:58   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Villa Paradiso (italiensk pizzarestaurant på grünerløkka) har en serie med ulike sauser og pizzamel som slges bl.a. på Ica.

Vardøen selvsagt. . Han importerer italienske utendørs pizzaovner også. Vi skal bare utvide hagen og sesongen til det dobbelte først.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 09:59   #23
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett pizzamel på den lokale innvandrerbutikken her. Skal dit i dag, så da skal jeg jammen sjekke.




Denne fra Dallari er det mange Meny og småbutikker som har. Koster bare litt mer enn hva hvetemel bør.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:00   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vardøen selvsagt. . Han importerer italienske utendørs pizzaovner også. Vi skal bare utvide hagen og sesongen til det dobbelte først.

Kanskje det hadde vært noe for hytta? Svigerfar elsker å bake foccacia allerede, kanskje vi skal utvide menyen hans?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:02   #25
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kanskje det hadde vært noe for hytta? Svigerfar elsker å bake foccacia allerede, kanskje vi skal utvide menyen hans?

Klart det. . Blir koselig med vedfyrt pizzaovn. Først stekes pizzaene og så legges brødene inn til langtidssteking.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 10:54   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Selv vet jeg jo så altfor godt hva gluten gjør med bakeegenskaper, og jeg har et vell av forskjellige glutenfrie melblandinger å velge blant. Noen er veldig fine og med nesten bare stivelse, og egner seg bedre i f.eks. sukkerbrød og cupcakes.

Jeg kjenner noen som ikke trenger det, men bare baker med glutenfritt mel når de skal bake sukkerbrød og slikt, for resultatet blir så utrolig bra av det. Jeg kjenner jeg skulle lært meg litt mer matkjemi, det er jo utrolig spennende. Og avgjørende for resultatet. Særlig når man skal bake gluten og melkefritt.

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Takk :-)

Men kunne de ikke skrive renskåret skinke, hel ved elns. Selvom det er avskjær etc så er det fremdeles ekte skinke, i mine flisespikkerøyne.

Det er sant. Jeg spiser kalkunskinke (ikke svin, så der kan jeg ikke uttale meg), og der er det forskjell på innholdet i skinken. Noen typer har rent kjøtt, mens andre er iblandet både krydder og potetmel. Jeg synes ikke at den med potetmel er "ekte skinke". Men utover det, så er jo merking av pålegg helt utrolig her i landet. Pizzaost som ikke inneholdt ost (de måtte endre navnet til Pizzatopping istedet), og "Naturell skinke" som inneholder både løk og hvitløk og potetmel og sukker. Man kan ikke stole på navnet alene, man må faktisk lese innholdsfortegnelsen, for navnet kan være missvisende. Ikke så veldig nøye for folk flest, utenom at det er litt missvisende. Men for allergikere, så er det ekstra dumt. Ikke fordi de ikke uansett hadde lest innholdsfortegnelsen, men fordi folk flest ikke gjør det, og i god tro handler inn ting det ser ut til at allergikerne kan spise, og så går det ikke likevel.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:13   #27
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.


Denne fra Dallari er det mange Meny og småbutikker som har. Koster bare litt mer enn hva hvetemel bør.

Jeg fant denne i dag. Tenkte å teste ut pizzastenen jeg fikk til jul, så da skal jeg prøve pizzadeig av dette melet.


zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:16   #28
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mel mel?

Er ikke det melet der til søtbakst, Zinatra?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:18   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er mel mel?

Meny har godt utvalg av mel (feks tipo 0 og tipo 00) med ulik finhetsgrad. Hos oss har de også mel fra mer lokale møller som sies å være av bedre kvalitet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:18   #30
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Er ikke det melet der til søtbakst, Zinatra?

Kanskje? Jeg syns det var litt vanskelig å finne ut. Det er jo bare rent hvetemel med den fineste malingsgraden. Men jeg aner jo ikke om den har lite eller mye gluten. Har prøvd å Google litt, men er ikke så sterk i italiensk akkurat.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:23   #31
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er mel mel?

Jeg har ikke så mye peiling jeg heller, altså. Men dolci betyr søtsaker tror jeg, og det er jo bilde av en kake. Kanskje det er bra til pizza også, da.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:27   #32
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har ikke så mye peiling jeg heller, altså. Men dolci betyr søtsaker tror jeg, og det er jo bilde av en kake. Kanskje det er bra til pizza også, da.

Jeg tenker at jeg tester og ser hva som skjer. Jeg baker jo uansett mye, så det blir nok brukt. Kan jo teste det neste gang jeg skal bake. Sikkert bra i sukkerbrød.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 15:29   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er mel mel?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg tenker at jeg tester og ser hva som skjer. Jeg baker jo uansett mye, så det blir nok brukt. Kan jo teste det neste gang jeg skal bake. Sikkert bra i sukkerbrød.

00 skal være pizza mel.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 20:06   #34
Fuja
Superaktiv
 
Fuja sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
Innlegg: 465
Fuja er litt kulFuja er litt kul
Standard

Sv: Er mel mel?

Kjøpte "0" i dag og på den står det at den er til pizza.

Fuja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 21:51   #35
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er mel mel?

Vi handler i Sverige ganske ofte, og der har utvalget i ulike typer mel begynt å øke. De har vanlig hvetemel, manitoba cream, ekstra fint hvetemel og muligens en sort eller to til.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no