Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du på pannekaka di?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-14, 19:16   #41
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Blåbær og bacon!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:17   #42
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

På pannekakene som serveres i heimen eller hos svigers er det sukker på. Om jeg gidder har vi også bacon til.

I Danmark smakte jeg pannekake med Nutella på. Det var så godt at jeg har bestemt at det er kun feriemat og i Danmark (til mitt eget beste).

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:18   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Ikke noe på, jeg dypper den i Toro tomatsuppe. (Spiser med kniv og gaffel og dypper spisebiter, ikke hele pannekaka.) Middagspannekaker har jeg grovere mel i og ikke noe sukker. Mann og barn bruker bacon, sukker eller blåbærsyltetøy.

Dessertpannekaker spises med banan, sjokoladesaus og vaniljeis. Og litt krem om vi har.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:20   #44
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Blåbærsyltetøy.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:23   #45
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Sukker, sukrin eller syltetøy.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:30   #46
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Hvis det er snakk om sånne tynne pannekaker til kaffen, spiser jeg dem med litt sukker på. Middagspannekaker? Tja, jeg liker både sukker, bacon og blåbærsyltetøy på dem. Sukker må spises alene, men hvis jeg har bacon på, tar jeg gjerne også en bitteliten dæsj med blåbærsyltetøy på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:31   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Jeg spiser det sjelden, men det er i tilfelle med syltetøy - jordbær eller bringebær. Blåbær er djevelens verk. Jeg er oppvokst med middagspølse eller bacon til, egentlig.

Ungene får det litt oftere, og har stort sett sukker på.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:32   #48
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Kesam og bringebærsyltetøy. Og hvis jeg skal kose meg skikkelig - lønnesirup og bacon.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 19:53   #49
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Pannekaker er en sånn en-gang-i-halvåret-happening her også. Da har vi som regel sprøstekt bacon til. Guttene vil ha blåbærsyltetøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:02   #50
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Jeg liker både å steke og spise pannekaker. På mine må det være bringebærsyltetøy OG sukker. Andre syltetøy og lønnesirup står også på bordet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:11   #51
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Vi har pannekaker ganske ofte. Ungene spiser blåbærsyltetøy med lite sukker i, jeg og mannen spiser kalkunbacon til og har samme blåbærsyltetøy inni. Eller bringebærsyltetøy, eller jordbær, men jeg foretrekker blåbær. Hvis jeg lager til meg selv med grovt mel og mer som en matpannekake, kan jeg godt ha ost og kalkunskinke i, for eksempel.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:13   #52
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.790
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Kun sukker!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:18   #53
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Vi har pannekaker i alle fall annen hver måned, som fredagskosemiddag. Røra er av det hvite slaget, mel, egg, melk, salt og litt smør. Stekes på takke, da går det fort og greit. Jeg slenger på tre om gangen, rydder litt mens de steker, snur dem, setter på en maskin med klær - det er den desidert mest effektive middagslagingsstunden!

Serveres med hjemmelaget frosset blåbærsyltetøy (takk og pris for en bærhentende mann!) og stekt bacon. Den siste kan man ha sukker på.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:24   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Med presset sitron og rørte blåbær for dessert. Eller jeg smelter noen skiver Jarlsberg på slutten av steketiden. Eller jeg spiser de med Vossafår.

Vi streker to til hver, det tar akkurat passe tid. Heller kruskakli i røra. Har prøvd med grovt mel, revet gulrot og havregryn, men synes de blir tykke og tar for lang tid å steke.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 20:48   #55
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Her er det pannekaker 1-2 ganger i måneden - på storesøsters middagslagedag. Vi har sukker, blåbær og/eller bacon til - ikke alt alltid. Det aller beste er blåbær&bacon, syns jeg. Ungene spiser helst sukker&bacon.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 21:06   #56
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Vi har pannekaker kanskje 1 gang i måneden.
Vi har jordbærsyltetøy, bringebærsyltetøy eller sukker på.
Av og til bacon og blåbærsyltetøy også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 21:10   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Bare litt sukker.

Tror jeg må overraske dem med pannekaker i morgen siden det er Valentines.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 21:20   #58
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Sukker, syltetøy, og gjerne sjokoladesaus til dessert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 22:30   #59
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Ikke min favoritt, men når jeg først spiser det så er det med bacon og sukker. På samme pannekake. Sånne tynne crepes spiser jeg med nutella. Det synes jeg er godt.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-14, 23:40   #60
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har du på pannekaka di?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Blåbær er djevelens verk.



Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi streker to til hver, det tar akkurat passe tid.

Men blir alle mette av to pannekaker?

Vi har pannekaker av og til, kanskje en gang i måneden. De har mye egg og ca halvparten grovmel/havregryn. Ganske tynne. Spises med rørte blåbær (), jordbærsyltetøy, bringebær hvis noen vil ha det, sukker og bacon. Fritt valg på kombinasjoner, altså. Jentene vil av og til ha sukker og kanel også, men det blir litt sært for meg. Det er sikkert godt - det hører bare ikke til pannekaker, liksom.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no