Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Julelunsj - hva har du på bordet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-16, 03:45   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Julelunsj - hva har du på bordet?

Jeg ønsker å få ny inspirasjon til julelunchen Vi har flere slike i julen, og jeg setter veldig pris på hvor enkelt det er - lite styr i forkant, da det meste er klart på forhånd.

Hel sylte
Juleskinke
Røket laks
Eggerøre
Gräddost
Chaumes
Brie
Reker

Hjemmebakte rundstykker

Varm mat (noen ganger):
Ribbe
Karbonader

Føler det er noe jeg har glemt, men det dukker nok opp

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 07:42   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Lefser og grov sennep til sylta.

Godt syltetøy. Multer og noe hjemmelaget.

Brie og krydderbrunost.

Vi har som regel vanlig pålegg som prim og skinke og sånt. Med masse grønnsaker til blir det enda bedre enn til hverdags.

God juice.

Nå kom jeg på noe mer til handlelista vår.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 07:47   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Sild.
Kokt egg
Leverpostei.

I tillegg til det dere allerede har nevnt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 08:49   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Vi lager tomatsild og sursild selv, mye bedre enn den man kjøper. I tillegg til det som er nevnt her har vi også spekemat, samt hjemmelaget julebrød og vørterbrød.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 09:21   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Til lunsjselskaper pleier jeg å gå i disken på Meny og be om å få kjøpe gourmetloffen deres halvstekt og frossen. Så steker jeg den selv om morgenen selskapet skal være. Den er veldig god. Det er det helt vanlig å gjøre, de har egne klistremerker med stekeanvisning. Peppermakrell er også veldig godt!

Synes det høres fint, ut, jeg. Hvis du vil ha leverpostei, er det veldig fint å steke bacon på brett i ovnen, på et bakepapir. Pleier å skjære den opp i mindre biter før steking, og dra dem ut så de ligger flatt. Fått tipset av en kokk, det funker.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 09:22   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Eggesalat! Det er nam nam.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 09:24   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Julekjøttboller.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 09:28   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Flere varianter på fat:
- Sild med ulike krydder/smaker
- Oster/ harde og myke
- Spekemat, eggerøre, flatbrød
- Røkelaks
- Sylte og ulike skinker
- Roastbiff med sprø løk.
- Leverpostei og sprø bacon
- Røbetsalat
- Cabaret
- Varm ribbe/pølse/medisterkake

- Rundstykker, mørkt brød, fint brød, lefse og ulike kjeks.
- Juice, melk, kaffe og te.

1. dag jul har vi alltid en stor julebrunsj, det er det eneste måltidet vi har den dagen og det varer i mange timer med gode venner og familie. Jeg dekker opp slik ihvertfall 1. og 2. dag jul, foruten julemiddagen så er det de to brunsjene mann og barn gleder seg mest til av julemåltidene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 19-12-16 kl 09:36.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 10:07   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Lun dansk leverpostei med bacon. At jeg kunne glemme det. Og godt rugbrød.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-16, 11:18   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julelunch - hva har du på bordet?

Bacon, ja. Det må jeg skrive opp. Gutta liker ikke alt dette som er på bordet men bacon er alltid topp og de må jo også få litt ekstra.
Rekesalat, kyllingsalat og store pillede reker må vi ha. Og roastbbiff. Eldstemann vil ha sånn rødpølse med ost rundt. Tror den er fra Bjerke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no