Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 20:53   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Det er nemlig ikke lurt å strikke på åpenbart for kort pinne. Jeg la opp til denne i et annet garn enn originalgarnet (silkeull fra Nøstebarn):


Fordi jeg satt på sykehuset og ventet på legen i 7 timer hadde jeg ikke andre muligheter enn å bare strikke uten mål (og mening tydeligvis), og da jeg i dag måtte ta arbeidet av pinnen pga. en liten opprekking, oppdaget jeg at den må være altfor bred. Jeg har strikket den i str. S og søsteren min er definitivt ikke så brei.
Jeg synes det er mye arbeid å rekke opp, og synes det ble så fint i et deilig garn, og lurer på om jeg skal omformulere hele prosjektet til et babyteppe, hvor denne hullmønsterkanten blir den ene enden



Arbeidet mitt er 105 cm bredt når jeg ikke strekker det i det hele tatt.

Noen forslag til hvordan jeg praktisk kan løse dette?
Rillestrikk på større pinne dersom babyteppe?
Annet magisk lurt?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 08:56   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Kan du ikke bruke den øverste mønsterborden på hele teppet? Og avslutte med en taggekant som den du har nederst?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 08:59   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kan du ikke bruke den øverste mønsterborden på hele teppet? Og avslutte med en taggekant som den du har nederst?

Perlestrikk-delen, tenkte du?
Det er kanskje ikke så dumt

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 08:59   #4
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Kan du ikke bruke den øverste mønsterborden på hele teppet? Og avslutte med en taggekant som den du har nederst?

Det høres veldig fint ut, jeg er fan av å IKKE rekke opp hehe. Hvis du vil ha forslag til mønster har jeg en hel haug med babyteppemønster et sted. Men det er nesten finere med store pinner og rillestrikk synes jeg!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:01   #5
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Jeg kommer garantert ikke til å rekke det opp.
Jeg er glad i rillestrikk, men på såpass tynne pinner vil det ta år og dag å få det langt nok. Det vil vel perlestrikk også kanskje.
Men kanskje jeg kan redusere masketallet og øke pinnestørrelsen et hakk eller to..?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:02   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Jeg kunne jo ha strikket alt i mønsterrapporten, men det gidder jeg ikke Eller, det er nok en kombinasjon av at det blir mye arbeid, samtidig som jeg mistenker at jeg ikke kommer til å like resultatet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:03   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Det er garn i samme tykkelse som Nøstebarn sitt tynne? Da kan du jo bruke pinne 6 uten problemer.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 09:18   #8
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Hvis du skifter pinne kommer hoveddelen til å bli bredere enn kanten. Så da må du sy langs kantene til slutt. Pluss at det kan bli rart og posete i overgangen. Jeg ville ikke gjort det. Enten glattstrikk, eller glattstrikk med et perlemønster. Du kan f.eks. gjenta hullmønsteret, bare at du strikker vrang istedenfor hull?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 10:14   #9
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Hehe ja Gajamor. Det er jo sant. Skjønner ikke hvorfor jeg prøver å gi råd i en strikketråd

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:36   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Perlestrikk-delen, tenkte du?
Det er kanskje ikke så dumt

Jeg tenkte mer på den øverste hullmønsterraden. Men hvis det skal være et teppe babyen skal ligge på, er nok perlestrikk eller lignende bedre siden det er tettere og varmere.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-10, 21:57   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger råd til å omformulere strikkeprosjekt

Nå har jeg skiftet fra pinner 3,5 til 4 og redusert masketallet en god del, og så strikker jeg bare riller videre. Det ser foreløpig veldig fint ut, så jeg håper det blir bra.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no