Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-11, 13:53   #1
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Og før det kommer en haug med iphone svar, vil eg bare si at eg allerede har bestemt meg for at det vil eg ikkje ha Kanskje mer "bare fordi" enn noe annen god grunn. Mannen har iphone da, og eg vil gjerne teste noe annet.

Sikler litt på HTC telefonene. Noen som har noe for/imot som eg bør tenke på?

Prismessig setter eg grense for meg sjøl på 3500, helst ikkje mye over ihvertfall...

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:56   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Hvis iPhone er uaktuelt, vil jeg anbefale å ta en titt på den nye Samsung Galaxy S2, det er vel stort sett den alle vil ha klørne i nå for tiden. Er billig med abonnement.
Jeg hadde en virkelig håpløs avgjørelse når jeg måtte velge mellom de to. Landet på iPhone men hadde nok blitt fornøyd uansett hvilken jeg valgte.

Les mer om den her. Mannen sier han SKAL ha den i høst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 13:58   #3
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Takk, skal sjekke den ut! 3500 var jo uten abonnement altså. Men mulig det blir med abonnement òg for alt eg vet. Tenkte eg skulle ha netcom smarttalk eller flexitalk. Må være netcom ihvertfall, for vi bruker frifamilie aktiv her +telenor har ikkje dekning der svigers bor og vi er ganske ofte..

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:27   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jeg har bestilt Samsung Galaxy SII men har ikke fått den så jeg kan ikke dele noen personlige erfaringer riktig enda. Men den kommer veldig godt ut i tester og de jeg kjenner som har den lovpriser den så jeg håper og tror jeg blir mer enn fornøyd.

https://shop.netcom.no/mobil/samsung/galaxy-s-ii-i9100

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:45   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jeg har nettopp fått min nye HTC Incredible S (rød! ), og er strålende fornøyd. Godt kamera, god lyd, alt jeg trenger av dippedutter, tåler en trøkk og er latterlig brukervennlig. Ellers har jeg HTC Desire som jobbtelefon, og er veldig fornøyd med den også, og så har kjæresten HTC Desire S, og er veldig fornøyd med den. Men min Incredible er den fineste.

Den kostet 4500,- uten noen bindinger, kjøpt på Spaceworld over disk.

(Egentlig hadde jeg også veldig lyst på HTC Sensation, men ikke pokkern at jeg kan ha en telefon som heter Sensation. Et sted går grensen. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:47   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

HTC Desire S, trur eg. Incredible S er litt for stor, synes jeg. Den "vanlige" Desire (uten HD og S) har veldig fin størrelse og ligger godt i hånden, men det er ikke sikkert de får den over på Android 2.3.
Jeg er uansett veldig fornøyd med min HTC Desire, og kommer ganske sikkert til å velge en HTC igjen.
iPhonen min er jeg veldig misfornøyd med, og er sjeleglad for at jeg ikke har betalt den selv.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:52   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jepp, det er litt størrelsesforskjell på Incredible og Desire, men nå holder jeg en i hver hånd, (ok, ikke akkurat nå, men for ti sekunder siden), og begge funker fin-fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:57   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Mannen i mitt liv klagde litt over at Incredible er akkurat litt bred til, eh, hva det nå var.
Jeg kan styre min med samme hånd jeg holder den i, det var litt mer vrient, trur eg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:58   #9
Smurfine79
Carpe Diem!
 
Smurfine79 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Innlegg: 3.435
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

HTC Desire, helt klart. Jeg elsker min

__________________
Carpe Diem
Jeg er perfekt, bortsett fra at jeg er meg selv!
Gutter 02 & 07
Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:58   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Da er nok bare mannen din klønete.

Jeg har lange pianofingre, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:01   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Hva er det som gjør at du er misfornøyd med iPhone, Ru? Jeg spør for å sjekke om akkurat de tingene er noe jeg kommer til å bry meg om eller ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:05   #12
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jeg har iPhone og er veldig fornøyd, men hadde nok valgt Samsung Galaxy 2 hadde iPhone vært uaktuelt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 15:06   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har nettopp fått min nye HTC Incredible S (rød! ), og er strålende fornøyd. Godt kamera, god lyd, alt jeg trenger av dippedutter, tåler en trøkk og er latterlig brukervennlig. Ellers har jeg HTC Desire som jobbtelefon, og er veldig fornøyd med den også, og så har kjæresten HTC Desire S, og er veldig fornøyd med den. Men min Incredible er den fineste.

Den kostet 4500,- uten noen bindinger, kjøpt på Spaceworld over disk.

(Egentlig hadde jeg også veldig lyst på HTC Sensation, men ikke pokkern at jeg kan ha en telefon som heter Sensation. Et sted går grensen. )

HTC Incredible ønsker jeg meg også. Jeg har HTC Desire nå og er fornøyd med den, men har lyst til å kunne bruke mobil-tv
Dessuten er den rød, og det er veeeeldig viktig.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:11   #14
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Samsung S2
Har hatt den i ca 2 uker, og har enda ikke funnet noe jeg ikke liker med den!!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:15   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Miraluca, her.

Og før det kommer en haug med iphone svar, vil eg bare si at eg allerede har bestemt meg for at det vil eg ikkje ha Kanskje mer "bare fordi" enn noe annen god grunn. Mannen har iphone da, og eg vil gjerne teste noe annet.

Sikler litt på HTC telefonene. Noen som har noe for/imot som eg bør tenke på?

Prismessig setter eg grense for meg sjøl på 3500, helst ikkje mye over ihvertfall...

Jeg vurdere også HTC (trofast SE bruker i maaange år) men den modellen jeg ser på (ChaCha) har ikke radio og det er svært begrenset hva som føler med HTC mobilene når man kjøper de (kun lader ut fra det jeg ser). Derfor har jeg blitt veldig skeptisk til HTC må sies ....

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:27   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Det følger med HTC headset som funker som antenne på radio på alle HTC-er jeg har hatt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 16:31   #17
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jeg har Huawei U8800 og elsker den. Nå er min erfaring med smarttelefoner relativt begrenset og jeg er heller ikke spesielt kresen når det gjelder duppeditter, så det kan godt være at folk flest har langt høyere krav enn jeg har. Men jeg liker iallefall telefonen min veldig godt og har ikke hatt noen form for problemer med den - i motsetning til min manns splitter nye Nokia ettellerannet som det stadig er tull med. Huawei U8800 har forøvrig gjort det godt i diverse tester på f.eks. amobil.no osv. Rimelig er den jo også og det var vel hovedgrunnen til at jeg valgte akkurat den. Jeg gidder ikke betale mer enn nødvendig for en dings som i beste fall er utdatert om 1-2 år.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:37   #18
Miraluca
Aktiv
 
Miraluca sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 218
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Det ble Samsung Nexus S idag Tror eg blir fornøyd med min første smarttelefon Har lekt meg idag!

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:39   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det følger med HTC headset som funker som antenne på radio på alle HTC-er jeg har hatt.

Vanlige headset skal også normalt sett fungere som antenne. Har selv i hovedsak benyttet Creative- og Philips-øreplugger mot mine telefoner.

Bruker for tiden Incredible S. Synes den virker veldig bra. Batteritiden er også temmelig bra for å være en telefon av denne typen.

Størrelseproblemet kan jeg ikke forstå. Incredible S er jo ikk av telefonene med størst skjerm. Har ikke sjekket hva det er på den, men er vel 3,7-4-tommer et sted vil jeg tro?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:44   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken smarttelefon anbefaler dere?

Jeg kan i hvert fall nå, virkelig VIRKELIG anbefale Samsung Galaxy S2. Jeg er gift med telefonen allerede og har bare hatt den siden fredag. Jeg har aldri vært borti noe bedre, og ELSKER den!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no