Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-17, 15:55   #421
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Da er siste kakeslag i boks. Eller nest siste egentlig. Jeg skal lage marengs også, men jeg venter til litt senere i uka når jeg har eggehviter til overs etter matlaging. Marengs er jo raskt og enkelt å lage og klarer seg selv i ovnen lenge så det går greit.

I går tok vi storhandel av julemat- og drikke så da er det også i boks. I kveld er aller siste julearrangement i gang, det er lillebrors juleavslutning. I morgen skal vi bare slappe av og kose oss og onsdag blir det en kjapp vask før vi får første julegjest på kvelden. Gleder meg til koselige juledager med familien min.

Det lukter så fantastisk av svibler i stua og i helgen så vi både Love Actually og The Holiday så alt er i rute.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-17, 16:09   #422
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Juletreet er på plass, dog ikke pyntet ennå. Vi skulle egentlig ha vanlig gran eller furu, men endte opp med sibirsk edelgran. En høy, tett, kjegleformet sak som ser nesten litt for pen ut etter min smak, men som nok kommer til å se bra ut når min brokete samling med juletrepynt er på plass. Jeg og lillefrøkna laget dessuten en 12 meter lang glanspapirlenke som nok kommer til å pimpe ned stastreet en del.

Heftig nedpimping her også med hjemmelagd julepynt av de små.

Her sitter jeg med feberbarn og lurer på om jeg har glemt noe. Men med gaver i orden og plan for mat så blir det vel jul?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 11:22   #423
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Mannen hentet juletreet ned fra boden på loftet nå. Så får vi sjekket om det fortsatt henger sammen, og har fortsatt tid til å skaffe nytt hvis det er oppbrukt. Ellers skal vi ut et lite raid for å levere ut julegaver, men vi må vente til han på straks 15 er ferdig med julegavehandelen. Jeg skal på trening, så er det grøt, juletrepynting og et par duker som skal strykes. Mulig jeg må dra over gulvet igjen, selv om jeg vasket i går. Det har vært mye inn og ut her siden det.

I mål med senkede skuldre i år, faktisk.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 12:06   #424
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2017

Alle gaver som måtte bli klare er klare. De tingene jeg skulle sy til gutta er ikke ferdig. Men de har da bursdag på nyåret. Leiligheta ser ut som et takras, men den forlater jeg om noen timer og ser ikke igjen før på nyåret.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 12:27   #425
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2017

Nå er vi på plass hos mamma og pappa, hvor vi skal feire jul. Og jeg er SÅ glad for at vi ikke skal ha julaften hjemme. Jeg har influensa. Eldste skadet fingeren sin i går, og går med kompressbandasje. Og i går kveld konstaterte en legevenninne at minsten har brennkopper.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 13:29   #426
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

God bedring til dere Ioa.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 18:10   #427
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Hvis vi bare greier å finne juletrefoten så er vi greit i mål her også. Skal opp på loftet og lete en gang til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 18:26   #428
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Fant den!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 18:51   #429
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Ikke i mål her, pga stengte veier måtte vi snu og dra hjem.
Huset er absolutt ikke klart til jul, handle må vi også gjøre på veien.
Nå blir det hvertfall stress

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 19:33   #430
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Tre gaver igjen å pakke inn. Ulempen med å handle i oktober og november (første gang) er at man glemmer hva man har kjøpt - og hvor man har lagt det.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 19:36   #431
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2017

Oj, den var kjip da, Chablis! Håper dere får en ok feiring likevel!
God bedring til dere, ioa!

Her tror jeg faktisk vi har landet nå. Mannen og ungene har virkelig stått på og gjort mye mer enn tidligere år og det er jeg veldig takknemlig for. Har også lagt lista litt lavere (problemer med høgre hånd/arm og skulder). Så nå gleder jeg meg til julefrokost i morgen tidlig også noen dager med virkelig deilig ro. Eller ro og ro, har barn, hehe.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:33   #432
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg blir kanskje klar til nyttår... Neida, det er ikke så galt, men jeg har kuttet ut MYE i år. Bakt mye mindre, har mindre pynt oppe, og jeg har bedt om hjelp når jeg har trengt det.
Ja, jeg blir sittende å pakke pakker halve natta som vanlig, men jeg kjenner likevel at jeg ikke stresser.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:47   #433
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Og nå er de fleste gaver som skulle leveres ut, de fleste har kommet og hentet. Har en gave igjen å levere, og den håper jeg foreldrene mine kan levere i morgen, mottageren er nabo med dem.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:55   #434
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Kom i mål i går. Har bare to pakker å pakke inn. Deilig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 00:45   #435
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2017

Jeg kjenner at jeg må kalibreres. Vente til kl 22 med å åpne gavene grunnet en 34 åring som skal jobbe til da? (Barn på 7-9 og 13år som må vente) Ja eller nei?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 00:48   #436
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2017

Frøy: Nei, dere må ikke vente, det er for sent. Det er barnas dag. Ta hensyn til dem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 01:16   #437
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2017

Vent med å åpne gavene fra 34-åringen. Det er jo hyggelig for vedkommende å få se gavene h*n har gitt bli pakket ut. Men pakk opp resten til vanlig tid.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 09:46   #438
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vent med å åpne gavene fra 34-åringen. Det er jo hyggelig for vedkommende å få se gavene h*n har gitt bli pakket ut. Men pakk opp resten til vanlig tid.

Dette.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 09:59   #439
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Julenissen har vært! Barna har ristet og kjent og lest på gaver under treet og sett at han har spist pepperkaker og sjokolade som vi hadde satt ut til ham og som vanlig hadde han skrevet "takk" i klementinskall. Nå er ribba i ovnen, de to eldste julegjestene snorker ennå mens vi andre slapper av med julestrømpegodt og TV. God jul alle sammen!

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-17, 10:22   #440
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2017

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Frøy: Nei, dere må ikke vente, det er for sent. Det er barnas dag. Ta hensyn til dem.

Dette. Evt vente med å åpne gavene fra 34-åringen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no