Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-20, 13:46   #121
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.163
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Da er Tusseladd polar av pinnene og ligger til tørk på gulvet hjemme. Tjukk og god genser. Den er varm, tror jeg!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 14:14   #122
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg la opp til Vesterhavsskjerf i helgen og har strikket sånn 1,5 av 6 striper. Måtte også legge opp til første Hipsterlue. Den blir virkelig fin. Varm også, vil jeg tro.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 15:01   #123
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå strikker jeg Norge-votter. Altså votter med både norsk flagg og norsk mønster på. De skal være en del av "overlevelses"-pakken nevøen min får før et utenlandsopphold planlagt for neste år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 15:56   #124
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket pannebånd i rosemønster/ Kari Traa stil og holder på med lue i samme mønster. Planen er å strikke votter og sokker i samme mønster. Får se hvor langt jeg kommer og om jeg rekker å strikke til flere.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 22:05   #125
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holiday slipover jr. Julegave til yngste niese.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 22:11   #126
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.163
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Hva jeg har på pinnene nå?
- Tusseladden polar - ferdig
- Garntopia flettejakke
- sokker til mannen

(Ufoer: Trondheimsvotter, selbuvotter, oslohue, genser til mellomste +++)

Da har jeg gått løs på sokkene til mannen igjen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 09-11-20, 22:30   #127
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg har begynt på en alasuq polar. Tjukkgenser til vinterturer.


Jeg kjemper for å bli ferdig med min. Det er tungt; garnet og pinnene er rett og slett for tjukke, så det er nesten vondt å strikke. Men planen er å gi den bort til jul, så jeg skal klare det. Snart framme ved første felling på bærestykket.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 05:38   #128
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med seks par sokker med mønster, nå holder jeg på med Friday Sweater til lille oldebarnet.

Og så har jeg lært meg italiensk felling!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 08:03   #129
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg kjemper for å bli ferdig med min. Det er tungt; garnet og pinnene er rett og slett for tjukke, så det er nesten vondt å strikke. Men planen er å gi den bort til jul, så jeg skal klare det. Snart framme ved første felling på bærestykket.

Ja, mye tyngre en mohairgenseren jeg strikket tidligere i høst, jeg har fått vondt i skuldra av strikkingen, det bruker jeg ikke få. I tillegg har jeg strikket for stramt, så den er litt trang. Bare halsen igjen. Rekke opp, eller vaske og strekke.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 10-11-20, 08:58   #130
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.731
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Raglangenser, første gang jeg strikker en genser.
Nå sitter jeg med felling fra ermer og opp, det er vanskelig.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 18-11-20, 01:02   #131
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har bestilt meg garn til Frøken Snurp genser fra A Knit Story i burgunder. Kjekt å ha noe enkelt når jeg skal rigge meg til med filmer i desember.

Hvis dere ikke har hørt om A Knit Story anbefaler jeg dere å lese om bedriften her https://aknitstory.no/var-historie/

Denne har en god høy hals.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 621-frøken-snurp-a.jpg (507,9 KB, 16 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 18-11-20 kl 01:07.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 18-11-20, 05:38   #132
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Zipper sweater fra Petite Knit.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 18-11-20, 09:45   #133
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er altså så ekstremt dårlig på å strikke i rett størrelse, så nå gikk jeg tom for bunnfargen i islandsgenseren jeg strikker til Hiwata. Som har gått ut av produksjon, viser det seg. Fant det i en strikkebutikk i Tromsø, så nå er det på vei. Det er melert, så jeg håper at evt. innfangingsforskjell ikke vil være påfallende.

I mellomtiden fortsetter jeg på Röda randen da, etter at jeg rekket opp hele greia en gang.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 18:00   #134
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat begynt på Lotusgenser fra marionr til Lillesøster. Og har et evighetsprosjekt teppe med regnbuegarn, som har litt pause.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 18:11   #135
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Telemarksgenser, i mørkeblått og uten lus, til broren min som snart har rund dag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 18:33   #136
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg strikker Telemarksgenser, i mørkeblått og uten lus, til broren min som snart har rund dag.

Så flott mønster!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 19:49   #137
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg oppdaget petiteknit etter den tråden her. Tror det blir mye strikkete klær på Lillesøster fremover, haha.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 20-11-20, 22:15   #138
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har begynt på Hjørundfjordgenser til eldstejenta. Kjekt, men ikkje så lett mønster å lære utanatt synes eg.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 09:51   #139
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.035
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg driver med en Debutanten-vest til moren min. Veldig morsom å strikke og rask. Jeg håper egentlig gi henne den i bursdagsgave til helgen, hvis ikke blir det julegave.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 11:32   #140
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.969
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg skal i gang med en Camilla Pihl-genser til Snuppa. Garnet kostet en formue, så hun må bare BO i den genseren. (Den så ekstremt henne ut, så det var derfor jeg var villig til å betale så mye for garn.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no