Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

GPS til katt?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-20, 23:01   #1
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

GPS til katt?

Vi er ganske ferske katteeiere, overtok ei som nå er ni måneder for halvannen måned siden. Verdens søteste og morsomste, men hun er innimellom borte et døgn. Det er kanskje vanlig? Jeg hadde sovet så mye bedre om natta hvis jeg visste hvor hun var (hun har vært innelåst i naboens garasje bl.a.). Er det noen som har erfaring med gps på katter? Ser at det finnes men de ser litt klumpete ut og så må de ha halsbånd.

Jeg egner meg visst ikke så godt som katteeier, blir for bekymret.
Dessuten, når det finnes hundetråd og valpetråd, hvorfor har vi ikke kattetråd? Verdens rikeste land og 2020 osv.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 23:22   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS til katt?

Det anbefales å holde katter inne i seks måneder når de har flyttet til nytt sted, for å unngå at de går seg bort. Men det er uansett ikke uvanlig at noen katter er borte et døgn og mer, så jeg tipper det kanskje er noe du bare må leve med. Jeg stemmer nei til halsbånd og GPS, men dere bør få henne chippet om hun ikke er det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 23:22   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS til katt?

Konseptet med gps er jo genialt, men jeg er generelt skeptisk til halsbånd på katt. De smyger seg rundt overalt, og kan fort sette seg fast. Skulle vært mulig med innebygd gps i chipen til katt. Kanskje flere hadde valgt å chipe også da.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 23:23   #4
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GPS til katt?

Hun er chippet.

Seks måneder?! Vi fikk beskjed om to uker. Det var ganske stor forskjell.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-11-20, 23:38   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS til katt?

Jeg har aldri holdt nye katter inne i 6 måneder. En måned kanskje. Jeg husker ikke hva jeg har lest er anbefalt, men det var ihvertfall ikke så lenge. Men det er jo annerledes med kattunger. De bør man vel holde inne til de er et år mener jeg. Men jeg har ikke fulgt det heller. Siste kattungen jeg hadde var en skikkelig pysekatt så han gikk ikke langt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 00:01   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GPS til katt?

Vår katt hadde ikke retningssans og etter at han forsvant i flere dager som kattunge så holdt vi ham inne til han var 1 år. Den innsatsen ble premiert med konstant hyling ved døra. I følge fagfolk den gang, så har ikke katter fullt utviklet retningssans før de er et år. Vi bor rett ved en trafikkert vei, og dit gikk katten stadig hvis vi slapp ham ut det første året, men ikke etter det.

Vi kjøpte faktisk gps til katten, men det var fra Kina eller eBay eller noe, og krevde et mobilabonnementet. Den løsningen fikk vi aldri til å fungere. Det var noe med at vi måtte sende en bestemt type sms til halsbåndet og så skulle det svare med GPS-koordinater.

Vi gikk i stedet over til halsbånd som det kan skrives navn på, med utløsermekanisme. Han mister dem fortløpende, men jeg har fått en del telefoner fra folk som har tror han har gått seg bort. Og en gang da han okkuperte et hus.


Sist redigert av Timar : 22-11-20 kl 10:15.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 00:20   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS til katt?

Har aldri hørt om en katt (eller hund, for den del) som har sittet fast i et halsbånd, men det er nærmest daglig at katter er borte og eier etterlyser, eller påkjørt og den som har funnet den etterlyser. Etter en risikobetraktning ville jeg tro både chip og halsbånd er en god idé. Mine hunder har stukket av, noen ganger, opp gjennom årene. De har kommet tilbake selv, og noen ganger har også en vennlig sjel ringt og sagt de er funnet, fordi tlf nr står på båndet. De har aldri sittet fast.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 01:57   #8
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: GPS til katt?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hun er chippet.

Seks måneder?! Vi fikk beskjed om to uker. Det var ganske stor forskjell.

Jeg har fått beskjed om at katter bør være inne til de er ett år pga manglende stedsans.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 09:05   #9
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: GPS til katt?

Mulig vi får holde henne inne et par måneder nå for å være sikker. Charlie sitt argument liker jeg. Får kanskje teste noen halsbånd og se reaksjonen.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-20, 09:24   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: GPS til katt?

Kattehalsbånd skal ha tryggetsområde som ryker om de setter seg fast. Jeg kjenner en katt som bruker et halsbånd i uker ca.

Vi har vurdert gps, mest for gøy. Men tror ikke den hadde vist så mye. Bare litt i den dele av huset og litt der.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-20, 20:23   #11
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: GPS til katt?

De GPS-halsbåndene jeg har sett ser så ukomfortable ut. Jeg lar kattene mine få lov til å roame fritt, og det har alltig gått bra. #datapunkt.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no