Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund eller ikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-11, 10:50   #61
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Jeg presiserte jo det. Jeg spurte om de negative sidene. Jeg vil jo ha. Det er jo derfor jeg spør. Det var ikke noe jeg plutselig kom på i går, liksom. De positive sidene er jeg så klar over at jeg ikke nevnte det, dette skulle ikke være en argumentasjonstråd, men jeg spurte om to konkrete spørsmål.


Ok, for utifra innlegget ditt så hørtest det ut som en uungåelig omplassering nemlig. Og vil man ikke ha hund, så er det jo veldig enkelt å ikke skaffe seg en, har man først fått seg dyr, så er det mye verre.
Mao, lån en hund noen uker og se.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:53   #62
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Dette er en rase som har overrasket meg - i hadde bare cairns frem til vi kjøpte vår toy terrier. Lette å holde rene, masse fart og den vi har har også et godt gemytt. Vår er lært opp til å gå på do i hagen, og selv om han liker å gå tur, så er hjemmet best.

Toy terrierne er mykere enn de fleste andre terriere. Kortpelset (trenger jakke på vinterstid) og elegante og nokså lik mynder i kroppsfasong synes jeg.

Masse fart, ja. Nå var den 5 år da vi overtok den. Den hadde sine vaner. Med en valp blir det jo noe helt annet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 13:01   #63
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Jeg hadde ikke våget å få hund om det allerede var dyreallergi i familien. Jeg har utviklet allergi mot samtlige pelsdyr i voksen alder. Da jeg var liten var jeg bare allergisk mot hund. Min far har alltid hatt boxere og det har vært et mareritt for meg. I begynnelsen litt tett nese og rennende øyne, nå får jeg pustebesvær og kraftig utslett av sikkel. Skjønner ikke hvordan faren min hadde samvittighet til å utsette meg for slike plager i oppveksten. Nå velger jeg rett og slett ikke besøke ham fordi jeg reagerer så kraftig. Det er vel hudflasset man reagerer på, ikke hårene i seg selv. I tillegg til sikkelet. Noen typer er sikkert mindre allergifremkallende enn andre. Kan i hvert fall avbefale boxere.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 13:54   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ok, for utifra innlegget ditt så hørtest det ut som en uungåelig omplassering nemlig. Og vil man ikke ha hund, så er det jo veldig enkelt å ikke skaffe seg en, har man først fått seg dyr, så er det mye verre.
Mao, lån en hund noen uker og se.

Jeg beklager at jeg lo, det var ufint. Men jeg står for det jeg skrev sånn ellers.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 14:15   #65
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Olympia: Alle schnausere jeg kjenner er røytefrie, jeg har aldri møtt en røytende schnauser og ingen av dem krever noe veldig pelsstell altså.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 15:24   #66
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Olympia: Alle schnausere jeg kjenner er røytefrie, jeg har aldri møtt en røytende schnauser og ingen av dem krever noe veldig pelsstell altså.

Jeg har vokst opp med mellomschnauzere, og de har røytet. De etterlater ikke pelsdotter, men man finner pels her og der. Nå skal det sies at vi ikke trimmet (nappet) våre og holdt dem kort i pelsen, noe som jeg tror vil minimere røytingen veldig.

Schnauzere krever absolutt pelsstell, de skal nappes. Napping er på mange måter mer slitsomt enn f.eks. klipping eller barbering, og bør helst utføres hos frisør jevnlig. På Schnauzerklubbens nettside står det at det er en hund som røyter minimalt- jeg synes det er en forskjell til å være røytefri, slik f.eks. en puddel er.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 17:26   #67
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Valper griser og roter ihvertfall mye.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 18:16   #68
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Å ha valp kan være veeeeldig slitsomt, men de er jo så nuuudelige
Vi skal nok ikke ha hund, mest fordi jeg synes det blir for mye for oss og
så kunne vi kanskje tenke oss en menneskevalp istedet, så da får vi nok å holde fingrene i
Men når ungene blir stoooore, sånn 16-17 år, da kan det hende

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 19:47   #69
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har vokst opp med mellomschnauzere, og de har røytet. De etterlater ikke pelsdotter, men man finner pels her og der. Nå skal det sies at vi ikke trimmet (nappet) våre og holdt dem kort i pelsen, noe som jeg tror vil minimere røytingen veldig.

Schnauzere krever absolutt pelsstell, de skal nappes. Napping er på mange måter mer slitsomt enn f.eks. klipping eller barbering, og bør helst utføres hos frisør jevnlig. På Schnauzerklubbens nettside står det at det er en hund som røyter minimalt- jeg synes det er en forskjell til å være røytefri, slik f.eks. en puddel er.

Ja altså jeg mente ikke noe særlig med pelsstell utover napping/klipping2-4 ganger i året. På vår funker det med klipp 2-3 ganger i året, han slipper ikke et hår utover det.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no