Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund eller ikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 20:47   #21
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Nei, de er ikke store. Og de tar ekstremt liten plass. Jeg vet de ikke er vakre første gang man ser en, men møter man en eller får en i hus?! Åh.
De griser ikke, er kjemperolige inne og er vakre og elegante.
De lukter ALDRI hund, det er null pelsstell eller annet slit.
Fantastiske vesener som man ikke kan unngå bli glad i! Når msn blir kjent med de, og vant til at de er tynne, så er de bare herlige.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:49   #22
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vil du vurdere det som "mye arbeid"? Vi kan ikke ha enormt med ekstraarbeid av helsemessige årsaker, men jeg vet jo at det blir litt mer arbeid. Turer regner jeg ikke med da, det er bare en fordel for oss. Men masse ekstra stell og rengjøring vil belaste oss ytterligere helsemessig. Noe må vi tåle.

Det eneste jeg synes er "mye" arbeid er når de skal nappes ned og klippes, men det synes jeg dere bør sette bort. Det koster sikkert litt å få noen til å gjøre det, og det bør gjøres av noen som kan schnauzere. Mener å huske at det skal gjøres ca hver tredje måned, men det er mulig at jeg husker feil.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:50   #23
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Googlet. Det var en ganske stor hund... Jeg synes de er litt.. eh.. spesielle, liksom, når de er så tynne. Men man velger vel ikke hund ut fra utseendet.

Ei venninne anbefalte rasen for meg, og min reaksjon var: No way!

Jeg syns de var grusomme.

Så kom hun her en dag da, på døra, og jeg var solgt i det hunden hoppet opp på fanget mitt og la seg ned for å kose.
Det er veldig enkle hunder, schnauzeren er stri (men det vet du vel?).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:54   #24
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Dvergschnauzer er en stor hund i en liten kropp. Den er stri, men utrolig lojal og familiekjær. Den trenger ikke lange turer daglig, men den er gjerne med på langtur.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:54   #25
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ei venninne anbefalte rasen for meg, og min reaksjon var: No way!

Jeg syns de var grusomme.

Så kom hun her en dag da, på døra, og jeg var solgt i det hunden hoppet opp på fanget mitt og la seg ned for å kose.
Det er veldig enkle hunder, schnauzeren er stri (men det vet du vel?).

Whippet blir anbefalt som "førstegangshund" som også er en av grunnene til at jeg ville ha den,
men den er som sagt litt unik, jeg liker utseende veldig godt
Kjenner ingen som har rasen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:56   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vår gidder heller ikke gå ut når det regner. Hvilket er dumt siden vi bor i Bergen, og det regner. Og hunden må jo tisse. Så av og til må hun ut. Om hun vil eller ei. Men de er praktisk når hun (tror hun) vil ut, og jeg ikke orker, da kler jeg ikke på meg, bare tar på båndet (110% båndtvang i borettslaget, selv på trappa, så det må jeg i tilfelle hun stikker ut snuten) og åpner døra. Da tusler hun inn igjen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:57   #27
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Dvergschnauzer er en stor hund i en liten kropp. Den er stri, men utrolig lojal og familiekjær. Den trenger ikke lange turer daglig, men den er gjerne med på langtur.

Godt sagt Molly! Det er akkurat det den er; en stor hund i en liten kropp. Vår hund tror nok at den er en riesen. Men han passer virkelig på "flokken" sin.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:41   #28
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Jeg har en riesenschnauserblanding som ikke røyter. Vi tørker potene hans etter tur og klipper ham 2-3 ganger i året. Det er det av pelsstell (med mindre det er noe spesielt) han trenger. Han er ikke fettete å ta på, og vi dusjer ham omtrent aldri, han har en del allergier så vi prøver å holde huden hans så naturlig som mulig så han ikke skal få eksem, men det er ikke noe problem.
Han drar inn litt sand når pelsen på potene blir lang, men ellers så vises det lite i huset at han bor her (sett bort fra skåler, seng og leker da), og jeg har en microfibermopp under skålene hans for å unngå dryppmerker fra vannslafsing.
Scnausere er fantastiske skapninger, selv om de er større i hodet enn i kroppen mange ganger. Men gode rutiner og positiv forsterkning får en veldig langt med en schnauser.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:47   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ei Det er veldig enkle hunder, schnauzeren er stri (men det vet du vel?).

Ja, eller, vet og vet. Jeg synes de er søte ( ), men jeg vet de kan være både bjeffete og sta. Jeg har imidlertid truffet en del rolige og harmoniske av arten, så jeg innbiller meg jo at vi ville fått en sånn. :knegg_

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:48   #30
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Prøve å låne deg en hund før du kjøper kanskje..

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:55   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Prøve å låne deg en hund før du kjøper kanskje..

Jeg har tenkt på det og blitt rådet til det av andre også. Jeg har bare ett ankepunkt mot det: Jeg liker ikke andres hunder spesielt godt. Jeg har ingen ønsker om å ha deres hund i mitt hus. Det er som andres unger. Jeg elsker mine barn, men har ikke nødvendigvis varme følelser for andres unger. (Det betyr ikke at jeg er barnehater, men jeg vil ikke ha dem boende her.)

Jeg er vokst opp med hund, så jeg vet hva det vil si. Men den hunden var langhåret og likte ingen andre enn moren min.

Jeg vet jeg ville blitt glad i min egen hund. Men jeg er nødt til å overveie ulempene også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:10   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Jeg leser til øyet blir stort og vått om whippeter. Det virker jo som en perfekt hund for oss. Men jeg greier virkelig ikke å synes de er pene... Klart man forandrer mening hvis man får en selv, altså, men de er temmelig rare.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:16   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Whippeter som er de søteste som finnes!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:22   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.115
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Har en sønn med veldig katte-og pollenalleri. Vi lånte to hunder i noen dager og han reagerer ikke på allergitester. Har nå hatt hund i 4 år og det går supert.

Hadde aldri orket en stri hund hvis jeg ikke skulle brukt den på jakt. Det er hardt arbeid.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:30   #35
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Whippet er ikke rare, bare veldig søte og behagelige.

Her er en typisk whippet hjemme:




Venter på mat:

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:33   #36
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg leser til øyet blir stort og vått om whippeter. Det virker jo som en perfekt hund for oss. Men jeg greier virkelig ikke å synes de er pene... Klart man forandrer mening hvis man får en selv, altså, men de er temmelig rare.

Du får den som valp, og alle valper er søte, deretter blir den "din egen" og
du synes den er verdens vakreste når den blir voksen også
Nesten som med barna våre

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:34   #37
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Åh!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:39   #38
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vi har nå en etnahund-valp, og det er kos det, men ingen hund i verden er som whippeten. Vi får valp etter hun brune over her om ca. 6 mnd.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:48   #39
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Hvor store blir de egentlig? Jeg har nesten bare sett de på bilder. Jeg sier jeg skal ha en sånn hvis jeg skal ha hund. Men jeg måtte nok på hundeeierkurs før jeg hadde noen som helst hund, så for min del måtte hovedpoenget være en hund som er tilgivende overfor nybegynnereier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 22:50   #40
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

50 cm og 10-15 kg. Det er jo en mellomstor hund, men de tar veldig liten plass.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no