Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Fjellturtips] Besseggen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-16, 11:25   #21
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Så flott beskrivelse fra Besseggen, noen!
Jeg gikk Galdhøpiggen med datteren min i sommer og har veldig lyst på å ta henne med å gå Besseggen også, som jeg husker som en mye finere fjelltur!

noen - kan du minne meg på hvordan klatringen over selve eggen er i forhold til klatringen på tredje etappe opp til Galdhøpiggen fra Juvasshytta? Jeg husker godt at Besseggen er en mye tøffere fjelltur, men nå tenker jeg kun på selve klatringen.

Jeg gått Besseggen tre ganger tidligere men det er så fryktelig mange år siden. :knirk: Husker overhode ikke at jeg synes det var skummelt noen steder, men når jeg ser på bilder og tar hensyn til at jeg har utviklet en mye større frykt for høyder en tidligere så blir jeg litt skeptisk

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:32   #22
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Kort rapport fra en Besseggen-vandrer MED høydeskrekk: Jeg hadde rett og slett dødsangst i de bratteste partiene, og da jeg endelig kom meg opp til toppen, gråt jeg av lettelse. Jeg kunne aldri hatt ansvaret for barn der. Jeg skal aldri gå over Besseggen igjen, det er helt sikkert. Men jeg går svært gjerne i fjellet, og jeg liker å gå i oppoverbakker. Men jeg liker også å føle meg trygg.

Ikke meningen å skremme, bare fortelle hvordan det KAN oppleves dersom man har høydeskrekk.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:56   #23
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

noen - kan du minne meg på hvordan klatringen over selve eggen er i forhold til klatringen på tredje etappe opp til Galdhøpiggen fra Juvasshytta? Jeg husker godt at Besseggen er en mye tøffere fjelltur, men nå tenker jeg kun på selve klatringen.

Hm, det er vel egentlig ganske lik klatring/klyving, men det er et lengre strekk på Besseggen enn Galdhøpiggen. Det er også noe luftigere et par steder på Besseggen, tror jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 11:57   #24
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Kort rapport fra en Besseggen-vandrer MED høydeskrekk: Jeg hadde rett og slett dødsangst i de bratteste partiene, og da jeg endelig kom meg opp til toppen, gråt jeg av lettelse. Jeg kunne aldri hatt ansvaret for barn der. Jeg skal aldri gå over Besseggen igjen, det er helt sikkert. Men jeg går svært gjerne i fjellet, og jeg liker å gå i oppoverbakker. Men jeg liker også å føle meg trygg.

Ikke meningen å skremme, bare fortelle hvordan det KAN oppleves dersom man har høydeskrekk.

Veldig nyttig at du forteller hvordan du opplevde det! Det er jo dette mange lurer på, og det er veldig individuelt hva man synes.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:29   #25
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Veldig nyttig at du forteller hvordan du opplevde det! Det er jo dette mange lurer på, og det er veldig individuelt hva man synes.

Ja, en del av meg skjønte jo at dette i stor grad var en subjektiv opplevelse, spesielt da vi i det aller bratteste partiet møtte på en familie med en skokk med barn, yngstemann på ca. 4 år, og en hund, som småsprang nedover (motsatt vei av oss, som blir regnet som "skumlere"). Da måtte jeg jobbe med å realitetsorientere meg, men like fullt var jeg helt fra meg av skrekk og klamret meg fast med føtter og hender, og turde bare så vidt å løfte blikket opp fra den nærmeste steinen i ura.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:34   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Takk for super rapport! Jeg har gått Besseggen "feil vei" en gang i min ungdom, og vi var absolutt overrasket over at det var så langt før og etter eggen. Var dårlig med research før den turen, gitt. Men absolutt helt hundre prosent nydelig.

Jeg leser gjerne en lignende rapport fra Galdhøpiggen, sånn mens du er i gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:35   #27
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Problemet mitt med høydeskrekken er at jeg blir så svimmel. Hodet går bare rundt og rundt. Da jeg fikk "anfall" i Sveit i sommer var det et rekkverk langs hele stien, men jeg hadde allikevel på følelsen at jeg skulle falle ned når som helst. Men der var det virkelig avsindig bratt.

Og jeg hadde i tillegg med meg barn. Ikke at det skulle ha så mye å si, for de er 8 og 11 og klarer seg helt fint selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:51   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Takk for flott rapport!

Jeg har nye sko for i år og jeg håper at det går greit, men jeg tar med meg joggesko så at jeg ev kan skifte. Og gnagsårsplaster. Ulempen er at jeg har vondt i hallux valgus knølen (uten å ha skjev tå), men jeg burde kjenne ganske tidlig om det ikke går.

Veldig flott at du la inn hvor mange skritt du hadde. Jeg tror at jeg skriver ut rapporten og tar den med.

Jeg gleder meg!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:53   #29
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg kan jo skrive litt om turen jeg også. Vi var tre stk. som gikk lørdag 20. august, så alt er rimelig ferskt og låra er ennå meget støle.

Vi var på plass 7.45, og trodde vi var tidlig ute, men den gang ei. Det var kø, laaaaang kø, og vi kunne få plass på båten som gikk 10, 45! Vi valgte derfor å gå til Memurubu i stede, og ta båten tilbake. Det var tålelig bratt, men når jeg ser på høydeprofilen er det noe lenger oppstigning enn fra Memuru. Det duskregnet og blåste, og etter en stund kom tåka sigene.

Vi tok ofte og korte pustepauser, og spiste på toppen før nedstigningen til selve eggen. Da kom solen også, og tåken forsvant. Med høydeskrekk gruet jeg meg for å gå ned eggen, og med MYE folk på vei opp var det ett stort spørsmål om det i det hele tatt gikk ann å passere hverandre. Men, det gikk helt strålende. Jeg sklei for det meste på baken, og at buksa var like hel var takket være Norrøna.

Vel nede, ble det en god pause for bena var skjelvene både at skrekk og anstrengelser, vel i gang igjen kom regnet. Og sånn som det regnet. Jeg må si jeg var glad som ikke hang rundt i eggen da. Resten gikk helt fint, og takket være gåstaver ble nedstigningen ikke den helt store påkjenningen på knær og lår. Vel nede måtte vi vente ca. 40 minutter, da båten som gikk 17.30 var full, men vi fikk heldigvis plass på siste båt kl. 18.00. Det hadde vært kipt å måtte gå tilbake til Gjendesheim langs vannet gitt.

Alt i alt var det en strålende tur i ett fantastisk fascinerende landskap, og jeg anbefaler virkelig gåstaver. Det lettet både oppover og nedover.

Jeg ønsker dere alle en riktig god tur og vær TIDLIG ute for å få kølapp til båten.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 12:58   #30
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg følger Gjendebåtene på Facebook, og den dagen du gikk, Kula, sto de første i kø på brygga kl. 0620. Kl. 0645 var båten full og dro avgårde til Memurubu.

Jeg synes også staver er en god idé, så lenge man har sekk å feste dem på når man trenger begge hender fri. Jeg så mange med staver da vi gikk, og det avlaster beina veldig bra.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:00   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

jeg kjenner at jeg faktisk mister lysten litt når jeg ser hvor avsindig tidlig man må stå opp. Vel, jeg får kjenne på det fredag kveld.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:02   #32
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Ja, det ante meg. Og vi synes virkelig vi var tidlig ute som dro fra Beitostølen kl. 6.45.

Du verden så mye folk, vi snakker køgåing. Det ble bedre da vi hadde passert eggen, da ble det færre folk i mot.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:09   #33
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg leser gjerne en lignende rapport fra Galdhøpiggen, sånn mens du er i gang.

Jeg tenkte på det, og skal se hva jeg rekker.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har nye sko for i år og jeg håper at det går greit, men jeg tar med meg joggesko så at jeg ev kan skifte. Og gnagsårsplaster.

Jeg anbefaler sportsteip forebyggende heller enn gnagsårplaster som Compeed, altså sånn her:

http://www.jkabutikken.no/media/cata...s/dsc_1539.jpg

Mye billigere enn Compeed og helt klart mer effektivt! Jeg satte på en "stripe" med teip på hælene til både ungene og meg. Etter at jeg begynte med dette har jeg aldri hatt gnagsår. Tidligere kunne jeg få blødende digre sår...

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 23-08-16 kl 19:49. Årsak: Tok vekk gigabilde...
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:09   #34
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Det var teipbildet sitt det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:12   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

jeg kjenner at jeg faktisk mister lysten litt når jeg ser hvor avsindig tidlig man må stå opp. Vel, jeg får kjenne på det fredag kveld.

Jeg pakket sekken helt ferdig fredagskvelden slik at jeg bare trengte å ta på klær og pusse tenner. Hvis det er finvær ville jeg ikke vært i tvil om at det er verd en litt kort natt altså. Er det regnvær må man jo vurdere om man gidder turen over fjellet. Da vil forresten køen på brygga være mye kortere antakeligvis.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 23-08-16 kl 13:17.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:15   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det var teipbildet sitt det.

Du vurderte ikke å gjøre det litt større slik at vi får med oss hver enkelt tråd i teipen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:16   #37
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg kan jo nevne at jeg hadde helt nye fjellstøvler jeg kun hadde gått med kun noen få timer. Jeg tapet helene godt med sportstape, og det var det. Det var som å gå med tøfler.

Ellers kan jeg jo nevne at vi møtte en i sandaler, eller mer flip-flops med tynne remmer, og ei utenlands dame med paraply.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:17   #38
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du vurderte ikke å gjøre det litt større slik at vi får med oss hver enkelt tråd i teipen?

Beklager, jeg burde selvfølgelig gjort det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:21   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ellers kan jeg jo nevne at vi møtte en i sandaler, eller mer flip-flops med tynne remmer, og ei utenlands dame med paraply.

Folk legger avgårde i altfor dårlig utstyr. Jeg har gått ned Samaria-ravinen på Kreta. De første 3 km er svært bratte, rett ned. I bunnen møtte jeg 4 italienske fruer på nærmere 60 år i høyhælte sko. De var helt ødelagte (altså fruene ... skoene hadde det overraskende greit). Da var det enten 15 km i lettere ulent, men relativt flatt terreng ned mot vannet eller 3 km rett opp igjen. Jeg aner ikke hva de valgte, men de var helt klart ikke forberedt på hva turen innebar.

Sånn tenker jeg at det er for en del av de som går over Besseggen også.

I sommer leste jeg om noen som hadde ringt etter redningshelikopter fordi de var utslitt på turen over Besseggen. De fikk beskjed om at så lenge været var greit, så fikk de bare hvile en stund og komme seg ned for egen maskin. Man må faktisk sette seg litt inn i hva man legger ut på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:22   #40
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg vil gjerne, om det er mulig, se bilde av en ferdigtapet hel.

:teskje:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no