Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Fjellturtips] Besseggen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-16, 13:22   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen



Jeg bruker kinesologitape for å holde slarkete kne på plass. Det er et godt tips, alle som har ledd som kan gi problemer, kan jo sjekke ut videoer om hvordan man teiper på youtube. Jeg har to ruller med rosa kinesologitape, og deler gjerne

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:23   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Det var jo MYE bedre, Pøbel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:27   #43
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg vil gjerne, om det er mulig, se bilde av en ferdigtapet hel.

:teskje:

Jeg gjør bare sånn:


Men man kan jo ta av fullstendig også så klart:




Jeg river av en passe lang bit og holder den i hver ende. Jeg setter den bak på hælen først, og tar så og strekker den godt på hver side slik at den sitter stramt uten skrukker.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:34   #44
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg tipper "gnagsårene" mine blir sånne røde trykkmerker på leggen der fjellskoene stopper. Leggene mine er ikke vant med press der. Det fikk jeg ihvertfall da jeg gikk tredagers hytte-til-hytte. Sånn rundt 1995.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 14:18   #45
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Så fantastisk rapport, noen. Tusen takk!

Hvorvidt det er overlevelig for "høydeskrekkere" varierer virkelig med hvem jeg spør. Noen sier at det er helt angstfyllt krise, mens andre sier at "Besseggen, nei, DET var ikke noe problem." Jeg vil tro graden av frykt avhenger av hva høydeskrekken utløses av. Dessverre har jeg ikke helt klart for meg når min slår ut, og når den ikke gjør det (hvis det finnes eksempler på det). Jeg har det som Tjorven, jeg blir veldig svimmel når jeg får høydeskrekk, og jeg kan til og med bli svimmel uten å skjønne at jeg egentlig bare er redd.

Jeg antar at eneste løsning er å prøve og se hvordan det går? Å la være å prøve i tilfelle rottefelle er ikke et alternativ!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 14:33   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg antar at eneste løsning er å prøve og se hvordan det går? Å la være å prøve i tilfelle rottefelle er ikke et alternativ!

Det er det jeg tenker for egen del også. Jeg vil jo så gjerne.

Jeg har jo i tillegg gjort det før, og da tenkte jeg overhodet ikke over at det var skummelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 14:47   #47
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Jeg har tape hjemme skal bare se om den er god nok fortsatt i limet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 15:48   #48
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Takk for reisebrev! - Jeg er fortsatt usikker på om ankelen min vil tåle det, men jeg vet at jeg fint får det til sånn utholdenhetsmessig - overvekt til tross.

__________________
Min signatur ™
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 15:57   #49
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Så fantastisk rapport, noen. Tusen takk!

Hvorvidt det er overlevelig for "høydeskrekkere" varierer virkelig med hvem jeg spør. Noen sier at det er helt angstfyllt krise, mens andre sier at "Besseggen, nei, DET var ikke noe problem." Jeg vil tro graden av frykt avhenger av hva høydeskrekken utløses av. Dessverre har jeg ikke helt klart for meg når min slår ut, og når den ikke gjør det (hvis det finnes eksempler på det). Jeg har det som Tjorven, jeg blir veldig svimmel når jeg får høydeskrekk, og jeg kan til og med bli svimmel uten å skjønne at jeg egentlig bare er redd.

Jeg antar at eneste løsning er å prøve og se hvordan det går? Å la være å prøve i tilfelle rottefelle er ikke et alternativ!

Jeg vurderer sterkt å gå langs vannet. Det er en lang og fin tur det også, tror jeg.

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 19:48   #50
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er det jeg tenker for egen del også. Jeg vil jo så gjerne.

Jeg har jo i tillegg gjort det før, og da tenkte jeg overhodet ikke over at det var skummelt.

Du kan jo prøve, og heller gå tilbake til Memurubu hvis du ikke klarer det. Finn ut ca. når du må snu for å rekke siste båt. Det er et stykke å gå tilbake, men det er stort sett nedover på grei sti.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:57   #51
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Tusen takk for fyldig rapport og fine bilder! Jeg gleder meg!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:12   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Takk for kjempefin rapport!

Noterer meg at tape er lurt for både forebygging av gnagsår og slarkete knær. Om jeg har med tape sjøl, Pøbelsara, kunne du vist meg hvordan knærne skal tapes da?

Jeg har veldig, veldig lyst til å gå eggen, men må a) se an knærne mine, begynner de å slarke i motbakkene, snur jeg, og b) se an høydeskrekken, men den har Pelen lovt å hjelpe meg med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:26   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har veldig, veldig lyst til å gå eggen, men må a) se an knærne mine, begynner de å slarke i motbakkene, snur jeg, og b) se an høydeskrekken, men den har Pelen lovt å hjelpe meg med.


Jeg tar også et problemkne, menisk. Jeg tror jeg tar på knebeskyttelse, men om jeg tror tape er greit og jeg ikke får fatt i tape, er det noen som har litt ekstra?

Jeg håper også at foten min holder (hallux valgus smerter) men vi har ikke noe hast. Jeg tar med joggesko om jeg må skifte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 22:46   #54
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.



Jeg bruker kinesologitape for å holde slarkete kne på plass. Det er et godt tips, alle som har ledd som kan gi problemer, kan jo sjekke ut videoer om hvordan man teiper på youtube. Jeg har to ruller med rosa kinesologitape, og deler gjerne

Og hvis jeg tar med egen tape, har du lyst til å tape en vond skulder kanskje?

Edit: Uhøflig av meg å kommentere i den fine tråden, uten å skryte av, og takke for super turrapport!

__________________
To søte germini 05~07

Sist redigert av Gerbera : 24-08-16 kl 10:39.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 23:39   #55
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Flott rapport!
Og med den innser jeg at en sånn tur nok aldri blir noe av.
Og tape på hælene er bare supert.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 00:20   #56
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.


Jeg tar også et problemkne, menisk. Jeg tror jeg tar på knebeskyttelse, men om jeg tror tape er greit og jeg ikke får fatt i tape, er det noen som har litt ekstra?

Jeg håper også at foten min holder (hallux valgus smerter) men vi har ikke noe hast. Jeg tar med joggesko om jeg må skifte.

Jeg har to ruller rosa tape. Nok til alle.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 00:21   #57
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Og hvis jeg tar med egen tape, har du lyst til å tape en vond skulder kanskje?

Uhøflig av meg å kommentere i den fine tråden, uten å skryte av, og takke for super turrapport!

Finn YouTube-tutorial, så taper jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 10:40   #58
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Finn YouTube-tutorial, så taper jeg.

Supert! Da tror jeg turen er redda faktisk! Har sett litt mørkt på å gå selve Besseggen med denne skulderen, men med tape på, tror jeg at det skal gå fint.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-16, 16:45   #59
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Fjellturtips] Besseggen

Takk, noen! Jeg går langs vannet. Definitivt. Teip er notert.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no