Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Har du akvarium?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-07, 13:06   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Har du akvarium?

Fortell, fortell !

Jeg har en liten tank på 70l. som er velfyllt for å si det mildt, de yngler i et sett.
Drømmen min er møbelakvarium på minst 300l. og det er ikke så langt unna å kunne realiseres nå.
Da skal det gamle 70l. overtas av eldstemann.

Jeg har diverse platy, også med lang ryggfinne, som har blandet seg i mange farger og tegninger. Har også svarte +hvite mollyer, et par gamle odessa barber, Fire fine sverddragere (broket og orange) og fire albino pansermaller. Har et mosomt par palettciclider som er utrolig fine !
For noen uker siden gikk jeg over til frossent levendefor, og det har gjort underverker på farger og form på fiskene.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 13:14   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har et på 200 l i stua. Nå er det bare sverddragere, guppyer, kardinaltetra, er kjempestor pleco og litt annen småfisk. Vi aler opp vår egen fisk. Massevis med småttiser.

Nede har vi et på 520 l.

De siste gangene jeg har kjøpt fisk, har det fulgt jeg fått sykdom som har tatt knekken på nesten alle jeg har fra før. Jeg stoler ikke på dyrebutikken her i byen.

Opp i gjennom årene har jeg vel hatt de fiskene som det går an å få tak i inkl. reker og slanger.

Vi brukte også frossen levendefor på enkelte raser, men de ble skikkelig aggresive overfor de andre. Litt skummelt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 14:34   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.


De siste gangene jeg har kjøpt fisk, har det fulgt jeg fått sykdom som har tatt knekken på nesten alle jeg har fra før. Jeg stoler ikke på dyrebutikken her i byen.
.

Samme problemet her, både ungene og jeg blir deppa når vi får hjem fisk som enten sprer sykdom eller som bare dør i løpet av noen dager

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:43   #4
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du akvarium?

Jeg har akvarium....uåpnet på boden

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:44   #5
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du akvarium?

Nei og ikke skal jeg ha.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 19:59   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har så vidt pratet på å skaffe oss et.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:04   #7
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har en stor tom tank i stua.

Tror det er 300 l. Vi tømte den i fjor sommer og skal bygge opp på nytt bare vi får tid...
Denne gangen vil vi ha noe mer fargerikt.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:08   #8
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Har du akvarium?

Susse, Krizoo på Sem skal være flinke og seriøse med fisk.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:22   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Nei, ikke nå, men har hatt to stk for to-tre år siden

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 20:34   #10
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Har du akvarium?

Har ett 200 l hjørneakvarium i stua med villfanget scalare, 2 sugemaller, 7 coryer, en flokk rød fantomtetra.
+ 70 liter med regnbuefisk og noen dyre sugemaller jeg ikke vet hva heter (fikk de med en feil )
+ 70 l med ett blå ciklide par som legger egg jevn og trutt.

Drømmen er ett 500 liter med alt som hører til men da må mannen bearbeides alvorlig mye først

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:24   #11
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har et på 110 l,med alle mulige slags fisker oppi

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:28   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Har hatt et lite ett og giullfiskbolle.
Akkurat nå er begge tomme.
Dersom jeg skal ha nytt vil jeg ha et større 160 l eller noe sånn, men tror ikke det kommer til å skje med det først.
Men fisker er koselig da.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:32   #13
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du akvarium?

Har tre slørehaler i et 65 liters akvarium. Det er koselig og avslappende å se på dem svømme rundt.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 21:33   #14
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du akvarium?

Vi har et akvarium med fisk i ja, har ikke peiling på hva de heter

Men drømmen er jo et saltvannsakvarium med Nemofisker

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:24   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av linka-mor, her.

Har ett 200 l hjørneakvarium i stua med villfanget scalare, 2 sugemaller, 7 coryer, en flokk rød fantomtetra.
+ 70 liter med regnbuefisk og noen dyre sugemaller jeg ikke vet hva heter (fikk de med en feil )
+ 70 l med ett blå ciklide par som legger egg jevn og trutt.

Drømmen er ett 500 liter med alt som hører til men da må mannen bearbeides alvorlig mye først


Hørtes utrolig flott ut ! Dere har vel ikke alle i stua ??

Gelder meg til å få stor nok plass til scalarer, de er så flotte !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:26   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Susse, Krizoo på Sem skal være flinke og seriøse med fisk.

Har kjøpt fisk derfra med lite hell dessverre

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:39   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du akvarium?

Ungene har hver sin gullfisk i bolle, teller det?


(Er det forresten dyreplageri å ha fisk i bolle? Har hørt enkelte akvariefantaster mene det.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:47   #18
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Har tre slørehaler i et 65 liters akvarium. Det er koselig og avslappende å se på dem svømme rundt.

Hvordan ser slørehaler ut?

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:56   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du akvarium?

Slike tykke gullfisk med flagrende hale

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Hvordan ser slørehaler ut?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-07, 15:56   #20
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Har du akvarium?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hørtes utrolig flott ut ! Dere har vel ikke alle i stua ??

Gelder meg til å få stor nok plass til scalarer, de er så flotte !

Har bare det store og den ene 70 literen i stua da...mannen er ikke sååå glad i akvarier som jeg Den andre har jeg her i kjellerne att med dataen (blå ciklider) de har sikkert 300 egg akkurat nå

Scalarer er bare kjempekoselige da, er mine favoritter!

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no