Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er gøy/hva er gørr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-13, 09:47   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er gøy/hva er gørr

Hvilke av barnas aktiviteter synes du er gøy å være med på, og hvilke er mer plikt?

Jeg synes dette er gørr:

- juletrefest
- lære barn å gå på ski
- være med på lekeplass
- barnetv


Dette er gøy:

-ake
- tegne, klippe og lime sammen med dem
- svømmehallen

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 10:21   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Gøy:

Ski
Skøyter
Aking
Slalåm
Bading
Barnetv
Filmer
Kino
Teater
Fargelegging
Tegning
Lekser
Matlaging
Legging
Høytlesing
Pusling
Lego

Gørr:

Leke med dokker

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 10:31   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Gøy:
Klippe-lime
Film/kino
Gå tur/reise
Lekser
Matlaging
Husarbeid
Shopping
Restaurant/cafe
Bygge Lego
Tegne/farge
Høgtlesing

Gørr:
Ski/aking
Rollelek
Lekeplass (det kan eg verkeleg ikkje fordra)

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 10:34   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Min er så liten ennå at det er veldig begrenset hva vi gjør, men jeg koser meg veldig når vi leser sammen, bygger tretogbane, herjeleker, bader i svømmehall eller ute og går turer (evt. bare til og fra barnehagen), enten han går selv eller sitter på ryggen.

Kjedelige ting gjør jeg ikke. Jeg er ikke en sånn mamma som sitter på gulvet og leker med biler.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 10:50   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Eg kan syns det er gøy når vi ser noko sammen som både voksne og barn likar; sjå Idol med veslesøster og James Bond med storebror. Å gå en tur kan også vere ok. Ellers er eg meir sånn at eg syns det er aller gøyast når dei har det gøy uten at eg treng engasjere meg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:12   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg kan syns det er gøy når vi ser noko sammen som både voksne og barn likar; sjå Idol med veslesøster og James Bond med storebror. Å gå en tur kan også vere ok. Ellers er eg meir sånn at eg syns det er aller gøyast når dei har det gøy uten at eg treng engasjere meg.

Sånn ca det. Men jeg liker og spille spill, og gleder meg til lillebror blir så stor at vi kan spille diverse spill alle tre. Jeg syns stort sett å spille bare 2 er litt kjedelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:18   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg kan syns det er gøy når vi ser noko sammen som både voksne og barn likar; sjå Idol med veslesøster og James Bond med storebror. Å gå en tur kan også vere ok. Ellers er eg meir sånn at eg syns det er aller gøyast når dei har det gøy uten at eg treng engasjere meg.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Sånn ca det. Men jeg liker og spille spill, og gleder meg til lillebror blir så stor at vi kan spille diverse spill alle tre. Jeg syns stort sett å spille bare 2 er litt kjedelig.

Er litt der jeg og. Men jeg kjenner at det å gjøre ting sammen, som alle liker, også gjør meg glad. Feks svømmehall, kino, teater og slike ting.
Spill er også litt gøy ja, vi har begynt spille ludo på Ipaden nå - og det går fint med pjokken på snart 5 også.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:26   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Jeg liker kino, kafé, museum, turer til fots, lese, spille, herje og sånn. Jeg liker egentlig mye, men misliker juletrefester og slike arrangementer. Men uansett. Det jeg misliker aller sterkest er å mase. Det gjør jeg endel...

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:31   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg liker kino, kafé, museum, turer til fots, lese, spille, herje og sånn. Jeg liker egentlig mye, men misliker juletrefester og slike arrangementer. Men uansett. Det jeg misliker aller sterkest er å mase. Det gjør jeg endel...

Jeg var spesielt god mor™ da jeg forrige søndag avtalte med min sønn at vi dro på lekeland istedet for juletrefest i barnehagen.
Jeg orket det ikke rett og slett, og mannen var ikke helt i form. Lekeland var pes det og, men da fikk jeg sitte i fred istedet for liksom være sosial.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:34   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er litt der jeg og. Men jeg kjenner at det å gjøre ting sammen, som alle liker, også gjør meg glad. Feks svømmehall, kino, teater og slike ting.
Spill er også litt gøy ja, vi har begynt spille ludo på Ipaden nå - og det går fint med pjokken på snart 5 også.

Min på snart 5 blir så fort lei, særlig når han skal spille hjemme. Når han er borte, f.eks hos tante og onkel, så er han visst tålmodigheten selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:34   #11
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Det er mye jeg liker og ikke liker, men mest av alt misliker jeg rollelek. Jeg vil så gjerne delta, men rollelek er virkelig ikke noe jeg er skapt for å leve meg inn i. Jeg prøver for jenta vil så gjerne, men det tar meg 3 minutter så er jeg lei. Rollelek er jo også en viktig del av læringen til barna, men greier altså ikke å lære meg å like det. Jeg blir med fordi altså, men det hadde vært langt mer morsomt for begge om jeg hadde mer interesse for å delta.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 11:35   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg kan syns det er gøy når vi ser noko sammen som både voksne og barn likar; sjå Idol med veslesøster og James Bond med storebror. Å gå en tur kan også vere ok. Ellers er eg meir sånn at eg syns det er aller gøyast når dei har det gøy uten at eg treng engasjere meg.

Jepp, me too.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 12:02   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.819
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Liker:
juletrefest. Det er jo bare moro, underholdningen er satt bort og jeg kan skravle.
aking
lekeplass (kaffe/avis/naboer)
skitur med de som kan gå på ski
bygge togbane
generelt liker jeg masse

Liker ikke:
leke med biler på rommet
kjedelige spill (de bakkes bort raskt)
dårlige bøker (de pakkes også bort)
motivere til å gå på ski, jeg liker best skigåing når de har lært det

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 12:27   #14
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Jeg liker egentlig det meste utenom Disney channel på norsk.
Seriene er egentlig litt bra, så vi har lastet ned flere av de på engelsk, men å se de på norsk gjør at det nesten koker i hodet på meg.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:32   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Gøy:
Gå på ski (når vi bare kommer oss ut, påkledning er gørr)
Være på stranda (når vi bare kommer oss dit, forberedelse og pakking er gørr)
Spill spill
Bade i svømmebasseng
Se på film
Være på lekeplass
Bygge duplo og lego
Bake

Gørr
Juletrefest og pepperkakebaking og annen tvangssosialisering i forbindelse med bhg, gjerne med lotteri og sånt, blæ
Handle

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:39   #16
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Gøy: Baking
Ski, skøyter, fjelltur, svømming
Avslutninger på skolen (om ikke gøy, så iallfall OK)
Kino
Lesing

Gørr:
Kamper og cuper av alle slag . Jeg har store problemer med å bevare konsentrasjonen når mitt barn ikke er på banen og vurderer sterkt å ta med meg en bok. Den overdrevne entusiasmen til de andre foreldrene bidrar også til økt grettenhet hos meg. Men jeg tror ikke noen ser det utenpå meg.
De fleste brettspill.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:52   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Svømmehall og lekeland / parker er ikke gørr. Det er grusomt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:52   #18
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Hvilke av barnas aktiviteter synes du er gøy å være med på, og hvilke er mer plikt?

Jeg synes dette er gørr:

- juletrefest
- være med på lekeplass/lekeland
- skoleavslutninger
-pliktkino på film som er dårlig
-foreldrekaffer ect.


Dette er gøy:
-Idrettsarrangementer, jeg heier meg hes !
-ake,gå på ski
- tegne, klippe og lime sammen med dem
- svømmehallen/stranda
-lage mat /bake
- se filmer som alle har lyst til, sammen

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 13:56   #19
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

Jeg er ikke noe glad i å leke, uansett hva og hvordan. Ikke liker jeg juletrefester eller andre klasseaktiviteter. Jeg liker derimot å gå tur, henge i trærne, tenne bål og så liker jeg faktisk barnetv.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-13, 19:05   #20
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er gøy/hva er gørr

De fleste steder er helt greit å være med på, helst vil jeg han skal ha med noen andre å leke med så jeg kan drikke kaffe da :P

men vi er veldig gjerne med :
Gå på ski
sykle tur
slalom/snowboard
hockeykamp - spille selv
kino
baking
fotball
basket
stranda
bading

Jeg er ikke så flink til å holde ut lenge med barnelek, eller se på kjipe program på TV o.l - men det meste er koselig i små doser.



Noe jeg synes er sykt kjedelig er å se på voksen-fotballkamper, eller annen idrett også. Blir gjerne med å ser på når mini spiller selv da

Foreldremøter er som regel gørr! men der er jo ikke barna med (så kanskje derfor jeg synes det er kjedelig)

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no