Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Voksing av legger

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-08, 17:05   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Voksing av legger

Jeg har for første gang vokset leggene, eller rettere sagt ene leggen (ja det ser helt tåpelig ut nå...) - og dette er 1 dag siden. Jeg fikk raskt røde prikker i huden der hvor hårene satt (etter hårsekkene), og de har ikke forsvunnet eller blitt blekere til i dag.

Jeg har veldig tander hud, derfor har jeg aldri prøvd voksing før, men i går tok jeg sjansen, på en legg vel og merke, og siden jeg aldri har prøvd dette før vet jeg ikke om det er vanlig å bli rødprikkete, og i så fall hvor lenge det varer.
Dere som vokser dere - er dette vanlig? Hvor lang tid går det før jeg ikke ser ut som en ribbet høne?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:14   #2
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voksing av legger

For å si det slik så prøvde jeg voks for første gang på bikinilinja.
Da snakker vi ribba høne look alike.
Jeg så regelrett voldtatt ut med blodutredelser og det hele.
Så kan ikke si deg om hvor lenge du vil være nuppete, men jeg tenker at ejg kommer til å gå til salong neste gang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:23   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksing av legger

Første gang så jeg ut som en ribbet høne helt til håret begynte å vokse ut igjen... jeg gjentok ikke eksperimentet på mange år.

Men nå går det over på ti-femten minutter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:27   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksing av legger

Spørsmålet er nå om jeg skal vokse den andre leggen også, eller bare barbere den som jeg pleier. Skal til Hellas på torsdag, ille nok å dra blekfet om man ikke skal se ut som en blekfet ribbet høne i tillegg.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:33   #5
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Voksing av legger

Første gangen er alltid verst! Prikkene gir seg etter få dager. Når du har vokset noen ganger forsvinner prikkene etter få timer.
Smør deg med Aloe Vera!
(Og voks den andre leggen asap- ser jo rart ut med forskjellige legger...)

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 17:49   #6
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Voksing av legger

Regner med du har vokset selv, og det er helt vanvittig vondt!

For min del kan jeg nesten ikke sammenligne smertene i forhold til å få leggene vokset hos en hudpleier. Ikke ble jeg så rødprikkete heller.

Om du orker, voks den andre leggen. Da har du et likt utgangspunkt neste gang.
Rødprikkheten burde gi seg ganske snart, det er i alle fall min erfaring.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-08, 18:20   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksing av legger

Nå er den andre leggen vokset også,så ser jeg ihvertfall ut som en jevnt ribbet høne.

Jeg syns ikke det var vondt overhodet. Litt ubehagelig enkelte steder, men ikke vondt. Det har nok sammenheng med at mine hår sånn generelt sett sitter dårlig, jeg er lett å lugge ut hår på f.eks.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:20   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Voksing av legger

Er det da bare meg som opplever at hårene ikke kommer av?

Jeg vil også vokse leggene... Men jeg prøvde med noe voks greier fra veet - lugget som juling og var like hårfin. Tenkte at hårene kanskje var for korte så jeg lot dem vokse lenger (kjempelekker periode forøvrig...) og prøvde igjen. Men neida - skikkelig seige legger _med_ hår.

Endte med høvelen igjen jeg. :amatør:

  Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:55   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Voksing av legger

Aha!!!

Da skal jeg forberede meg bedre neste gang.

Hehe - jeg var virkelig et syn med den seige guffa flekkvis på skikkelig lekre hårete fotball-legger.... Det er bra man kan le av seg selv iblant

Hvor lange må hårene være før man kan vokse dem?

  Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:32   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Voksing av legger

Har aldri fått til den derre voksinga eg. Eg blei såpass lei at eg kjøpte epilator. Desverre så er eg ikkje heilt fornøyd med den heller

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:49   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksing av legger

Jeg skulle vokse leggene i hudpleiesalong for noen år siden, og jeg hadde store brannsårlignende utslett/sår nesten hele sommeren. Aldri mer voks noe sted på min kropp. Mitt råd er å teste på et bittelite område før man gir seg ut på denslags.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:42   #12
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voksing av legger

Det er helt vanlig med ribbet-høne-hud etter voksing.

Jeg får det uansett jeg. Selv om jeg har gjort det mange ganger. Både på meg selv og fått det gjort av andre.

Jeg er hudterapeut, og har sett mange ulike legger.
Dog aldri legger med brannsår... AU!!!
Du tror jeg rett og slett må ha fått en allergisk reaksjon, enten det eller at du kom rett fra boblebad eller basseng... Det er fy fy....

Det beste for å få bort disse røde prikkene er nok aloe vera.... Det roer godt det.
Men hos noen er det bare slik det er. Huden er ømfindtlig og det røde man ser er en histaminreaksjon. Altså en reaksjon på at huden har blitt irritert, og det kan vel alle som har vokst noe skrive under på

Selv bruker jeg innimellom epilator, Samme reaksjon der....
Jeg har stort sett røde prikker på leggene uansett om de er hårløse eller hårete også jeg da.... Men det blir mindre synlig når jeg bruker selvbruning

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:13   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksing av legger

Jeg kom ikke fra boblebad eller basseng. Jeg tålte rett og slett ikke voksen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:38   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kom ikke fra boblebad eller basseng. Jeg tålte rett og slett ikke voksen.

Det er nok ikke alle som tåler den nei... Fikk du arr da? Hørtes i alle fall ikke godt ut..
Kanskje prøve en annen voks om du vil prøve igjen?

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:42   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksing av legger

Sløv der og ja...
Er jo vinter nå?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:58   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Voksing av legger

Nei, jeg fikk ikke arr. Men gidder ikke prøve mer voks. Dette skulle være en veldig hudvennlig en, liksom. Anbefaler alle å prøve på et lite område først.
Jeg har ikke mer hårvekst enn at det går greit med barberhøvel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:03   #17
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, jeg fikk ikke arr. Men gidder ikke prøve mer voks. Dette skulle være en veldig hudvennlig en, liksom. Anbefaler alle å prøve på et lite område først.
Jeg har ikke mer hårvekst enn at det går greit med barberhøvel.

Jeg bruker også høvel... Det er fort gjort da!

Nå i høst og vinter har jeg utrolig nok ganske glatte legger pga alle ULène jeg har hatt har jeg på en måte følt det litt nødvendig.... Ellers er det ganske bustete vinters tid her og....

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no