Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Peeling på munn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 21:43   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Peeling på munn

Jeg og eldste jenta mi er plaget av at huden sprekker på leppene og er "ru" om vinteren. Noen tips til hva som kan hjelpe? Vet det finnes noe peeling, men har ikke brukt det. Hun bruker noe lipgloss og jeg bruker lipgloss og leppestift, men jeg synes det bare "forsvinner" på et blunk.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:46   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Hva heter det omdiskuterte merket som kjører homepartyer? De har iallefall en egen serie for leppene med peeling og krem og det ene med det andre. Fungerte bra når jeg prøvde det iallefall.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:51   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peeling på munn

For noen hjelper det å bruke tannkosten sin med litt leppepomade på leppene først. Så "peeler" man litt med tannkosten. Den bør være soft da... Og så smører man godt med leppepomade etterpå. Gjerne aha på mye på kvelden for da sitter det godt over natten siden det ikke bare forsvinner da.

Jeg ville også anbefalt en god leppepomade da. Gjerne en med litt syre i som fjerner død hud. Feks fra exuviance. Nå gjelder det kanskje mest for deg siden den koster litt. Men ellers har de gode leppepomader på parfymeriene, eller apoteket. Bare unngå vaselin. Det fukter ikke selv om det kjennes sånn ut med en gang.
Jeg liker selv lipsmacker sine faktisk. De har sikkert ikke de beste ingrediensene, men de lukter godt så storesøster husker å ta på ofte

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 21:52   #4
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Kanskje Oriflame? Takk for tips, forresten. Jeg bruker vanligvis krem om hverandre, det er ikke mye forskjell på fotkrem og håndkrem for å si det slik, men på munnen er man jo avhengig av det ikke smaker øgg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:26   #5
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Peeling på munn

Jeg pleier å smøre på litt Rosebud salve før jeg legger meg. Hjelper raskt, men sprekkene dukker jo opp igjen ganske kjapt nå på vinteren.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:31   #6
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peeling på munn

Jeg synes det funker best å ta på et tykt lag med Weledasin leppepomade før jeg legger meg. Eneste Weleda-produktet som er bra, synes jeg, men så har det til gjengjeld veldig bra effekt.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:34   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Frøkna fikk skikkelig tørr-munnsår for noen uker siden, av den typen der hun først ble tørr og sår og fikk sprekker og deretter slikket så veldig på tørrheten at munnsåret vokste til langt utover munnen.

På apoteket anbefalte de en stift fra A-derma, og den hadde fabelaktig god virkning. Jeg var sterkt plaget av tilsvarende munnsår da jeg var barn, og jeg har aldri opplevd noe som var i nærheten av så effektivt. Munnsåret var helt borte på bare noen få dager.

Stiften heter A-dema Dermalibour Stick. Den var forholdsvis dyr; jeg tror den kostet et sted mellom 100–150 kroner, men veldig drøy, og det holdt å smøre to–tre ganger pr. dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:35   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peeling på munn

Jeg tenker på den brystvortekremen jeg, hva heter den nå igjen? Seig som fy og funker som bare det. PureLan var det ja. Det går også an å kjøpe peelingstick på eks. Body Shop.

På Vita selger de purelan i en litt penere tube som heter Dr. Lipp. http://www.drlipp.com/

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:37   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Mary Kay heter det vel så vidt jeg husker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:42   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Dette er ikke en peeling, da. Men jeg kjøpte nettopp en leppekrem som de anbefalte på apoteket, da minstegutten var syk og skikkelig tørr, ru og sår på leppene. Etter bare en dag var han mye bedre, og etter to-tre dager var huden helt vanlig igjen. Nesten mirakuløst. Den heter CERALIP Lip Repair Cream. Lukter og smaker lite, og svir ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 22:43   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Mary Kay?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 23:08   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.056
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peeling på munn

Jeg bruker den lille krukken til Oriflame, og en stift/balm fra Decleor når leppene sprekker.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 23:15   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peeling på munn

Carmex er det eneste som funker her i gården. Alt annet hjelper jo litt, men bare midlertidig. Carmex i ett døgn = problem solved.

Vi kjøper den i USA - og på den lokale Statoil-stasjonen som merkelig nok har den stående på disken.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 01:00   #14
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peeling på munn

Carmex får du kjøpt på Cubus. Jeg bruker ikke annen leppepomade nå, den er fabelaktig. Bruker den også under såre neser nå vinterstid.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 08:38   #15
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peeling på munn

Carmex er helt genial.
Også den lille krukka med salve som Oriflame har.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 08:56   #16
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Peeling på munn

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Kanskje Oriflame? Takk for tips, forresten. Jeg bruker vanligvis krem om hverandre, det er ikke mye forskjell på fotkrem og håndkrem for å si det slik, men på munnen er man jo avhengig av det ikke smaker øgg.

Oriflame sin lille, klassiske krukke med "universalkrem" er super til det meste!
Ellers er jeg sur, sur, sur for at norske helsekostbutikker har sluttet å importere det danske merket Allison, for de hadde den aller supreste leppepomaden jeg noen sinne har brukt.
Den var super på sånt som HI beskriver, jeg har ei venninne som var meg evig takknemlig for at jeg tipset henne om det, for hun var kronisk plaget med flassende lepper før hun fant Allison.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 21:28   #17
Meta
Heldig
 
Meta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 777
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Sv: Peeling på munn

Carmex er god, ja. Jeg fikk en gang et tips om å smøre honning på såre og sprukne lepper. Det funker veldig bra! Og det smaker i alle fall ikke høgg.

__________________
Meta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 01:35   #18
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Peeling på munn

BodyShop har Lip Scruff, som jeg bruker annenhver dag circa. Veldig effektiv til å holde leppene hele og fine.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no