Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut
Flere ganger daglig 14 8,48%
Daglig 40 24,24%
2-5 ganger i uken 71 43,03%
En gang i uken 22 13,33%
Når den står av seg selv 12 7,27%
Tørkerull 6 3,64%
Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-14, 19:50   #81
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Jeg kom på en ting til: vi bruker ikke tørkerull på kjøkkenet. V gjorde det en periode fordi vi kjøpte mange for å støtte et idrettslag, da merket jeg jo at vi brukte kjøkkenkluten sjeldnere og dermed ikke byttet klut så ofte.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 19:55   #82
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Så og si hver dag. Jeg vasker også oppvaskbørsten i oppvaskmaskinen nesten hver dag.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:05   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Når jeg synes den er ekkel. Frekvensen varierer litt med hvem som håndterer kjøkkenet, men det kan være flere ganger daglig og det kan være en gang i uken. Litt ettersom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:26   #84
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Når det er nødvendig. Det betyr vanligvis 2-4 ganger pr uke.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:31   #85
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.874
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Et par ganger i uka hvertfall. Noen ganger flere ganger på en dag. Ettåringer søler!

__________________
09 & 13
venla er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:32   #86
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Jeg bruker kjøkkenkluten til å tørke ungene og bytter dermed til hvert måltid, minst! Jeg har en skuff full med kluter.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:54   #87
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Stort sett daglig eller annenhver dag,, avhengig av hvor mye søl minsten har produsert her og der. Vi har mange kluter.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 20:55   #88
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Den byttes minst en gang pr dag.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 22:50   #89
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Skrev 1 gang i uken, men som regel har jeg lagt den i klor ett par-tre ganger. Vi benytter ofte tørkepapir, ikke den typen som smuldrer opp altså, vi bruker Torky ( er da ikke sånn det skrives....eller?)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-14, 23:04   #90
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Da må den ene være veldig skitten og den andre veldig ren?

Det er ofte slik ja, men prøver å bytte av og til da

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 01:34   #91
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Hver kveld før jeg legger meg. Så tar jeg ny morgenen etter.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 09:09   #92
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Et par ganger i uka cirka.
Barnemunn/hender/stoler har jeg egne kluter til som byttes minst en gang per dag.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 10:02   #93
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Kluten byttes nok hver dag. Minst annenhver. De har en tendens til å bli brukt på skapdører og en liten svusj på gulvet så da blir de byttet.
Oppvaskbørsten blir jo brukt hver kveld til å vaske panne og kjeler og da blir den puttet i oppvasken.

På badet bruker jeg ikke kjøkkenklutene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 13:46   #94
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

På badet bruker jeg ikke kjøkkenklutene.

Nei hvis det var noen som trodde jeg brukte kjøkkenkluter til bad er det feil altså, der bruker jeg egne microfiberkluter. Som vaskes etter hver bruk.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 20:40   #95
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

2-5 ganger i uka, litt avhengig av bruken.

Kluten på badet blir vasket etter hver gang den er brukt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:32   #96
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.570
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Etter å ha lest den andre tråden om kjøkkenkluter har jeg for første gang i mitt liv vasket spiserbordet mitt med kjøkkenklut i dag. Vi er storforbrukere av tørkepapir, alle overflater vaskes med tørkepapir og Jif spray. Kjøkkenkluten bruker jeg til oppvasken og at jeg kan bruke den til å vaske av bord og kjøkkenbenk er en tanke som aldri har slått meg engang (selv om jeg ofte har bannet og fortvilt over å gå tom for tørkepapir etter at poden er i seng og jeg har tørket bordet med dopapir... ). Som dere skjønner kommer jeg fra et særdeles umøblert hjem. Lurer på om jeg skal begynne å bruke klut i stedet for papir framover...

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg vasker av og til vasken på badet med vaskekluten jeg vasker fjeset mitt med. Har litt jif i vasken og tørker og skyller i vei.

Det gjør jeg også. Og til sist bruker jeg den til å vaske oppå doen. Etter det blir den selvfølgelig ikke brukt på nytt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:47   #97
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Bruke klut til oppvasken? Hvordan da?

For meg er en kjøkkenklut til for å vaske benker og bord. Og vask, komfyr, smuler etc.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:48   #98
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.570
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Jeg vasker glass og kopper med klut. Er det rart?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 22:52   #99
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg vasker glass og kopper med klut. Er det rart?

For meg er det veldig rart. Jeg har aldri hørt om det eller sett noen gjøre det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 23:18   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

For meg er det veldig rart. Jeg har aldri hørt om det eller sett noen gjøre det.

I USA bruker man svamp. Det er rart!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no