Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-16, 16:01   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Jeg prøver å finne ut av om jeg kan leie bil i Bergen neste uke, men det ser ut til at alle firmaene stiller som krav at en har hatt førerkort i minimum ett år. Jeg har bare hatt den litt over to måneder. Er det noen som kjenner til utleiere som ikke har dette kravet?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 17:07   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Jeg fikk leie bil fra enterprise i England like etter at jeg tok lappen, vet ikke om de har samme regler i Norge? Kostet mer enn de andre som krevde at man hadde hatt lappen en stund.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 17:17   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Har du snakket med firmaene?

Jeg tror det kan finnes unntak. Jeg synes å huske det fra tilfelle på jobb.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 17:31   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Nei, jeg har bare sjekket villkår på nettsider, bortsett fra et firma hvor det ikke sto spesifikt, men der prøvde jeg meg på mail og fikk samme svar, også da jeg presiserte at jeg var 40. Men kan jo ringe noen, ja.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 18:16   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Du vil i noen tilfeller kunne få leie bil hos enkelte leiebilselskaper mot et gebyr selv om du har hatt førerkortet mindre enn 1 år, men da må du kontakte selskapet og spørre spesifikt om dette.
http://billeie.no/faq-bilutleie/f%C3...kort-bilutleie

Kan være verdt å ta kontakt ja.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 18:26   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Takk, frukt! Da skal jeg prøve det, får se om det er verdt ekstra gebyr.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 18:38   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.138
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Bare hyggelig. Håper det ordner seg.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 18:40   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Minstekravet jeg fant da jeg lette etter det samme var 6 måneder, tror det var SIXT bilutleie som hadde det, men jeg hadde da bare hatt lappen i 3 mnd og kunne ikke leie hos dem allikevel. Jeg sjekket ikke pris på ekstra forsikring, men har fått høre at det går an - til veldig høy pris per dag.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-16, 18:43   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilutleie som ikke krever at en har hatt lappen ett år?

Sixt har ett år de også nå. Jeg tipper det ikke er verdt det hvis det er masse ekstra gebyr, nei. Fikk tips om Rent a wreck via andre kanaler, så har sendt dem en mail. Jeg klarer meg fint uten bil, men av diverse årsaker hadde det vært praktisk.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no