Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Listhaug og hennes unnskyldning

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-18, 09:56   #141
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Når det gnis lite gjennomtenkt og sleivete karakteristikk om Listhaug koser hordene hennes seg. Den gleden synes jeg faktisk ikke de skal ha.

Hra du eksempler på de karakteristikkene?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 10:03   #142
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hra du eksempler på de karakteristikkene?

Jepps i hopetall, men jeg føler ikke at jeg kan dele fb-sitater her i tråden.

Det mangler ikke på utsagn om Listhaug. Noe er glimrende, mens annet er næring til hordene.

Omdal er en jeg synes skriver bra. Han er en skarp kritiker uten å gå direkte i utskjellingsretorikk.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 10:04   #143
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Offentlige FB-sitater fra politiske ledere burde det da ikke være noe problem å dele.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 10:05   #144
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Men for å ta ett konkret eksempel. Folkevalgte som deler humor av typen «vredens gnag» bidrar ikke særlig positivt slik jeg vurderer det.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 10:17   #145
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Eg er ordentlig lei meg, opprørt og sint i dag, dette, er så utrolig ekkelt, rett og slett!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:00   #146
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har venner på FB som støtter og deler. Folk jeg trodde var åleite, fornuftige, oppegående. Jeg gremmes og skjemmes.

Jeg også!



Og øynene mine rollet nesten ut av hodet da jeg leste kommentaren hennes på sin egen FB-side:

Opprinnelig lagt inn av Sylvi Listhaug

Jeg har nå slettet innlegget og bildet som ble lagt ut på fredag. Grunnen til dette er at de som har rettighetene til bildet i Norge har gitt oss beskjed om at det ikke kan brukes til politiske ytringer. Det må vi selvsagt forholde oss til. Ønsker alle en fin dag videre.

Ja, for det var jo DET som var problemet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:04   #147
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg har en slektning som sitter som leder for et eller annet FRP-lokallag, og der har det tippet over i "ER ALLE SOM SENDER BLOMSTER RASISTER NÅ DA?", og det blir bare for DUMT!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:09   #148
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Det styrker ikke akkurat troverdigheten av unnskyldningen når Listhaug foran blomsterhavet på kontoret forteller om hvor fint det er å støtteerklæringene på kortene hvor de skriver "stå på".

Listhaugs fag er kommunikasjon. Hvis hun ønsket å kommunisere at hun mente å beklager, er det mange valg hun kunne gjort annerledes det siste døgnet.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:19   #149
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg synes det er fryktelig kvalmende å lese at "Nå må dere slutte, hun har bedt om unnskyldning, akseptèr det og gå videre!. Ja, hadde hun virkelig bedt om unnskyldning for den feilen hun gjorde, skulle jeg glemt det. Skremmende, den taktikken hun bedriver. Ser jeg har noen på FB som støtter henne og det gjør meg ikke bare kvalm, men også livredd.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:26   #150
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jeg synes det er fryktelig kvalmende å lese at "Nå må dere slutte, hun har bedt om unnskyldning, akseptèr det og gå videre!. Ja, hadde hun virkelig bedt om unnskyldning for den feilen hun gjorde, skulle jeg glemt det. Skremmende, den taktikken hun bedriver. Ser jeg har noen på FB som støtter henne og det gjør meg ikke bare kvalm, men også livredd.

Og til det synes jeg det er på sin plass å si at det slettes ikke var en unnskyldning. For at noe skal være en ekte unnskyldning må det erkjennes skyld på de punktene som faktisk har rammet.

Å heller besvare med fjasete dårlig satire synes jeg ødelegger mer. Da går man ned på hennes nivå.
Jeg ønsker ikke et politisk landskap på hennes nivå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:31   #151
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.307
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Altså, vi har en justisminister som ikke vet forskjell på rett og galt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 11:42   #152
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Altså, vi har en justisminister som ikke vet forskjell på rett og galt.

Ja, nettopp. Det må snart få konsekvenser? Jeg håper ihvertfall det.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:13   #153
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Så nettopp videointervju fra Listhaug ved blomsterhavet, der hun forteller at hun ikke bare har fått blomster(hav), men også mange mange meldinger, Facebook-hilsninger og i det heler tatt. Det oser litt sånn «se, jeg har jo rett! Mange mener det samme som meg! Dere tar feil. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg burde si unnskyld..».

Jeg får oppriktig vondt i magen av dette.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:17   #154
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Så nettopp videointervju fra Listhaug ved blomsterhavet, der hun forteller at hun ikke bare har fått blomster(hav), men også mange mange meldinger, Facebook-hilsninger og i det heler tatt. Det oser litt sånn «se, jeg har jo rett! Mange mener det samme som meg! Dere tar feil. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg burde si unnskyld..».

Jeg får oppriktig vondt i magen av dette.

Jeg får også vondt i magen. Ser ikke folk hva den dama gjør? Det skremmer vettet av meg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:22   #155
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.917
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg leste litt av en kronikk (tror jeg det var) fra en lærer, som takket Listhaug for muligheten til å lære barna om nettroll via hennes innlegg og kommentarfelt, men jeg finner den ikke igjen. Den poengterte det absurde i at en justisminister står for denne typen eksempler.

Jeg håper Listhaug går av uten å måtte ta i bruk mistillitsforslag.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:37   #156
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Jeg klarte ikke la være å kommentere Siv Jensen sitt Facebook-innlegg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:42   #157
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.462
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Tilhengerne nekter jo å høre på annet enn det FrP sier uansett. Jeg ser i kommentarfelt at man blir slaktet om man sier imot FrP-velgerne.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:42   #158
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Jeg leste litt av en kronikk (tror jeg det var) fra en lærer, som takket Listhaug for muligheten til å lære barna om nettroll via hennes innlegg og kommentarfelt, men jeg finner den ikke igjen. Den poengterte det absurde i at en justisminister står for denne typen eksempler.

https://www.nrk.no/ytring/dumme-menn...ger-1.13965275

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 12:50   #159
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.917
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Takk, Jålebeinet!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 17:03   #160
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Listhaug og hennes unnskyldning

Det er starta ein motaksjon til leger uten grenser, på Facebook-sida til Moxnes. Det er kult!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no