Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Separere plommen fra eggehviten

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-07, 18:38   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er visst pertentlig fordi jeg smører former med matpapir mellom hender og smør. Jeg syns det er enklere, nemlig. Da smelter ikke smøret inn i fingrene istedenfor i formen, og så slipper jeg å vaske meg enda en gang.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 18:58   #62
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er visst pertentlig fordi jeg smører former med matpapir mellom hender og smør. .

Det gjør jeg også. Eller bruker tørkepapir.

Skilpadda: Jeg skjønte hva du mente. Jeg så bare fjeset ditt for meg da du undret deg over det stekte egget...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:14   #63
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hudceller og sånt i brøddeigen har jeg aldri tenkt over før nå.

Under golf-krigen var vi plaget med bittesmå biller i melet. Jeg fikk beskjed om at de ble jo stekt, så de var ikke farlig. Dessuten var de så små at de nesten var usynlig. Men jeg kastet melet, siden jeg hadde sett dem og hadde synet av dem på netthinna. Hadde jeg brukt melet ville jeg neppe ha merket dem.
Vi er visst overrenslige her i landet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 19:16   #64
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Å giiiiid! Så ekkelt!

Hvordan lager du boller forresten? Du TAR vel ikke på dem?

Bollene blir stekt etterpå.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:45   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Bollene blir stekt etterpå.

I motsetning til ... det du bruker egg til ...?

Hva gjør du når du kutter salat og grønnsaker som ikke skal varmebehandles da?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:55   #66
Solsikka82
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Trondheim, x ranværing
Innlegg: 24
Solsikka82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Beste du kan gjøre er å helle plommen opp i hånda og la hviten renne ned i bolle. Det er i alle fall det Jamie gjør, og det er utrolig enkelt.

jepp den metoden så jeg faktisk på et barneprogram hvor en fra kokkelandslaget anbefalte dette til barna, og så klart viste det til dem. fikk det til gjorde de også!!


Solsikka82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:59   #67
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

I motsetning til ... det du bruker egg til ...?

Hva gjør du når du kutter salat og grønnsaker som ikke skal varmebehandles da?

Jo, du har et poeng. Men jeg sa bare at jeg synes Jamie hadde fingrene sine i all maten. Hele tiden. Det er ikke alt du trenger å bruke fingrene til.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:04   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Nei det er sant. Men gøy er det!

Jeg liker å kjenne den herlige grøssende følelsen av ekkel seig smørje som renner mellom fingrene ... som da vi var små og hadde slik lekeslim.
En unnskyldning for å være litt barnslig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:09   #69
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Nei det er sant. Men gøy er det!

Jeg liker å kjenne den herlige grøssende følelsen av ekkel seig smørje som renner mellom fingrene ... som da vi var små og hadde slik lekeslim.
En unnskyldning for å være litt barnslig.

Det var artig å holde på med. Noen helte det i håret på meg på skolen, ikke artig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 00:03   #70
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

I motsetning til ... det du bruker egg til ...?

Hva gjør du når du kutter salat og grønnsaker som ikke skal varmebehandles da?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-07, 00:25   #71
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Separere plommen fra eggehviten

Jg har eggeskiller fra TW, så kjekt når jeg lager Verdens Beste hor man skal skille 5 egg. Da går det mye kjappere en når jeg bruker skallet. (jeg griser uansett utrolig mye når jeg knekker egg)
Når jeg smører former tar jeg en liten bit tørkepapir mellom meg (minde fingre altså) og smøret.
Har ingen problemer med å ta i deiger osv da, men rått kjøtt derimot får jeg grøssninger av, kun kylling som er ok.

Kan fortelle om en liten episode.
Jeg skulle skjære opp fisk, den var delvis oppdelt da, men jeg måtte ta siste biten. Jeg tar da ikke i rå fisk :grøss: og tredde plastposer utenpå hendene i mange av hansker. Så der stod jeg og knota med poser på begge hendene og mellomste sønnen min stod og prøvde å pelle ut øyet på fisken (uten noe på hendene)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no