Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster - maizena vs hvetemel

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 17:40   #1
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haster - maizena vs hvetemel

Ooops! Jeg skal lage blomkålsuppe til middag, og brukte opp alt hvetemelet i går. Skal ha i 3 ss hvetemel og la koke videre i 5 min. Kan jeg bruke maizena istedet? Samme mengde? Kokes hvor lenge?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 17:54   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Ingen?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 18:25   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Da snakker jeg videre med meg selv og konstaterer at det gikk fint med 2 ss maizena. Suppen ble da passe tykk og smakte godt.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 18:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Oj så ikke denne før nå, godt det gikk bra hehe. Jeg har nesten aldri brukt hvetemel, bruker bare maizenna jeg. Alltid. Men jeg rører alltid ut maizennaen i kaldt vann først, så det ikke blir klumpete.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 18:52   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj så ikke denne før nå, godt det gikk bra hehe. Jeg har nesten aldri brukt hvetemel, bruker bare maizenna jeg. Alltid. Men jeg rører alltid ut maizennaen i kaldt vann først, så det ikke blir klumpete.

Tusen takk for sent, men godt svar. Jeg bruker sjelden maizena, men kanskje jeg skal begynne med det framover. Fordelen er at man ikke risikerer melsmak, ikke sant?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 19:30   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Da snakker jeg videre med meg selv og konstaterer at det gikk fint med 2 ss maizena. Suppen ble da passe tykk og smakte godt.

Så flott! Kan jeg spørre hva mer du hadde i suppen?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 19:47   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Tusen takk for sent, men godt svar. Jeg bruker sjelden maizena, men kanskje jeg skal begynne med det framover. Fordelen er at man ikke risikerer melsmak, ikke sant?

Ja, jeg har aldri kjent noe melsmak og har til tider hatt ganske mye maizenna i en rett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 20:21   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster - maizena vs hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Så flott! Kan jeg spørre hva mer du hadde i suppen?

Ja, det kan du. Den er forresten kjempe-god!!

Kok 1 blomkålhode (i store biter) i 1 liter grønnsaksbuljong i 10 min
Rød rundt så bitene blir mindre
Tilsett 3 ss hvetemel (eller 2 ss maizena) utrørt i litt vann, kok i 5 min til
Ha i 1 dl matfløte og 1 dl revet oss, f.eks. parmesan
Smak til med paprikapulver, soyasaus og dryss med ost på toppen

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no