Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips for å få en sunnere hverdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-07, 18:35   #1
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Tips for å få en sunnere hverdag

Tenkte jeg kunne starte en tråd der vi kan legge inn våre tips.

Alt av interesse! Tips som hvilke matvarer vi bør unngå, hvilke matvarer vi bør bruke mer av, oppskifter, hvordan vi kan få mer frukt og grønt i hverdagen, hvordan vi kan redusere fett og sukkerforbruk og genrelle kostholdtips.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 18:40   #2
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Får starte med ett par tips selv da.

Frukt til kvelds. Vi danderer opp med eksotisk frukt på fat, grillpinner med oppskåret frukt eller smothie til kvelds nesten hver dag.

Ferdigblandet youhurt med smak er byttet ut med youghurt natuell med rørte bær eller revet eple og kanel.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:08   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Ikke noe goderi, potetgull eller brus :luring:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 19:15   #4
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

  • Unngå halvfabrikata så godt det lar seg gjøre. Lage maten fra bunn av.
  • Bruke mer grønnsaker.
  • Spise masse fisk.
  • Ikke spise kjeks, kaker , snop , chips, brus osv.
  • Bruke fullkornspasta istedet for vanlig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 20:16   #5
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Drikke så mye vann du klarer.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:07   #6
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Ukehandel. Skriv handleliste, og hold deg til den.

Send aldri sulten kvinne alene i butikken etter mat.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:12   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

  • Ikke spise kjeks, kaker , snop , chips, brus osv.

Ikke kjøpe disse tingene tror jeg er det beste tipset. Ikke ha det i hus "i tilfelle gjester" (da spiser i alle fall vi det opp selv ).

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

  • Bruke fullkornspasta istedet for vanlig.

Enig, den synes jeg til og med smaker bedre (det er muligens bare en vanesak). Brun basmatiris i stedet for hvit er også en veldig enkel endring å få til. (Vi spiser mye pasta og ris, så disse to tingene spiller litt rolle for oss.)

Og finn en grov og god brødtype, enten man baker selv eller kjøper. (Jeg tror ikke de fleste ferdige melblandingene til brød er så veldig grove, for eksempel.)

Spis en frukt til dessert, det er både sunt i seg selv og metter og demper søtsug utover ettermiddag/kveld.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:16   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Hvor får man tak i brun ris, Skilpadda? Har lenge tenkt på det.

Ellers er jeg litt på kaloriteller'n for tiden og dersom man er opptatt av DET må jeg si jeg er overrasket over hvor mye mer godt knekkebrød man kan spise enn vanlig brød hvis man skal være bevisst hvor mye man putter i seg.
Et sunnhetstips som ikke gir fullt så få kalorier, men som gir sunt fett og ligger godt i magen er to knekkebrød med en dynge makrell i tomat hver morgen. Super start på dagen og godt for kroppen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:19   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hvor får man tak i brun ris, Skilpadda? Har lenge tenkt på det.

Vi kjøper det på vår lokale tyrkersjappe. De har flere merker.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Et sunnhetstips som ikke gir fullt så få kalorier, men som gir sunt fett og ligger godt i magen er to knekkebrød med en dynge makrell i tomat hver morgen. Super start på dagen og godt for kroppen.

Ja, det er også et godt tips. Grove rugknekkebrød metter godt og lenge (og gir i alle fall meg mer stabilt blodsukker enn vanlig brød). Og til kveldsmat også. Hvis man vil variere med noe annet enn makrell, så synes jeg den veldig magre leverposteien fra Det sunne kjøkken (er det ikke det det heter?) også er god, og ett eller to fullkornsknekkebrød med den og noen agurkskiver er utmerket kveldsmat.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:22   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi kjøper det på vår lokale tyrkersjappe. De har flere merker.



Ja, det er også et godt tips. Grove rugknekkebrød metter godt og lenge (og gir i alle fall meg mer stabilt blodsukker enn vanlig brød). Og til kveldsmat også. Hvis man vil variere med noe annet enn makrell, så synes jeg den veldig magre leverposteien fra Det sunne kjøkken (er det ikke det det heter?) også er god, og ett eller to fullkornsknekkebrød med den og noen agurkskiver er utmerket kveldsmat.

Får finne en lokal sjappe, ikke veldig vrient - det er like greit å koke som vanlig ris eller? (vi bruker jasmin nå, i store poser, ikke hurtigris...).

Jeg liker både Fiber plus knekkebrød godt, og også Ryvita rug. Den siste er forresten også meget god med bare cottage cheese.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:25   #11
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Når jeg blir frustrert på jobb, har jeg en tendens til å ta meg en luftetur for å tenke på noe annet. Turen går ofte til et sted som selger godteri - "fordi jeg fortjener det". Det merkelige er at jeg ofte "fortjener noe" en halvtimes tid før lunsj eller når det nærmer seg slutten av dagen...

Sørg for å ha frukt og grønnsaker i huset slik at du kan legge det i veska om morgenen. Skjær det gjerne opp, gulrotstaver og kålrabibiter er mer fristende i staver enn i hel form.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:29   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Skal vi se.

- bak brødet selv, og da grove typer. Om du må kjøpe, kjøp ekstra grovt eller spelt.
- Jeg har funnet et alldeles deilg knekkebrød fra Wasa, økologisk rug. Godt og sprøtt og veldig mettende. Anbefales!
- Om du på død og liv skal kose deg med sjokolade lørdag (andre dager er utenkelig) så kjøp minst 70% kakao. Denne sjokoladen kan du få i små størrelser og kjøp bare en om gangen.
- Havregrøt metter mye til kvelds. Gjerne med frosne bær og cottage cheese.
- bruk magert kjøtt eller fisk og ha alltid minst fire grønnsaker per middag.
- jeg ser fullkornspastaen er nevnt, men en god ting kan ikke nevnes for ofte.
- bak grove pitabrød, hamburgerbrød og brytebrød og fyll opp fryseren.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:30   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Når jeg blir frustrert på jobb, har jeg en tendens til å ta meg en luftetur for å tenke på noe annet. Turen går ofte til et sted som selger godteri - "fordi jeg fortjener det". Det merkelige er at jeg ofte "fortjener noe" en halvtimes tid før lunsj eller når det nærmer seg slutten av dagen...

jeg ser ikke logikken i at man fortjener noe som man ikke har godt av.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:32   #14
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Havregrøt med kanel og frukt er vel også sunt, godt og mettende.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:37   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

jeg ser ikke logikken i at man fortjener noe som man ikke har godt av.

Det gjør jeg . Heldig for deg at du ikke har det sånn, Berglijot, men alle jeg kjenner har det så det er ikke helt uvanlig...

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:38   #16
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Jeg har nettopp lært noe nytt. Vi vet jo alle at rødt kjøtt øker faren for mage- og tarmkreft, mens hvitt kjøtt er bedre for kroppen. Altså bør vi spise hvitt fremfor rødt. Det er imidlertid ikke like kjent hva som faktisk er rødt og hvitt kjøtt. Så her kommer det:

  • Rødt kjøtt er kjøtt fra storfe, lam og svin
  • Hvitt kjøtt er kjøtt fra fugl og vilt, som elg, hjort og reinsdyr.
Hvorvidt noe er hvitt eller rødt gjenspeiler altså ikke fargen på kjøttet, men hvorvidt kjøttet er bra for oss eller ikke.

(Dette var kanskje ikke et tips, men det er kanskje lærdom som kan gi en dytt i retning sunnere hverdag?)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:42   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Havregrøt er et veldig godt tips! NAM! Det har vi ofte til frokost!

*Har forøvrig Nennes grove rundstykker til heving nå*
Lillemor elsker disse til tomatsuppen (som jeg forøvrig har funnet ut veldig enkel å lage fra bunn av).


Lykke til med sunnere hverdag prosjektet . Jeg abonnerer på denne tråden.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:49   #18
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Havregrøt med eplebiter og kanel er veldig godt. Grøten kokes med melk, ikke vann..
DA synes jeg den er best.
Gå minst en 30 min hver dag i friluft.
Ta med bikkja, unger gubbe.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:52   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Nå har jeg spist en god tallerken havregrynsgrøt med bringebær. Anbefales!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-07, 21:52   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips for å få en sunnere hverdag

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det gjør jeg . Heldig for deg at du ikke har det sånn, Berglijot, men alle jeg kjenner har det så det er ikke helt uvanlig...

Da jeg var mye yngre hadde jeg det slik, men man kan faktisk omprogramere hodet sitt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no