Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Noen som vil helpe med fargepalett entré- og soveromsetasje?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-18, 11:32   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Noen som vil helpe med fargepalett entré- og soveromsetasje?

Vi pussser opp og jeg skal velge farger til sokkeletasjen. Noen som kan anbefale en fin Jotun fargepalett til 1) vegger i entre og gang + foreldresoverom som har dør inn fra gangen? 3) er en mulighet men ikke nødvendig. Vi har skyvedeører fra gang inn til walkin wadrobe. Veggene her kunne hatt en aksentfarge eller komplementær farge til gangfargen hvis det bringer noe gøy og fornuftig inn i fargepaletten. Hvis ikke kjører jeg samme farge som gangen her.

Bakgrunnsinfo:
-Greit med dagslys i den delen av gangen som har de største maleflatene.
-Kaldgrå/ beige (fine ) fliser i yttergangen som har de store maleflatene. Lys, hvitbehandlet enstavs eikeparkett i resten av gangen og soverommet.
-0500 Naturlig hvit (helt hvit, ikke "bommull" ) på karmer og de mange dørene i gangen.
-Gangen går videre opp i en trapp med veggfarger i "Jotun Sommersne" som er en hvitfarge som brekker litt mot grått.

Jeg vurderer Minty Breeze i gangen, men syns kanskje den er litt vel mye brukt og er redd for at jeg fort blir lei siden "all" har denne. På soverommet vil jeg har rolig og behagelig stemning. Tror jeg vil ha noe som går mot blått.

Tips anyone? Liker blått, fine grønn farger. Liker ikke for varme farger. De flisene og eikeparketten tilsier vel også at grå farger vil funke best.

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 11:39   #2
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som vil helpe med fargepalett éntre- og soveromsetasje?

Jeg kan ikke hjelpe deg, men ville bare tipse om Jotuns fargerådtjeneste. Jeg fikk veldig gode råd der. Send inn beskrivelsen du la ut her sammen med noen bilder, og vipps så får du kvalifiserte svar i løpet av kort tid.
http://fargerad.jotun.no

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 11:55   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som vil helpe med fargepalett éntre- og soveromsetasje?

Jeg elsker jo Deco Blue, den anbefales varmt. Vi har den på kjøkkenet og på soverommet til eldste, det er så fint! Den er litt mørk da, så vi har bare en vegg som er blå. På kjøkkenet har vi s1000-n på de andre veggene, på rommet til eldste s500-n. Jeg er allergisk mot hvitfarger med gult i.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 13:22   #4
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som vil helpe med fargepalett entré- og soveromsetasje?

Du har dette fargekartet som et eksempel:
https://www.jotun.com/no/no/b2c/prod...i-yaratin.aspx

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no