Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 09:40   #1
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Jeg er for dyreforsøk i legemiddelindustrien, men ikke i kosmetikkindustrien. Jeg har nesten hele toalettmappen min på det tørre bortsett fra mascaraen min. Lancome lager verdens beste mascara. Finnes det en mascara som matcher Lancomes Hypnose som ikke er testet på dyr?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:17   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Jeg bruker Extrême cils intense waterproof fra Chanel og er veldig fornøyd. For å være helt ærlig vet jeg ikke om den er testet på dyr eller ikke . Hvordan finner man ut av det ? Det hadde jo vært greit å vite.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:20   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn.html

Chanel ligger på grønn liste, så du var heldig med den.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:23   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Takk for link.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:25   #5
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Jeg synes Cliniques Naturally Glossy mascara er verdens beste, og den ligger på grønn liste.

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 10:34   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

:noterer:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:24   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Opprinnelig lagt inn av Cielo, her.

Jeg synes Cliniques Naturally Glossy mascara er verdens beste, og den ligger på grønn liste.

Denne liker jeg også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:26   #8
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Oi, det var skummelt å lese den røde listen på ovennevnte link. Fikk meg noen sjokk der gitt.

  Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:41   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Takk for listen, supert!

Babyline tester på dyr, fy fader! Aldri mer Babyline i hus. Nå ble jeg virkelig overrasket og skuffet. Ellers er jeg sjokkert over den røde og oransje listen, blir helt satt ut her jeg nå. Jeg bruker MYE av det som står på begge de listene, men kommer selvsagt til å være mer obs på det fremover nå.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 14:45   #10
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Oh nooo! dumme røde liste... alle di som har gode parfumer ligger jo der jo...

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:01   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Oida. Jeg synder nok mye, ser jeg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:28   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Finner ikke Kanebo 38 grader?
Den bruker jeg, men om den er testet på dyr vet jeg ikke. På tide at jeg går gjennom skapene mine, jeg synder visst på andre ting her.

Men det jeg alltid har lurt på er stoffene i feks mascara. Det er jo nærliggende å tro at de forskjellige produsentene bruker mange av de samme indigriensene. Kan et selskap da være så "sleipe" at de bare sjekker opp om stoffet er testet av andre, og dermed bare bruker dette resultatet? Jeg vil nesten vedde på at de ikke hadde turt å gamble feks på det amerikanske markedet, hvis de ikke 100% sikker visste at folk tålte dette.
I så fall er egentlig både parfyme og sminke ganske uetisk uansett. Et eller annet sted i verdikjeden har noen måtte lide.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:38   #13
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Det er vel egentlig hele poenget - dvs. det meningsløse ved å overhode gjøre dyreforsøk for å teste sikkerheten på kosmetiske produkter. Det skjer sjelden eller aldri at kosmetikkindustrien hoster opp et nytt stoff. Så og si alle produkter på markedet og nye produkter på markedet er et sop-i-hop av komponenter som har eksistert og blitt benyttet i en årrekke og som man kjenner sikkerheten til. Det er ingen etiske problemer med å teste disse nye produktene på mennesker.

Like fullt er det mange av kosmetikkprodusentene som kjører dyreforsøk. Totalt unødvendige dyreforsøk.

I Norge dyreforsøk på kosmetiske produkter forbudt. EU jobber med et forbud.

The Body Shop kjører ikke dyreforsøk, men ble i fjor (?) kjøpt opp av L'Oreal som er en av verstingene.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 15:43   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verdens beste mascara som ikke er testet på dyr?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Like fullt er det mange av kosmetikkprodusentene som kjører dyreforsøk. Totalt unødvendige dyreforsøk.

I Norge dyreforsøk på kosmetiske produkter forbudt. EU jobber med et forbud.

Og det er jeg selvfølgelig helt enig i!
Det er helt fryktelig hvilke lidelser som ligger bak denne bransjen
Jeg er likevel redd for at de som nå tester gjør det for å få frem yttligere nye virkestoffer, og dermed går denne karusellen videre.

Jeg er helt med på at man bør følge med og gjøre en mer etisk forbruker av seg selv

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no