Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tisselyder flaut?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-18, 20:59   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Dette kan jo løses ganske enkelt med bevegelsessensor på kranene da. Også må jeg ta en prat med døtrene mine om ting som er greit (legge tre tørk dopapir i doskåla) og ting som ikke er det (oversvømme offentlige toaletter), tror jeg. (Jeg vet altså ikke om de gjør slikt, men praten kan man jo ta uansett.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 21:06   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Er det også flaut nå ja... Hva er det med folk, tenker jeg.

Om jeg går på do på et kjøpesenter eller andre steder med flere avlukker, så gir jeg blanke i de lydene som måtte komme fra meg, og jeg bryr meg overhodet ikke om det jeg hører fra andre. Virkelig ikke.

Dvs, jeg har vel en gang sittet ekstra lenge på do, for å forsikre meg om at de som var der da eh...meget høylydt luft slapp ut, godt forsterket av ekkoet i doskåla og rommet. DA ble jeg sittende. Datteren min befant seg på et annet avlukke, og hun også ble sittende, da fordi hun holdt på å le seg i hjel...Hun hørte hvor/hvem det braket kom fra... :P

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 21:35   #23
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.204
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Siden det hevdes at dette er noe «alle jenter» gjør, sjekket jeg med 17-åringen. Det var helt nytt for henne.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 21:57   #24
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.837
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Nuvel. Jeg er ganske gammel og sånn gjorde da vi også. Men vi stengte igjen kranen etter oss, og det regner jeg med at de fleste unge jenter gjør i dag også.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 22:17   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

For en nyhetssak. selv til distriktsnytt å være. Jayzuz.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 23:16   #26
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Jeg kjenner det ikke igjen fra egen ungdomstid. Og jeg har heller ikke fått med meg at det er vanlig. Det er en del av dagens glandbildeideal. Dagens tenåringer kan ikke snyte deg litt diskret sammen med andre heller - opp med handa og ut av klasserommet.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:16   #27
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Jeg kan synes det er vanskelig å få til å tisse på offentlige toaletter. Det er vel mer det å få til å slappe av som er utfordrende. For meg er det dog tilstrekkelig å holde for ørene

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:29   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.461
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Men altså, ka tid ble verden sånn her?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:30   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.669
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men altså, ka tid ble verden sånn her?


Vel, den har vært slik siden midten av 80-tallet i allefall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:30   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men altså, ka tid ble verden sånn her?

Sånn har den åpenbart vært så lenge ganske mange av oss i tråden husker tilbake. Jeg kan svare for de siste 35 åra hvertfall, men det kan jo hende det skjedde noe sært i 1982 jeg ikke fikk med meg da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:42   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Én ting er nå å la det stå på akkurat mens man sitter på do - noe annet å la det stå og renne i timesvis. Det er jo ren og skjær dumhet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:43   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Én ting er nå å la det stå på akkurat mens man sitter på do - noe annet å la det stå og renne i timesvis. Det er jo ren og skjær dumhet.

Ja, og det tror jeg neppe har noe med ungdommens glansbildeideal å gjøre, men ren og skjær tankeløshet. Også en klassiker, egentlig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 10:46   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Det trist at normale dolyder skal være så flaut. Jeg bor med flere med diverse mageproblemer og her er ingen flaue, selv ikke den ellers flau-for-alt tenåringen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 11:55   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja, og det tror jeg neppe har noe med ungdommens glansbildeideal å gjøre, men ren og skjær tankeløshet. Også en klassiker, egentlig.

Glansbildeidealet handler om at naturlige kroppsfunksjoner er flaut - ikke at en dropper å slå av krana.

Det er også et paradoks at dagens miljøbevisste generasjon lar vannet flomme i så stor grad.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 13:16   #35
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.461
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

La vannet flomme - nedi do!


Lager slagord.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 13:33   #36
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.450
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Husker en japanske venninne fortalte at små jukebokser med valgfrie lyder (fossefall, musikke etc) er vanlig på offentlige toaletter i Japan. Tar ikke "sykdommen", men er jo et mer miljøvennlig og risikoreduserende tiltak for kjøpesentre som må skifte gulv fordi jentene ikke skrur av kranen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 13:53   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Glansbildeidealet handler om at naturlige kroppsfunksjoner er flaut - ikke at en dropper å slå av krana.

Det er også et paradoks at dagens miljøbevisste generasjon lar vannet flomme i så stor grad.

Nå er ikke en generasjon en homogen masse. Ingenting tilsier at jentene som har gjort dette på dette ene kjøpesenteret i Husnes (befolkning 2 200) Kvinnherad (befolkning: 13 000) er de samme som er miljøbevisste. Overskriften «Jentetrend» er tendensiøs og tullete og det går ikke an å si noe om en generasjon basert på dette mikroskopiske utvalget.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 13:53   #38
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Når jeg var liten var både tisselyder og bæsjelyder flaut. Vi unnskylde oss på forhånd for tisselydene som nødvendigvis måtte komme, og bæsje gjorde vi kun en gang i uken når vi hadde huset for oss selv.

Jeg er blitt bedre, men det henger litt igjen. Jeg liker ikke å gå på offentlig toalett, men jeg gjør det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 15:19   #39
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er ikke en generasjon en homogen masse. Ingenting tilsier at jentene som har gjort dette på dette ene kjøpesenteret i Husnes (befolkning 2 200) Kvinnherad (befolkning: 13 000) er de samme som er miljøbevisste. Overskriften «Jentetrend» er tendensiøs og tullete og det går ikke an å si noe om en generasjon basert på dette mikroskopiske utvalget.

Det var det jeg lurte på, altså hvor utbredt dette er. Jeg synes avisene er kjappe til å kalle noe trend.

Jeg ser jo i denne tråden at det nok er/har vært mer vanlig enn jeg hadde trodd.
Gjør gutter også sånn?
Jeg synes jo forsåvidt det er interessant om sånt er mer flaut blant jenter enn hos gutter.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 15:50   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tisselyder flaut?

Det som er vanlig er at det er flaut med kroppslyder. Ingenting tyder på at det er vanlig å overflomme sentertoaletter. De aller fleste tisset stille, enten ved å legge litt toalettpapir i vannet, eller la strålen treffe porselenet i stedet for vannet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no