Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-15, 11:39   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Så komplisert dere har det i Norge da.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 12:04   #22
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg har ikke fått prøvd det i praksis enda, men det virker ikke som om man får mer info enn av den vanlige tømmeplanen på nett/papir gjennom appen. Skal holde FP oppdatert når jeg får mitt første varsel.

Venter i spenning. Den fantes ikke for android.
Vi har dunker som ikke trengs å flyttes på, men likevel ok å vite når de kommer.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:18   #23
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

En helt crazy ide: har du tenkt på å spørre naboene?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:20   #24
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

En helt crazy ide: har du tenkt på å spørre naboene?




Jeg har bare ikke sett noen av dem enda.

Men det er sikkert ikke innafor å be naboen sende deg SMS-varsling om å sette ut restavfallet annenhver uke?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:31   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Ring kommunen og hør er mitt beste tips.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:36   #26
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ring kommunen og hør er mitt beste tips.

Har sendt epost til Renholdsverket.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 13:57   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Vi bor i enebolig. Setter aldri frem dunkene. De henter de der de står. Har de problemer (pga feks brennesler) legger de lapp i postkassen med beskjed om å løse problemet (feks fjerne brenneslene). Vi vet hvilken uke de leverer for å kunne hive ekstra (feks når vi har hatt besøk)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 14:48   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.




Jeg har bare ikke sett noen av dem enda.

Men det er sikkert ikke innafor å be naboen sende deg SMS-varsling om å sette ut restavfallet annenhver uke?

Jeg tror du bor like i nærheten av broren min. Skal jeg slenge inn et tilfeldig spørsmål om søppelhenting, kanskje?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 14:56   #29
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?



Nå har jeg fått epost med fryktelig mange smilefjes fra Renholdsverket om at de henter søpla mi på fredager. Og at det var umulig å legge ut noen informasjon om dette, fordi det forandres hele tiden. Hvordan skal jeg da vite når det forandres?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 15:21   #30
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?


Jeg er jaggu glad vi har moloker. Hittil har ingen av de blitt fulle før tømming.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 15:22   #31
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg har tydeligvis for få reelle problemer i livet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 15:29   #32
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.



Nå har jeg fått epost med fryktelig mange smilefjes fra Renholdsverket om at de henter søpla mi på fredager. Og at det var umulig å legge ut noen informasjon om dette, fordi det forandres hele tiden. Hvordan skal jeg da vite når det forandres?

Hehe, hjelpsomt.
Kanskje de kommer med utvidelse av appen der de har GPS på søppelbilene. Så er det bare å sitte å følge med hele uka om den kommer til gata di.

Du får ikke bygd deg et sånt fint søppelkasseskur når dere er ferdig med gartnerarbeid?

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-15, 15:55   #33
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg får holde meg til å spane på naboene. Satser på folk i nabolaget har orden på ting.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 01:31   #34
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Det er sikkert dumt spørsmål dette her, men bor du ikke innenfor den vanlige tømmeplanen for TRV?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 01:39   #35
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jo, men i tillegg til å vite hvilket avfall som blir hentet hvilken uke, så vil jeg gjerne vite hvilken ukedag avfallet hentes, siden jeg må sette fram dunken (det er ikke plass ved veien). Og det publiseres tilsynelatende ikke noe sted.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 09:46   #36
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Ringe de du kjøpte hos?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 09:48   #37
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

(jeg har ringt de for det samme. Og da har de gitt beskjed om at de ikke kan garantere en dag. Noen år siden jeg gjorde det da)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 10:23   #38
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

(jeg har ringt de for det samme. Og da har de gitt beskjed om at de ikke kan garantere en dag. Noen år siden jeg gjorde det da)

Det sier min samboer og. Det ser ut til at det i utgangspunktet er mandager, men det kan variere her også.
Det er grunnen til at jeg ville ha hatt restavfallsdunken nede ved veien hele tiden.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 11:14   #39
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Jeg har snakket med TRV som sier at det i utgangspunktet er fredag. Men at de ikke garanterer det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-15, 13:35   #40
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skjønner jeg hvilken dag de henter søpla?

Vi har jo annet selskap enn deg, men vi får en tømmekalender hvert år i posten, med fargekodede uker for hvilke uker de tømmer papir og plast hvor, og så står der da hvulken av disse fraekodene som har restavfall hvilken dag samme sted som det er angitt hvilke geogrfiske områder som er hvilken kode.

Vi hr papir og plast hver 4. fredg, og restavfall hver onsdag, bare at vi har annenhver siden vi har kompostavtale, det er oddetallsukene.

Vi kan gå inn på nettsiden til Årim og taste inn andressen vår og få opp neste dato for tømming av restavfall og papir/plast. Sistnenvte kan vi bestille sms-varsling på.

De avviker fra disse faste dagene ved røde dager som forstyrrer logikken i kalenderen.

Enkelt og greit, i det minste.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no