Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholinntaket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-07, 21:30   #21
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Sjelden jeg tar noe utenom fest, og det kan være alt fra hver måned til annenhver måned.

Noen ganger har jeg lyst på en baileys og kaffe om kveldene utenom fest også, spesielt når jeg sitter og glor og mannen er på jobb.

men jeg føler meg så venneløs da, hehe.. Rar jeg ser dere..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:31   #22
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker en gang hvert jubelår. Forrige gang var juli -05, gangen før det var vel i november -99. Mellom sjøslagene mine smaker jeg ikke alkohol i det hele tatt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:33   #23
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er vel av de som ikke drikker noe særlig - uten at jeg regner meg som total-avholds. Har drukket min del i ungdomstiden, og nå drikker jeg kanskje et glass vin hvis jeg er i selskap. Og det er jo ikke akkurat noe som skjer hver uke da Men en gang i året er det nok

Jeg definerer 'misbruk' på denne måten: Hvis man i bestemte situasjoner alltid drikker alkohol, og det nærmest er en regel - ja, da syns jeg det er grunn til å tenke seg om.

- og så kan dere gjette om det er mange som blir provoserte når jeg sier det....

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:34   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Billeba, her.

Jeg definerer 'misbruk' på denne måten: Hvis man i bestemte situasjoner alltid drikker alkohol, og det nærmest er en regel - ja, da syns jeg det er grunn til å tenke seg om.

Oi, da stiller jeg i faresonen ettersom jeg alltid drikker på fest og i middagsselskaper med venner.

Det ser ellers ut til at brukerne generelt er svært billige i drift!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:37   #25
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drakk på en FAU-fest jeg hadde for noen uker siden.. før det drakk jeg vel ett halvt glass vin på julaften..

Det hender det blir ett glass vin innimellom, gjerne når ungene er hos pappaen sin og jeg sitter her mutters alene og har laget meg noe godt å spise.

Jeg har vært der du er Trixie.. og så lenge du er bevisst på alkoholvanenen dine midt i ett vondt brudd så er det lov med baileys (som er sinnsykt godt!)

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:38   #26
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker for lite og for skjeldent! Lurer på om jeg burde adoptere min kjære nabo sitt nyttårsforsett fra i fjor om å drikke mer?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:41   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker vin kanskje to helger i måneden i snitt. I hverdagen drikker jeg svært sjelden. Når jeg drikker vin så varierer mengden veldig. Alt fra to glass til maten til real fyll ettersom hvilken setting det er i.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:47   #28
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker svært svært sjeldent. Vi lager ofte god mat i helgene, men drikker vann til maten.


I festlige omgivelser kan jeg godt drikke en flaske vin, men det skjer kanskje fem ganger i året.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 21:53   #29
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Vi koser oss med hvert vårt glass rødvin til maten i helgene, eller en kveld i uken, det kommer helt an på. Ikke noe rutine, kan gå uker uten og det kan gå tre kvelder på en uke. Men vi er veldig glad i god vin, men drikker ikke mengder (bortsett fra når det er fest da - hvilket er sjelden).


Problemet blir vel når man MÅ ha alkohol f.eks hver dag og man endrer adferd når man drikker.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:04   #30
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker ikke. Dvs.... 363 av 365 dager drikker jeg ikke.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:07   #31
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker vin flere ganger i uken.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:09   #32
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol inntaket ditt?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Ekspertene anbefaler 2 glass vin pr kveld.

Vel, jeg tror ikke de som har peiling på alkohol anbefaler dette. Vinningen kan gå veldig opp i spinningen (og vel så det) dersom folk flest skulle følge dette rådet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:10   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker sjelden noe mer enn en alkoholenhet. (Et glass vin eller en baileys eller noe sånn) - Og det er ikke ofte det heller. Mannen drikker mer (ikke mye, men tar en øl i ny og ne) - Jeg er veldig striks på alkohol og barn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 22:15   #34
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er glad i vin, og kan godt finne på og ta meg et glass på en helt vanlig onsdagkveld.

Ellers kan jeg ta meg litt whiskey om det er blandet ut i kaffe og brunt sukker, med krem på toppen. Irish Coffee kaller vi det da.

Jeg orker forøvrig ikke festing og fyll. Sånt er jeg ferdig med for lenge siden.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:09   #35
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er veldig glad i vin, og koser meg med det når jeg ikke er gravid eller fullammer. Problemet er jo at jeg har vært gravid eller fullammende store deler av de siste 7 årene....

Nå er jeg gravid igjen, derav nix vin på meg. Vanligvis drikker vi litt vin både fredag og lørdag, og innmellom ellers i uka også. Men jeg kan ikke huske sist jeg var full.

(Derimot husker jeg forrige gang jeg var lettsindig etter et glass gløgg for mye; det var da jeg ble gravert..............)

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:14   #36
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.097
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er aldri på fest og drikker. Dvs jeg er vel på arrangementer som kan kalles fest (f.eks julebord), men ikke der drikking er hovedgreia (for meg hvertfall). Men jeg er veldig glad i god vin til god mat .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:14   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Lurer på om jeg burde adoptere min kjære nabo sitt nyttårsforsett fra i fjor om å drikke mer?

Ja, det fungerte fint for meg, i alle fall!

Billeba: Jeg synes det var en veldig rar og striks definisjon av "misbruk". Jeg drikker alltid alkohol til maten når jeg spiser på restaurant, og jeg drikker alltid øl når jeg går ut sammen med venner som drikker øl, og jeg tar alltid en konjakk til kaffen sammen med pappa når jeg er hjemme på juleferie. Jeg opplever absolutt ikke mitt alkoholinntak som misbruk, og det tror jeg ingen rundt meg gjør heller.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:40   #38
Davina
Nybegynner
 
Davina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 20
Davina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

[quote=Billeba;219193]Jeg er vel av de som ikke drikker noe særlig - uten at jeg regner meg som total-avholds. Har drukket min del i ungdomstiden, og nå drikker jeg kanskje et glass vin hvis jeg er i selskap. Og det er jo ikke akkurat noe som skjer hver uke da Men en gang i året er det nok

Omtrent sånn er det med meg også, bortsett fra at det er en baileys i kaffen i stedet for vin, som er pyton!!! Men når jeg tenker meg om pleier jeg å ende opp med å slå ut over halvparten i alle fall.... Kanskje jeg snart må regnes som total-avholds???

Davina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 23:57   #39
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er kresen på alkohol. drikker ikke øl eller vin, og det er år og dag mellom hver gang jeg kan ta en drink. men jeg synes likør er godt. da spesielt baileys og dooleys, og så synes jeg sambuca er godt (shot) Har drukket en gang i år, og det var på lørdag da mannen feiret 40 års dagen sin, ble ikke veldig full, men kjente det da.
Tidligere (før jeg begynte å slanke meg) så kunne jeg godt ta noen glass baileys, dooleys eller sambuca på fredags eller lørdagskvelden.(ikke hver helg) Men drikker sjeldent så jeg kjenner det.
Tror jeg var full 2 ganger i fjor, og 2 ganger året før. og den ene gangen av da ble jeg så full at jeg ble i allefall kurert av tyrkisk pepper (shot) drakk nok litt for fort, gikk på do og var helt edru, og mens jeg satt der ble jeg fullere og fullere, så jeg kom meg ikke ut av badet den natta, har ikke smakt tyrkisk pepper siden den gangen. (av samme grunn har jeg ikke smakt vin siden jeg var 18 år, orker ikke lukte på flaska en gang)

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 00:11   #40
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg drikker meget sjeldent.
Jeg er alene med ei lita snuppe på 3 år som er kronisk syk, og hennes spesielle behov og gjentatte kriser gjør at jeg ikke vil drikke med henne tilstedet hvis jeg er den eneste om ansvaret.
I fjor sommer på hytta drakk jeg et lite, halvt glass med hvitvin noen kvelder, etter at snuppa hadde sovnet på kvelden og sov godt, men da var snuppa også uten kriser i 4 uker! (og det var en mamma der som ammet og var helt edru)
Og uansett, jeg merket ikke noe til den vinen overhodet, jeg var like klar, vi hadde gjerne noe snacks til, og jeg brukte lang tid på det ene, halve glasset.
Men det var jo fordi det var godt da.
Ellers var jeg i et utdrikningslag våren -06, og da drakk jeg endel faktisk, men full var jeg overhodet ikke, men dog påvirket.
Snuppa var hjemme med mormor og jeg skulle ikke hjem til dem, og hun hadde en stabil periode.
Før det var det en sommerfest i august -05, hvor jeg ble litt påvirket.
Og før det var i -02 faktisk.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no