Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 18:50   #41
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Flere plagg egentlig. Men spesielt den svarte 70-talls skinnjakka jeg kjøpte for 10-12 år siden er ennå i jenvlig bruk. Og den blir bare finere!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:53   #42
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg har to gensere, begge sorte og gråstripete, og jeg kvitter meg aldri med dem. De skal brukes til det ikke er filla igjen.
Den ene har jeg hatt i 3 år eller noe, og den andre er et halvt år, så nesten ny jo

Begge er egentlig like fine, og jeg bare dem.

Og bunaden min fra 1967. Den kvitter jeg meg aldri med.


Sist redigert av Left : 04-04-10 kl 20:05.
  Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:25   #43
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg har flere gamle plagg som jeg ikke kvitter meg med: Min 11-12 år gamle morgenkåpe, diverse pysjer, ullundertøy, gensere, t-skjorter, jeans, treningstøy, ytterklær, fleecejakker, ulljakker, diverse skotøy osv. De fungerer helt fint, så jeg ser ingen grunn til å kaste dem ut.

I tillegg har jeg noen enkeltplagg som har blitt gamle, men som jeg føler meg fin i fremdeles.

For eksempel:
-Den svarte fløyelskåpa mi som jeg kjøpte på salg i en typisk kjerringbutikk for fem år siden. Den hang alene på stativet og hørte definitivt mer hjemme hos meg enn i kjerringbutikken.
-En offwhite klassisk sommerkjole fra noanoa. Den går sin fjerde sommer i møte nå, og jeg synes den er minst like fin nå som da jeg kjøpte den.

Målet mitt er at jeg skal bli flinkere til å være kritisk når jeg skal kjøpe meg nye klær. Helst vil eie få plagg som alle føles spesielle og litt utsøkte.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:40   #44
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.238
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Opptil flere!

En lilla cardigan som jeg faktisk har brukt i dag - den er nok 10 år gammel men er like fin og jeg får alltid spørsmål om den er ny.

EN skinnjakke som jeg kjøpte i USA for 15 år siden, som nå har blitt moderne igjen. Den svarte dresskinnjakka mi som ble kjøpt i 98 men alltid har vært kul. Noen dressjakker og noen små sorte. Jadda, mange gamle kjente i mine klesskap.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:43   #45
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Hjemmestrikkede ullklær blir i hus til det ikke er mer igjen av det. Jeg har ullgensere som jeg strikket til meg selv for 20 år siden og bruker de flittig enda.
Mye klær har jeg aldri hatt så her slites tøyet og blir byttet ut når det ikke kan brukes mer.
Sko sliter jeg lite på, jeg har vintersko som er eldgamle og har ingen planer om å kvitte meg med dem. Favoritten er månestøvlene mine, eldgamle og gode, har aldri hatt varmere støvler og de brukes flittig i akebakken hele vinteren.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:54   #46
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.922
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg flytter som regel inn i klær jeg kjøper, og bruker dem opp. Er de ekstra kjære for meg, sparer jeg på fillene når de er brukt opp, til jeg en gang lærer å sy så jeg kan bruke de som mønster. Jeg har p.t. flere skjørt og et par bukser som ligger "på vent".

I løpet av det siste halvåret har jeg gått ned nesten 7 kg, og jeg gremmes over å måtte ut på jakt etter nye jeans. :liker ikke å shoppe:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:06   #47
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg har få virkelig gamle plagg - av tre grunner. Jeg har lite skapplass til klær og må derfor ha begrensede mengder i skapet til enhver tid. Plagg jeg ikke bruker må av den grunn tas vekk. Da jeg har angst for å dytte ting inn på loftet (de kommer nemlig ikke ut derfra igjen), kvitter jeg meg med dem istedet. Den andre årsaken til at jeg har lite gamle klær, er at jeg mistet 16 kg da jeg gikk gravid med sistemann. Klær fra før denne tiden måtte jeg kvitte meg med siden de ikke passet lenger. Sist, men ikke minst, er jeg en uhelbredelig klesshopper. Jeg elsker å handle klær, og siden jeg har lite skapplass må noe vike når nye innkjøp gjøres.

Jeg har noen skatter som har vært tilnærmet udødelige. Bunaden min selvsagt, den har jeg hatt i 22 år og den er som ny. Jeg har en sort, kortermet topp fra HM (av alle ting). Den er helt klassisk i fasongen, ble innkjøpt i 1994 til den nette sum av kr 129 og er blitt brukt sinnsykt mye. Utrolig nok ser den ut som ny ennå! Jeg har også en brun topp i tilsvarende stoff som jeg kjøpte i Nederland i 1998, den er også like fin som ny. Ellers har jeg en nydelig kjole som jeg kjøpte til et bryllup i 2004, den er blitt brukt i mange selskaper etterpå også og vil nok beholdes lenge pga klassisk og elegant fasong. Jeg har et langt, sort skjørt med en rød topp til som ble innkjøpt til julen 2004, det har vært i bruk mange juler siden da. Det henger også noen andre pene topper i skapet som er en del år gamle.

Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:11   #48
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Mesteparten av klærne i mine skap er fra forrige årtusen.

Jeg har en del kjoler og kåper etter min bestemor fra 50- og 60-tallet som er utrolig fine og slitesterke som jeg har brukt og bruker mye. Av klær jeg selv har kjøpt, er en halvlang enkel svart strikkejakke definitivt yndligsplagget. Jeg husker ikke når jeg kjøpte den, men det er i hvert fall 6-7 år siden, og jeg gruer meg til den blir ubrukelig. Det er umulig å finne en ny slik jakke. Og jeg har tatt vare på alle ullgensere/jakker jeg har anskaffet i voksne alder.

Jeg kvitter meg i grunnen alt for lite med klær, så dette er både en positiv og negativ ting for meg. Skapene fylles opp til randen og det blir vanskeligere og vanskeligere å finne noe å ha på seg.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 09-04-10 kl 22:22. Årsak: Himmel så mye feil jeg skriver... *gremmes*
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:20   #49
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.011
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Bunaden min er vel det eneste gamle plagget jeg har i skapet som fortsatt kan brukes.

Det skyldes ikke bruk og kast mentalitet, det skyldes rett og slett det faktum at klær som har passet meg de siste 10 årene ikke passer lengre. Og takk og lov for det. (Vekta har gått riktig vei ja. )

Mamma kvittet seg med noen fotside selskapskjoler fra 60- og 70-tallet før hun døde og det er så bittert og vemodig å tenke på. For de kunne jeg brukt nå, de var så fine. Men man skal vel ikke gråte over spilt melk.

Akkurat nå kjøper jeg mest billige sesongklær som er av relativt dårlig kvalitet siden jeg må ha så mye. Det koster å skulle bygge opp en hel garderobe fra innerst til ytterst for fire årstider. Men moro er det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:24   #50
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?


Jeg har to herlige, lurvete, digre gensere fra da jeg var tenåring.
Den ene fikk jeg av venninna mi i 1991 - da hadde hun selv brukt den i flere år - og mamma har flere gangr prøvd å kaste den. Den andre er en mammastrikket, mintgrønn og rosa angorasak som jeg elsket for 20 år siden og fremdeles bruker når jeg får den ånden over meg.
Når jeg tenker etter, har jeg faktisk en hel haug gamle plagg i skapet. Min samling av vintagekjoler, for eksempler - den rører ingen selv om jeg ikke kommer inn i halvparten av dem lenger.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:49   #51
Marlen
Superaktiv
 
Marlen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Innlegg: 332
Marlen er litt kul
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Tror ikke jeg har noen gamle klær.. for at klær skal være gamle må de ha passert 8-9 år.
Jeg er for øvrig ikke samme sizen som for 10 år siden for å si det sånn
Eldste plagget som er i bruk utenom bunaden min er Bergans jakka mi, den er bare 6 år ung og skal få leve lenge enda.

__________________
Storesøster 05
Lillebror 08
Marlen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:10   #52
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

En sort dressjakke. Kjøpt på H&M for 13-14 år siden. Den er hverken kort eller lang, men akkurat passe lang, og er akkurat passe innsvingt. Den er i vask-heng-tørk-og ta-på kvalitet, og er faktisk like pen nå som da jeg kjøpte den.

Jeg har også en dressjakke jeg kjpte i NY i '97, den er også helt perfekt. Bortsett fra at jeg ikke får kneppet den igjen over puppene. Og skjørtet som hører til, vel...

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:38   #53
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg har en kjempefin Dale ullgenser som jeg kjøpte i årsskiftet 1999/2000. Denne bruker jeg flittig i vintersesongen, og håper å kunne bruke den i enda mange år.
Har også en eller to dongeribukser som er rundt 5 år gamle.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:51   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Åh. Masse.

Min høyt elskede svarte skinnjakke, den er arvet og utslitt, men jeg vil egentlig bli begravet i den jakka, trur eg.

Mine converse fra i fjor, ( ), de er hullete og gaffet sammen, men jeg elsker de nå lell.

En del jeans fra, øh, fem år siden-ish.

Alle mimre-t-skjortene.

Det er mye klær som har blitt ødelagt/forsvunnet pga. et par oversvømmelser i leiligheten, dessverre. Og så er det en del som har blitt kastet pga. dårlige minner. Brudekjolen gikk fløyten på den måten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no