Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-17, 14:52   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Jeg har ingen kjente som jobber innen barnevern og politi, så jeg må prøve å suge til meg så mye informasjon som mulig for at denne krimboka jeg skriver skal bli så korrekt jeg bare klarer. Håper at noen av dere vet litt om disse instansene og kan hjelpe meg litt.

Aller først: Hva er de korrekte titlene til mennesker som etterforsker drap? Hovedpersonen min er en ung og ambisiøs kvinne rundt de 30 som har en del erfaring, men som gjerne hopper over lik for å lykkes. Jeg regner med at hun jobber som en del av et team, så da har hun sikkert en sjef? Og hvor mange er på et sånt typisk team? Har de spesifiserte arbeidsområder som f.eks. digitale spor/tekniske undersøkelser/vitneavhør?

Og så har vi barnevernet. Hender det at det opprettes sak om f.eks. vold i hjemmet og så tar det en stund før det settes i gang undersøkelser? Har alle saksbehandlere tilgang til alle filer i hele Norge? Når kan politiet gå inn og undersøke saker? Må de ha en warrant (hva heter det på norsk) eller har de automatisk tilgang? Hvor langt tilbake i tid kan man undersøke saker?

Har politiet egne psykiatere eller bruker de fagpersoner knyttet til institusjoner? Hvor snart kan en fagperson kontaktes og brukes?

Jeg har muligens tilgang til informasjon fra en pensjonert politimann, men det er høyt oppe og langt frem. Tror dere at Trondheim Politikammer lar meg få komme inn og se hvordan det ser ut inni?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 01:22   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Saksbehandlere i barnevernet har ikke tilgang til hele Norge, kun til sin kommune (vet ikke hvordan det er med bydeler i Oslo). Praksis ifht det andre du spør om er nok litt ulikt fra kontor til kontor. Hos oss kan det ta litt tid når vi får inn en melding, men den skal avklares (om det blir undersøkelse ) innen en uke. Er det vold underretter vi alltid politiet. De velger ut fra alvorlighet og opplysningene i meldingen hvilke saker de vil etterforske og ikke. Barneverntjenestens jobb går parallelt med politiets. Politiet konsentrerer seg om det straffbare, barneverntjenesten om barnets omsorgssituasjon. Om politiet skal etterforske avhøres barnet på et barnehus. Her er det ventetid. Barneverntjenesten må vurdere om vi kan vente på politiet eller begynne arbeidet i familien før politiet har kapasitet. Dette fordi vi har ansvar for å avverge nye overgrep. Hvis vi velger å ikke vente på politiet starter arbeidet i familien ofte samme dag/ dagen etter meldingen kom inn. Politiet får de opplysningene de trenger fra barneverntjenesten dersom de starter etterforskning. De sender skriftlig anmodning om dette til oss og eventuelle andre instanser.


Sist redigert av Mei : 16-04-17 kl 01:27.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 13:15   #3
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Jeg kan kanskje bidra med litt politiinfo om litt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 14:47   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

http://www.phs.no/for-studenter/ramme--og-fagplaner/
Du kan jo se om du finner noe interessant om organisering her.

Drap på barn med uklar geografisk tilknytning/spor av gjerningsmann som krever prsykiatrisk kompetanse/profiling vil kanskje være en sak for Kripos, I dont know ...

Opprinnelig lagt inn av Kripos

(..) saker som ikke har noe klart geografisk nedslagsfelt i et politidistrikt, som krever særskilt kompetanse og/eller utstrakt internasjonal samhandling. Kripos har et nasjonalt etterretningsansvar innenfor organisert og annen alvorlig kriminalitet, og bidrar til at kriminalitetsbekjempelsen i Norge får et nasjonalt strategisk preg

https://www.politi.no/kripos/om_kripos/Tema_71.xhtml

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 17:50   #5
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Tusen takk for input! Nå må jeg tenke litt, kjenner jeg. Føler at jeg balanserer på en stram line, redd for å trå feil.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 18:01   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Må du skrive så veldig detaljert? Jørn Lier horst har selv vært etterforsker men synes ikke at han skriver så veldig detaljert innad i etterforskningen. Allikevel er han en anerkjent krimforfatter. ☺️

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 18:27   #7
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Jeg har akkurat skrevet ned navnet hans for å lese bøkene hans. Skal også lese Anne Holt og Hanne Kristin Rohde for å plukke opp noen tips. Snoker på nettet nå, og så kom jeg på at faren til en i klassen min jobber i politiet her...

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 20:01   #8
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Så utrolig spennende! Si fra hvis du trenger en sidekick i form av en hevngjerrig eller morderisk farmasøyt, evt en som er smågal etter påskeferien... - jeg kan bidra med førstehåndsinfo vedr medikamenter and How To Use Them ��

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-17, 21:11   #9
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Åh, jeg skal sannelig si fra hvis jeg trenger det, Billa! Akkurat nå stresser jeg mer med hvordan jeg skal gjøre historien spiselig, spesielt politimessig. Jeg sendte en melding til politipappaen til eleven min, og jeg får lov til å komme innom kontoret til uka for å gjennomgå en sak!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 00:49   #10
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Barnevernet har tilgang på å se om det har vært sak vedrørende barnet i annen kommune/bydel i Oslo tidligere. Det er vanligvis begrenset hvem på et kontor som har denne tilgangen, men det er en standardsjekk når man vurderer å åpne sak på en bekymringsmelding.

Mottatt bekymringsmelding skal avklares innen en uke, som i at man bestemmer om det skal opprettes undersøkelse. Fristen er deretter tre måneder fra meldingen ble mottatt, på å gjennomføre undersøkelsen. I pressområder kan det godt bety at melding om vold i hjemmet blir liggende 8-10 uker før noe gjøres, inkludert politianmeldelse.

Om mye av handlingen skal være fra mange år tilbake, vil det være annerledes både organisering og lovverk ifht barnevern. I Trondheim har de dessuten barnevernet som en del av Barne- og familietjenesten (BFT), det er en noe atypisk organisering som antagelig er av nyere dato.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 21:46   #11
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Selve barnevernssaken skal være fra nåtiden, men jeg trenger en sak fra 1990. Vil det være enkelt å søke opp så gamle saker? Må man lete grundig? Det er snakk om seksuelle overgrep. Og har barnevernsansatte lov til å ta med seg papirer hjem?

Hvor snart får barn komme inn til Barnehuset? Er det standard når det er snakk om overgrep?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 23:33   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Konfidensielle papirer skal ikke tas med hjem. Det ville imidlertid ikke være urealistisk at det likevel skjedde, hvis det passer historien. Det kan sikkert hende noe skal tas med til et møte/i retten neste morgen eller må leses umiddelbart uten at saksbehandler har mulighet til å jobbe ut over kontortid. Sikkert ulik praksis her også.

Ventetiden på barnehuset har gått ned fra 6 måneder til kanskje 6 eller 8 uker. Det er standard med tilrettelagt avhør dersom politiet starter etterforskning.

Hvis jeg som saksbehandler skulle lete opp en sak fra 1990 ville det vært omfattende. Elektronisk arkiv går ikke så langt tilbake. Merkantil må bestille disse papirmappene fra fjernarkivet. Det gjøres ikke uten forklaring og god grunn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-17, 23:43   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Selve barnevernssaken skal være fra nåtiden, men jeg trenger en sak fra 1990. Vil det være enkelt å søke opp så gamle saker? Må man lete grundig? Det er snakk om seksuelle overgrep. Og har barnevernsansatte lov til å ta med seg papirer hjem?

Hvor snart får barn komme inn til Barnehuset? Er det standard når det er snakk om overgrep?

Jeg har kollega med kone som jobber på Barnehus. Skal sjekke med henne, jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 00:14   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Det vil ikke være enkelt tilgjengelig å se at en sak fantes i 1990. Men de er arkiverte et sted, bare ikke digitaliserte. Ofte er de svært mangelfulle når man først finner mappen, dokumenter mangler/er ikke produsert osv.

Og enig med Mei i at det ikke er umulig å tenke seg at ansatte har tatt med papirer hjem. Det forekommer jo når man skal befinne seg i rettslokale morgenen etter med dokumenter osv. Enkelte har også fagsystemer på laptop og mulighet til å jobbe hjemmefra, men det er ikke veldig utbredt. Mest ledere og innleide konsulenter.

Ventetiden på Barnehuset vil nok variere lokalt. I Oslo har de fått god kapasitet på lokaler og ansatte nå, men det mangler tilstrekkelig kvalifiserte avhørere - dermed er det fremdeles ventetid langt over de to ukene som helst skal være maksimum. Oftest sånn 4-8 uker. Saker kan prioriteres ut fra alvorlighetsgrad, men det skal en del til.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013

Sist redigert av shute : 18-04-17 kl 00:28.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 00:23   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Jeg er faktisk usikker på om vi kan se at en sak fantes i 1990 i søkesystemet. Det er mulig at navn/personalia er søkbare, men ingen annen informasjon. Skal prøve å huske finne ut av det i morgen.

Gamle mapper er virkelig pinlig mangelfulle ja. Journalføring og dokumentasjon har heldigvis utviklet seg til det bedre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 17:48   #16
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Politikontakt opprettet, og jeg har fått massevis av uvurderlig informasjon. Men jeg trenger fortsatt info om barnevern, så jeg er så takknemlig for at dere hjelper meg. <3

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-17, 22:33   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Alle disse trådene gir meg lyst til å lese boka i alle fall!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-17, 14:29   #18
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Hender det seg at ansatte i barnevernet jobber hjemmefra? Har dere da i tilfelle adgang til system og sånt? Jeg vet at NAV-ansatte har tilgang til noen system via spesielle datamaskiner som ikke får lov til å kobles mot vanlig nett, har barnevernet noe lignende?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-17, 14:29   #19
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Malama, det begynner å flaske seg nå. Snart oppe i ti kapittel, og nå er første lik nettopp funnet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-17, 01:02   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer bokresearch - barnevern, politi og psykiatri

Det hender jeg jobber hjemme men har ikke tilgang til systemene våre hjemmefra. De er kun tilgjengelige på de stasjonære pcene på arbeidsplassen. I tillegg har vi noen laptoper med tilgang, men de skal ikke fjernes fra kontoret. Mail kan jeg sjekke og skrive fra jobbmobil. Det vil si at om noe annet skal skrives blir det for hånd eller på annen pc, også scannet inn i systemet senere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no