Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-20, 19:34   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jentungen (10) har mange fikse ideer på hvor vi skal dra på ferie - trolig svært inspirert av klassekamerater med svært så eksotiske og dyre ferievaner.

Nå er jeg ikke spesielt glad i å reise (langt) - til det er jeg for lat og det er for mye stress med fly og transfer og planlegging og folk , og det er dyrt å reise komfortabelt 5 personer (ukomfortabelt er uaktuelt). Sa jeg at jeg ikke takler andre tidssoner enn CET +/- 2?

Jeg har ingen interesse av å "keep up with the kardashians", ei heller å skape den feteste insta-kontoen. Flyskam har jeg ikke så mye av (men så er jeg heller ikke i kundegruppen her føler jeg). I tillegg har vi tilgang til svært, svært gode feriemuligheter i vårt eget land, både til vanns og til fjells.

Med andre ord: jeg er ikke så interessert i feriereiser. Men en gang i 10-året kan jeg strekke meg til. Og i så fall vil jeg gjerne bruke lang tid på å skape den perfekte reisen. Men hvor skal vi drømme om å dra? Kidsa vil til Hawaii og New York, men hva vil jeg?

Kjøper man sånne reisemagasin på Narvesen og blar seg igennom? Eller er det her sånne bloggere og influensere kommer inn og skal gi meg råd?

Selvsagt er det FP som skal gi meg råd ...
Kan noen hjelpe?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:05   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Hva liker du å gjøre eller se på ferie? Strand, sport, vulkaner, fossefall, mat preferanser?

Jeg liker strender, solnedganger, mat, SUP, vulkaner og vandringer. Sicilia, Bali, Hawaii og Lanzarote står på ønskelisten min. Og barna stemmer i.

Når du har noen steder eller gjøremål er det lettere å søke blogger og nettsteder. Reisemagasinene synes jeg ofte blir overfladiske, men vagabond.no har mye på nettsiden. Conde Nast er bra magasin, og initalia.no har mye om Italia.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:09   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Hva er det egentlig du sier? At vi skal foreslå en kortreist kul tur eller den lange enda kulere turen?

Jeg drømmer om øyhopping i stillehavet. Av forskjellige grunner ble den utsatt i år. Kanskje neste år?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:26   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Kanskje du finner noen tips på Tenk koffert?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:26   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jeg anbefaler USA og Karibien. Vi har også hatt det flott på Costa del Sol i Spania.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 21:43   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jeg ville dratt på safari i Afrika, Serengetiørkenen elns.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-20, 22:56   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.336
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Lån noen reisehåndbøker på biblioteket for inspirasjon?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 00:27   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Denne bloggen liker jeg. Dere er jo en aktiv familie; bloggfamilien er mer hyperaktiv, men lell! https://www.earthtrekkers.com/start-here/

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 06:31   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Safari. Langt, men riktig tidssone?

Jeg drømmer om Tanzania. Litt safari først og litt strand i Zanzibar etterpå. Men det er grisedyrt da. Vi venter med den turen til kidsa har flyttet hjemmefra. Har ikke råd til å ta de med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 08:25   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.420
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jeg finner mye reiseinspirasjon på instagram. Hvis et reisemål høres spennende, følger jeg enten #reisemålet eller prøver å finne andre relevante kontoer. Jeg bruker også FlyerTalk.com, men forumet er diiiigert, så litt vanskelig å finne frem der før man vet hva man skal lete etter. Jeg kjøper ikke reiseguider i bokform før jeg evt. har bestemt meg for hvor jeg vil. Internettet er glimrende.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 08:52   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

USA er et veldig enkelt ferieland. Fly til Florida, lei bil og forflytte dere litt rundt. Besøk et par parker i Orlando. Dra på sumpsafari. Se historie i St.Augustine. Badeferie er mulig mange steder (blant annet nevnte St.Augustine). Storby i Miami.

På den måten får ungene krysset av masse på ønskelista på bare en ferie.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:06   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Enig med Tjorven! Florida er eksotisk nok for ungene og heller ikke for krevende for foreldre som ikke vil brukte altfor mye energi på å planlegge avansert og eksotisk ferie. I Florida finner du noe for enhver smak (både flotte strender, fine byer, sol og bad, shopping, fornøyelsesparker) og det er enkelt å ta seg frem. Tidsforskjellen er 6 timer og du kan fly direkte fra Oslo. Masse Florida-tips å finne her på forumet hvis du søker i gamle tråder - både reisetips, forslag til bosteder og park-tips fra Fløyel, vår egen Florida-ekspert

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:15   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.023
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jeg ville gått for Florida som skissert over her eller safari. Det er nok de to eksotiske drømmene jeg har, i den grad jeg har slikt, det er såpass langt over budsjettet at jeg ikke har tenkt så mye på det .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:35   #14
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Jeg tenker at det første må være å ta en ordentlig samtale om hva de ulike ønsker fra en ferie og så prøve å finne noe som alle har glede av.

Da våre jenter var små begynte så vidt diskusjonen om Syden. Vi satt nesten med fingeren på bekreft knappen på en all-inclusive greie før vi spurte jentene om hva som var Syden for dem. Det viste seg at det de hadde lyst på var basseng og is. Og vi bestilte ferie i Syd-Frankrike og fikk strand, basseng, is og kulturopplevelser slik at hele familien fikk en strålende ferie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 09:39   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Hvis man ikke takler andre tidssoner enn CET +/- 2 så utgår vel Florida? Eller var det noe av det du kunne strekke deg til å takle en gang i 10-året?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 11:18   #16
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Island? Eksotisk og forholdsvis kortreist,

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-20, 11:47   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.633
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor finner jeg inspirasjon til reiser?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Island? Eksotisk og forholdsvis kortreist,

Island var magisk.
Vi teltet oss rundt øya. Badet hver dag. Var på hesteridning, gikk litt turer. Vil tilbake om noen år for å få med seg vestfjordene. Det ble det ikke tid til på 14 dager.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no