Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-14, 18:11   #21
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

I dag skal jeg grille andebryst og søtpoteter. Du begynner med å rute opp fettsiden av andebrystet, og slenger det så på grillen med fettsiden ned. Grill i ca 5 minutter, og så snur du og griller neste side like lenge. La så andebrystet hvile på ei fjøl i ca 10 minutter før du spiser det.

Tilbehøret er grillete søtpoteter. Kok søtpoteten i ca 10 min. Så kjøler du det ned med kaldt vann og skreller den. Kutt den i tykke skiver. Pensle hver skive med olivenolje, og dryss på litt salt. Grill den på hver side til den har fått grillmønster.

I tillegg koker jeg nypoteter til, og div grønnsaker basert på hva jeg har i kjøleskapet. Jeg har kjøpt ferdig tranebærsaus i dag, men vanligvis lager jeg selv. Den oppskriften har jeg lagt inn på forumet før, og den er dødsgod. Men jeg fikk ikke tak i ferske tranebær i dag, så da blir det second best.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 18:44   #22
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Coop har lansert en ny grillmatserie i samarbeid med Weber. Der kommer alle pakkene med tydelige instrukser på hvordan det skal grilles. Baby back ribs-ene er knallgode.

Jeg griller hva som helst, inklusive pizza. Det gikk ikke så bra å lage foccaccia på grillen (da må man ha god tid), men ellers funker det meste.

Foccacia på grillen er kjempegodt, kjapt og enkelt. Lager de i nanbrød str og steker de noen få min på hver side.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 19:27   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Vi griller også grønnsakspakker. De ligger på grillen i 20-30 minutter. Inni har vi potet, gulrøtter, brokkoli, løk, hvitløk, sukkererter og hva annet vi ellers har i kjøleskapet.

Om saus bruker vi rømme/kesam blandet med hakket hvitløk, maldonsalt, pepper og bittelitt cayenne. Det blir veldig godt.

Vi griller det dere gjør, men også indrefilet av svin. Den er smal og grilles ganske raskt.

Og maiskolber. Jeg elsker grilla maiskolber.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-14, 19:28   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Vi har testet ut mozarella i spekeskinke, slik Tina lagde i reklamen for Kiwi. Det ble nydelig!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 12:29   #25
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Mange gode idéer her.
Me er veldig dårlege til å grille fisk, mest fordi samboer ikkje liker laks. Nokon gode forslag til kvit fisk på grillen? Eg og lillesøster elsker laks, så det er helst samboer som skal ha kvit.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 12:57   #26
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Breiflabb

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-14, 13:42   #27
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Her er spare ribs favoritten. Gjør seg ekstra godt med god marina. Ellers er det godt med lam, fisk og kylling (som du allerede nevner). Koteletter gir jo episk grillukt for mitt vedkommende, og da er det godt med ris til, evt en litt bugnende salat.

Som tilbehør har vi fast squash, babymais og paprika (gjerne søtpaprika) som vi liker å ha i aluminiumsform eller på aluminiumsfolie (men pass på at det ikke drypper) med olje/smør og maldonsalt over. Ungene liker best store maiskolber, og mitt siste favorittilbehør er kidneybønner (med maldonsalt) Om du har diverse løk og hvitløk oppi aluminiumsformen får du jo enda bedre smak på ting. Gulrøtter/babygulrøtter er også godt på grillen, og det neste jeg har tenkt å prøve ut er søtpotet (gjerne la den få koke opp litt først).

Poteter som er skåret nesten gjennom i skiver med smør/olje og krydder over er siste favoritten hos et vennepar av oss, og det er knallgodt. Eventuelt potet i folie.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 18:21   #28
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

Sitat:

Som tilbehør har vi fast squash, babymais og paprika (gjerne søtpaprika) som vi liker å ha i aluminiumsform eller på aluminiumsfolie (men pass på at det ikke drypper) med olje/smør og maldonsalt over.

Takk for tipset!
Jeg legger skivede champignonger, asparges i biter, halve cherrytomater på et lite "fat" av alu-folie, sprinkler med olivenolje og salt og pepper. Legger dette på grillen og lar det ligge 15-20 minutter. Gjør ikke noe om det blir litt mushy. Namm!! Kan godt bruke avocado også i denne blandingen, særlig hvis den ikke er helt moden og ikke egner seg i salaten, så får man brukt den til noe godt.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 18:51   #29
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grilltips for grillere med dårlig fantasi

I dag hadde eg Rett- i- ovnen torsk med sitronsmør på grillen. Tok det ut av posen og i folie i staden, og hadde grønnsaker i ein anna pakke. Kjempegodt.
Jentene hadde fiskeburger.

Eg vurderer å prøve desse fiskefiletene med krydder som ligger i frysedisken.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no