Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Halv/helfabrikata

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor ofte inngår halv/helfabrikata i deres middager?
Alltid 8 9,41%
ca halvparter av middagene 19 22,35%
2-3 ganger i uken 24 28,24%
2-3 ganger i mnd. 26 30,59%
Et par ganger i året 7 8,24%
Aldri 1 1,18%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-07, 18:27   #1
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Halv/helfabrikata

Hvor ofte inngår halv/helfabrikater i deres middager.
Det lurer jeg på...

Poll kommer.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:31   #2
Møøse
I could be violet sky
 
Møøse sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 782
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv/helfabriater

Jeg kan ikke huske å noengang ha laget et helt middagsmåltid uten å bruke noe som helst av halv- eller helfabrikata. Jeg mener – jeg lager ikke tomatpuré fra bunnen av liksom.

__________________
Møøse og barna , april 1999 og september 2004
Møøse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 18:42   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv/helfabriater

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Jeg kan ikke huske å noengang ha laget et helt middagsmåltid uten å bruke noe som helst av halv- eller helfabrikata. Jeg mener – jeg lager ikke tomatpuré fra bunnen av liksom.

Jeg tenkte mer på poser fra toro og slikt.
Ikke tomatpure, herm. grønnsaker, pasta, ris ol.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:27   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabriater

2-3 ganger i mnd. eller sjeldnere. Det hender jeg bruker tomatsuppe og at mannen lager toro-pannekaker. Ellers må vi være forsiktige med det meste av halvferdig middag pga. allergier.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:30   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Halv/helfabriater

Hmm - fortsatt i tvil om hva som regnes som halvfabrikata: hva med Vesterålens fiskeboller? Eller joikakaker? Eller fiskekaker kjøpt i butikk?

Hvis det er bare snakk om poser, grandiosa og Fjordland, så er det vasnligvis bare en gang i uka hos oss: tikka masala lagd med basis i en eller annen pose. Ellers lager jeg all saus fra bunnen av (bortsett fra bernaise som vi sjeldent spiser).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:32   #6
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halv/helfabriater

2-3 ganger i mnd.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:41   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Hmm jeg svarte 2-3 ganger i måneden siden det ikke gikk an å svare 1 gang i uka, men nå må jeg revurdere, for som noen sier her så er jo feks. fiskeboller, fiskepudding, hermetiske tomater, og lignende halvfabrikata? Så da regner jeg med at de aller fleste faktisk bruker halvfabrikata så og si hver dag?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:48   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Alltid. Kjöper jeg fisk, så er den frossen og slöyet. Lager jeg pizza, er det med heinz sauser på flaske. Har vi taco, er det en del ting fra boks, som mais og ananas. Er det steik, er sausbasisen fra pose.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:52   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hmm jeg svarte 2-3 ganger i måneden siden det ikke gikk an å svare 1 gang i uka, men nå må jeg revurdere, for som noen sier her så er jo feks. fiskeboller, fiskepudding, hermetiske tomater, og lignende halvfabrikata? Så da regner jeg med at de aller fleste faktisk bruker halvfabrikata så og si hver dag?

Ja, nå ble jeg litt usikker selv her.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:57   #10
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Jeg regner ikke tomat på boks som halvfabrikata, så jeg svarte et par ganger i året, selv om det kanskje er oftere. Men det er ikke så ofte som flere ganger pr måned. Vi har "nødposer" i skapet med litt supper eller sauser, men det blir som regel for gammelt og kastet. Vi bruker nesten aldri sausemat, og supper lager jeg sjæl de få gangene vi har det. Jeg blir uvel av konsistensen på sånne posesupper.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 19:58   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Hva er halvfabrikata da? Fiskeboller må vel regnes som halvfabrikata, og både det og fiskepudding er ting jeg aldri lager selv.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:04   #12
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.488
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Jeg tror at man ofte regner hel- og halv-fabrikata som "noe som bare kan bli en ting". Feks er fiskeboller halv-fabrikata fordi det ikke kan bli noe annet enn fiskeboller, men frossen fisk er ikke det i mine øyne. Peppersaus fra pose er halv-fabrikata, mens hermetisk mais er ikke det. Hel-fabrikata er slikt som man bare typisk varmer opp feks grandis eller sodd.

... Men det kan godt hende at andre regner anderledes.
Hos oss varierer det ganske mye. I snitt vil jeg gjette på halv-fabrikata 2 ganger i uken og hel-fabrikata ca 1 gang i måneden. Men det er litt "fingeren i været"-tall

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:07   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva er halvfabrikata da? Fiskeboller må vel regnes som halvfabrikata, og både det og fiskepudding er ting jeg aldri lager selv.

Ja, fiskeboller og -pudding er nok halvfabrikata. Iallefall i mitt hode. Det brukes som pålegg en sjelden gang her. Jeg er såpass kresen at jeg helst unngår farsemat til middag.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:07   #14
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror at man ofte regner hel- og halv-fabrikata som "noe som bare kan bli en ting". Feks er fiskeboller halv-fabrikata fordi det ikke kan bli noe annet enn fiskeboller, men frossen fisk er ikke det i mine øyne. Peppersaus fra pose er halv-fabrikata, mens hermetisk mais er ikke det. Hel-fabrikata er slikt som man bare typisk varmer opp feks grandis eller sodd.

... Men det kan godt hende at andre regner anderledes.
Hos oss varierer det ganske mye. I snitt vil jeg gjette på halv-fabrikata 2 ganger i uken og hel-fabrikata ca 1 gang i måneden. Men det er litt "fingeren i været"-tall

Jeg tenker likt som deg!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:09   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tror at man ofte regner hel- og halv-fabrikata som "noe som bare kan bli en ting". Feks er fiskeboller halv-fabrikata fordi det ikke kan bli noe annet enn fiskeboller, men frossen fisk er ikke det i mine øyne. Peppersaus fra pose er halv-fabrikata, mens hermetisk mais er ikke det. Hel-fabrikata er slikt som man bare typisk varmer opp feks grandis eller sodd.

Jepp, altså frossen fisk og mais på boks er jo egentlig ren råvare, mens fiskeboller og grandiosa er behandlet mat som inneholder tilsatte ingredienser.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:10   #16
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Jeg bare surrer for tiden jeg. Skulle selvsagt deffinert hva jeg mente i første innlegg...*minne megselv på å aldri lage poll før det er ro i huset om kvelden*

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:12   #17
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.303
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp, altså frossen fisk og mais på boks er jo egentlig ren råvare, mens fiskeboller og grandiosa er behandlet mat som inneholder tilsatte ingredienser.

Jepp.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:15   #18
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Svært sjelden. Det er jo melk eller gluten i nesten alt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:17   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Da bruker jeg nok ikke så mye halvfabrikata allikevel. Lager som regel saus fra bunnen av, men bruker en bearnaisepose en sjelden gang, av ren latskap. Bruker endel hermetikk (tomater, mais, bønner), og litt farsemat (fiskeboller, pølser, men det er sjelden).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-07, 20:36   #20
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Halv/helfabrikata

Det er vel noe mellom 2-3 ganger i uken og 2-3 ganger i måneden, men for å gjøre meg litt bedre enn jeg er så svarte jeg det siste

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no