Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gir du brukte gaver til ungene dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-16, 09:54   #61
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi handler uansett mye brukt, men jakker, ski og sykler blir gjerne kjøpt inn da det behøves basert på sesong.

Ja, her også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 09:59   #62
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Men akkurat nå er det jo sesong for snowboard.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 10:26   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men akkurat nå er det jo sesong for snowboard.

Ja, ikke sant? Jeg er vant med å få slike store ting til jul og bursdag selv, og skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal gi det. Om barnet virkelig ikke ønsker seg ski eller snowboard så er det selvsagt en annen sak, men da bør man jo vurdere om de skal få det i det hele tatt. Det er derfor Hiawata ikke har ski. Jeg ser ikke noe poeng i å legge penger i det når han ikke går på ski.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 10:36   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Vi kjøper mye brukt til ungene, og det har de aldri protestert det minste på. Men dette er nok første gangen vi gir noe brukt i presang, og det var derfor jeg måtte tenke litt når jeg fikk beskjed om at jeg kanskje var litt kjip.

Både iPhone og snowboard står på ønskelista til ungene, og når vi fikk muligheten ti lå kjøpe brukt, så tenkte jeg at det var greit. Snowboard hadde det kanskje blitt uansett, men jeg hadde ikke kjøpt en ny iPhone til en 9-åring.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 10:55   #65
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Vi gir ungene så mye brukt at de ikke ville lettet på et øye engang. De blir like glade for brukt som for nytt, og som 12 åringen som fint sier om brukt; da sparer vi miljøet. Brukt iPhone og snowboard må da være kjempefint!

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 11:15   #66
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Apropos brukt:

Jeg har et par meget pent brukt Nike Air Max Thea (helrosa) til salgs for en billig penge. De ble brukt et par ganger, men er veldig fine.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:03   #67
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Det er jo litt artig at brukte iPhoner og snowboard, som flere nevner her, blir betraktet som et miljøtiltak. Det sier ganske mye om forbruket vårt, selv om vi kanskje i tråden her prøver å fremstille oss som miljøvennlige gjenbrukere og ikke forbrukere.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:16   #68
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er jo litt artig at brukte iPhoner og snowboard, som flere nevner her, blir betraktet som et miljøtiltak. Det sier ganske mye om forbruket vårt, selv om vi kanskje i tråden her prøver å fremstille oss som miljøvennlige gjenbrukere og ikke forbrukere.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener? Er det ikke å være en miljøvennlig gjenbruker å handle et brukt snowboard i stedet for et nytt?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:19   #69
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er jo litt artig at brukte iPhoner og snowboard, som flere nevner her, blir betraktet som et miljøtiltak. Det sier ganske mye om forbruket vårt, selv om vi kanskje i tråden her prøver å fremstille oss som miljøvennlige gjenbrukere og ikke forbrukere.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg heller? Mener du at telefoner og snowboard er ting barn i utgangspunktet ikke trenger?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:29   #70
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, jeg heller? Mener du at telefoner og snowboard er ting barn i utgangspunktet ikke trenger?

Ingen trenger vel en iPhone? Jeg mener ikke å sette meg på min høye hest her, for jeg er jo en av dem som allerede har flagget at jeg ikke en gang gir brukte gaver. Og ungene mine har iPhone, i alle fall to av dem.

Men det at man fremstiller seg som miljøbevisst ved å kjøpe dyre forbruksvarer brukt, eller gi bort egne brukte forbruksvarer, er ikke særlig miljøbevisst, tvert i mot er man med å drive opp forbruket. Ingenting blir brukt til det er ødelagt eller utslitt - man bytter mobil fordi man vil ha ny, og så kan man gi ungene den brukte i gave. Jeg forstår at man vokser fra sykler, snøbrett og skøyter før de er utslitt, men man vokser ikke fra iPhone, nettbrett og spillmaskiner.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:36   #71
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Ingen trenger vel en iPhone? Jeg mener ikke å sette meg på min høye hest her, for jeg er jo en av dem som allerede har flagget at jeg ikke en gang gir brukte gaver. Og ungene mine har iPhone, i alle fall to av dem.

Men det at man fremstiller seg som miljøbevisst ved å kjøpe dyre forbruksvarer brukt, eller gi bort egne brukte forbruksvarer, er ikke særlig miljøbevisst, tvert i mot er man med å drive opp forbruket. Ingenting blir brukt til det er ødelagt eller utslitt - man bytter mobil fordi man vil ha ny, og så kan man gi ungene den brukte i gave. Jeg forstår at man vokser fra sykler, snøbrett og skøyter før de er utslitt, men man vokser ikke fra iPhone, nettbrett og spillmaskiner.


Snakk om la det gode bli det bestes fiende, ass.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:38   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Ingen trenger vel en iPhone? Jeg mener ikke å sette meg på min høye hest her, for jeg er jo en av dem som allerede har flagget at jeg ikke en gang gir brukte gaver. Og ungene mine har iPhone, i alle fall to av dem.

Men det at man fremstiller seg som miljøbevisst ved å kjøpe dyre forbruksvarer brukt, eller gi bort egne brukte forbruksvarer, er ikke særlig miljøbevisst, tvert i mot er man med å drive opp forbruket. Ingenting blir brukt til det er ødelagt eller utslitt - man bytter mobil fordi man vil ha ny, og så kan man gi ungene den brukte i gave. Jeg forstår at man vokser fra sykler, snøbrett og skøyter før de er utslitt, men man vokser ikke fra iPhone, nettbrett og spillmaskiner.

Nei, ingen trenger en iphone, men det er ikke mer miljøvennlig å kjøpe en ny, annen smartphone. Og smartphone er det man har i dag. Jeg syns du legger til grunn noen forutsetninger som ikke nødvendigvis stemmer. Det er ikke gitt at man bytter ut noe velfungerende, selv om man kjøper brukt. Både jeg, mannen min og sønnen vår bruker opp tingene våre. Enten ved at man vokser ut av dem, eller det ikke fungerer til vårt bruk lenger.

Og hva med snowboard, du nevnte det også. Syns du det også er unødvendig? Hvor unødvendig i forhold til annen sportsutsyr?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:54   #73
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Det handler vel heller ikke om å fremstille seg selv som miljøbevisst, mer argumentere for hvorfor brukte gaver selvsagt er ok?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:57   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det handler vel heller ikke om å fremstille seg selv som miljøbevisst, mer argumentere for hvorfor brukte gaver selvsagt er ok?

Ja, også er det nok ikke sånn at man tenker "bare jeg kjøper brukt så er det okei". Eller "Jeg leverer det gamle til fretex så da er det okei å bytte ut hele garderoben". Men når man først skal kjøpe ny iphone, nytt snowboard, ny lego eller nytt whatever er det jo et bedre valg, både økonomisk og miljøvennlig sett å kjøpe brukt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 12:59   #75
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Ja, jeg har kjøpt brukte gaver til både mine og andres barn. Til mine egne var det stort sett leker da de var mindre. Da jeg hadde valget mellom en pakke med to Sylvaniandyr, eller en pose med 30 for samme pris så var det veldig enkelt. Til andres barn har det vært etter avtale med foreldrene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 13:01   #76
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Jeg må vel bryte samme og tilstå at jeg ikke er mer edel enn at jeg tenker mer økonomi enn miljø når jeg kjøper brukt. Hvis jeg hadde sett et brukt snøbrett til salgs, og samtidig sett det samme snøbrettet nytt i en butikk, nedsatt til nøyaktig samme pris som det brukte, så kan det hende at jeg hadde valgt det i butikken altså, selv om det mest miljøvennlige ville være å kjøpe det brukte. :innrømmer:

Men at jeg sparer miljøet samtidig, når jeg handler brukt av egoistiske, økonomiske grunner, er jo selvsagt veldig supert. Men nei, jeg kjøper ikke brukt for å framstille meg selv som miljøvennlig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 13:10   #77
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg må vel bryte samme og tilstå at jeg ikke er mer edel enn at jeg tenker mer økonomi enn miljø når jeg kjøper brukt. Hvis jeg hadde sett et brukt snøbrett til salgs, og samtidig sett det samme snøbrettet nytt i en butikk, nedsatt til nøyaktig samme pris som det brukte, så kan det hende at jeg hadde valgt det i butikken altså, selv om det mest miljøvennlige ville være å kjøpe det brukte. :innrømmer:

Men at jeg sparer miljøet samtidig, når jeg handler brukt av egoistiske, økonomiske grunner, er jo selvsagt veldig supert. Men nei, jeg kjøper ikke brukt for å framstille meg selv som miljøvennlig.

Vi hadde derimot sannsynligvis kjøpt det brukte pga miljøhensyn. Og det hadde nok ungene vært enig i. Sett at det brukte var i fin stand.

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 13:15   #78
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.571
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi hadde derimot sannsynligvis kjøpt det brukte pga miljøhensyn. Og det hadde nok ungene vært enig i. Sett at det brukte var i fin stand.

Vi også, jeg tenker det er den type valg vi etter hvert ta. Jeg hadde heller ikke kjøpt en dritdyr mobiltelefon til meg selv så ungen min kunne arve min "gamle" dersom han trengte ny, fordi jeg ikke er interessert i å være med på å bidra til en følelse av at man trenger iPhone. Jeg synes det er helt ufattelig at noen har mobiltelefoner til 10.000,- kr som ikke engang er mer holdbar enn en telefon til 3000,- kr.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 13:18   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.470
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi også, jeg tenker det er den type valg vi etter hvert ta. Jeg hadde heller ikke kjøpt en dritdyr mobiltelefon til meg selv så ungen min kunne arve min "gamle" dersom han trengte ny, fordi jeg ikke er interessert i å være med på å bidra til en følelse av at man trenger iPhone. Jeg synes det er helt ufattelig at noen har mobiltelefoner til 10.000,- kr som ikke engang er mer holdbar enn en telefon til 3000,- kr.

Jeg er enig ang. det med å bidra til behovet. Jeg vil heller ikke putte på ungene mine (eller meg selv, for den saks skyld) klær med statusmerker, selv om jeg får kjøpt dem brukt og billig, for når det presset ikke finnes fra før, blant ungene og deres venner, så har i alle fall ikke jeg tenkt til å bidra til at det oppstår.

Og ny mobiltelefon kjøper jeg ikke før jeg absolutt må. Så der arves ingenting videre fra meg til ungene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-16, 13:19   #80
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir du brukte gaver til ungene dine?

Vi har en bevisst miljøtanke bak gjenbruk hos oss, det er på ingen måte kun økonomisk hensyn. Og jeg bruker opp mobiltelefoner før jeg kjøper ny.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no