Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-17, 18:28   #101
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

AP, Venstre, KrF, Rødt og MDG er fin kombo.


Mja, med unntak av rødt. Heller Rødt enn Frp i regjering, men på mange måter en pest eller kolera-problemstilling. (Joda, Moxnes er mye mer spiselig enn Listhaug og co., men jeg tenker også politikk når jeg stemmer.)

Ellers: Veldig enig med alt Polyanna skriver. Jeg må stemme på det partiet som fører "min" politikk, uavhengig av hvem de potensielt kan komme til å samarbeide med.

Noen som så partilederdebatten i går, forresten? Jeg er ingen Krf-er, men jeg elsket hvordan Hareide parkerte Siv Jensen i verdidebatten. (Delen om hvorfor det var vanskelig å samarbeide med Frp og Listhaug.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:32   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg tenker at et parti som velger samarbeid med et større parti som så til de grader motarbeider viktige verdier ikke tar disse verdiene så seriøst. Altså samarbeid med FrP viser at man ikke er så opptatt av humane verdier mhp innvandringspolitikk som de hevder i festtalene sine.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:37   #103
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Jeg er uenig med deg, Katta. Venstre ønsker/velger jo ikke å samarbeide med Frp? De gikk jo ikke i regjering med dem sist, f.eks. Jeg stemmer Venstre og håper de samarbeider med AP (long shot, selvsagt) eller Høyre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:45   #104
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er uenig med deg, Katta. Venstre ønsker/velger jo ikke å samarbeide med Frp? De gikk jo ikke i regjering med dem sist, f.eks. Jeg stemmer Venstre og håper de samarbeider med AP (long shot, selvsagt) eller Høyre.

Nettopp derfor kan jeg ikke fatte hvorfor de ikke kan si i klartekst at de ikke ønsker å være i en regjering med Frp.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:47   #105
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Nettopp derfor kan jeg ikke fatte hvorfor de ikke kan si i klartekst at de ikke ønsker å være i en regjering med Frp.

Det er veldig få partier som sier slike ting i klartekst før valget.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:49   #106
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er veldig få partier som sier slike ting i klartekst før valget.

Ja, men akkurat i Venstres tilfelle tror jeg de ville vinne på det.

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 18:53   #107
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Normy, her.

Ja, men akkurat i Venstres tilfelle tror jeg de ville vinne på det.

Ja, de må jo ha tapt enormt mange velgere på at de bidro til FrP i regjering.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:03   #108
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

I Østfold er Venstre nå helt i bånn, vesentlig under både rødt og mdg https://www.sa.no/nyhet/politikk/val.../s/5-46-382259

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:09   #109
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.022
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, de må jo ha tapt enormt mange velgere på at de bidro til FrP i regjering.

Jeg er blant dem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:10   #110
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Hvordan bidro Venstre til Frp i regjering? Jeg har alltid hatt inntrykk av at det er alle nekene som stemmer Frp som har bidratt til at de er i regjering?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:15   #111
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hvordan bidro Venstre til Frp i regjering? Jeg har alltid hatt inntrykk av at det er alle nekene som stemmer Frp som har bidratt til at de er i regjering?

FrP og Høyre er en mindretallsregjering som har parlamentarisk støtte fra V og KrF.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 19:59   #112
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

FrP og Høyre er en mindretallsregjering som har parlamentarisk støtte fra V og KrF.

Det vet jeg, men hva tenker du var alternativet for Venstre? Det at de er et støtteparti, betyr jo ikke at de støtter alt (svært lite av det, heldigvis) som kommer fra Frp. Alternativet ville jo vært å ikke vært et støtteparti, altså ikke hatt noe innflytelse, og overlatt makten til andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 20:17   #113
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det vet jeg, men hva tenker du var alternativet for Venstre? Det at de er et støtteparti, betyr jo ikke at de støtter alt (svært lite av det, heldigvis) som kommer fra Frp. Alternativet ville jo vært å ikke vært et støtteparti, altså ikke hatt noe innflytelse, og overlatt makten til andre.

Ja. Og det ville vært et bedre alternativ, synes jeg som også har vært Venstre-velger i mange år. Heller ha rødgrønn regjering enn å slippe til det brune. At Venstre har gjort det mulig at Listhaug er "integreringsminister" og at pokkerns Amundsen er justisminister, er helt, helt utafor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 20:18   #114
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Altså, jeg skulle jo gjerne hatt en blodrød regjering, forsåvidt, med masse grønt i seg, jeg har nok gjenfunnet min ungdoms raddissjel.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 21:24   #115
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Venstre er et støtteparti som gjorde det mulig for Høyre å danne regjering med FrP. Et FrP som nå har vist at de er villige til å velge relativt ytterliggående statsråder. Dette gjør det umulig for meg å stemme Venstre.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 21:25   #116
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.732
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Venstre er et støtteparti som gjorde det mulig for Høyre å danne regjering med FrP. Et FrP som nå har vist at de er villige til å velge relativt ytterliggående statsråder. Dette gjør det umulig for meg å stemme Venstre.

Samme her.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 21:30   #117
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Venstre er et støtteparti som gjorde det mulig for Høyre å danne regjering med FrP. Et FrP som nå har vist at de er villige til å velge relativt ytterliggående statsråder. Dette gjør det umulig for meg å stemme Venstre.

Jeg trenger ihvertfall å få en forsikring om at de ikke kommer til å støtte en ny regjering med Frp for at de får min stemme i år. Men hvis jeg ikke skal stemme på dem, så vet jeg ihvertfall ikke hvem jeg skal stemme på. Stemme rødt for å få et bittelite snev av lilla nyanse i denne blå kommunen, kanskje?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 22:50   #118
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Så lenge nok folk stemmer på FrP vil det være umulig for et ansvarlig parti å unngå å samarbeide med dem. Et parti av en hvis størrelse som er demokratisk valgt kan man ikke bare sette til side - politikerene er jo ansatt av oss (folket).

Det å nekte å samarbeide ville jo være som om jeg var ansatt av en (noe rabiat) sjef, med noen kokokollegar (og noen greie), i et firma jeg elsket og ville vel. Synes dere det er ok å nekte å samarbeide, da? Det er vel ingen som i ramme alvor tror at det er en drømmesituasjon for Erna, Hareide eller Grande å samarbeide med Listhaug (og Sandberg + skrekk-og-gru Amundsen. Synes sistenevnte er den verste for å være ærlig. )

Er trofast SV velger, men vurderer for andre gang et annet parti. SV har vært umoden i en del saker, men jeg tilskrev det at de ikke hadde vært i regjering. Ikke så heldig for et parti å være i opposisjon i årevis, blir fort mye skrik og lite ull. Jeg syntes de gjorde det bra i regjering - selvfølgelig fikk de ikke gjennom alt av saker, men jeg syntes de påvirket regjeringen i sosialistisk retning. (FrP har vært mye flinkere å reklamere for det de har fått gjennom. Tenkt feks på Listhaug som innsisterte på å stemme over forlagene "sine" ett-for-ett på noe som alle var enige om! De fikk mest sannsynlig gjennom mindre saker med den fremgangsmåten, men for en PR!) Og nå - for SV sin del - er vi tilbake igjen! Veldig opposisjonsparti, jeg synes det er leit.

Ellers er jeg enig med Gajamor angående forskjellen mellom Rødt og MDG. Rødt har en idologisk plattform som gjør de forutsigbare (det betyr selvfølgelig ikke at man må like det de mener, men greit å vite hvor du har folk) - MDG har det ikke. De er veldig uforutsigbare.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 15-08-17 kl 23:19.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 23:15   #119
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Venstre er et støtteparti som gjorde det mulig for Høyre å danne regjering med FrP. Et FrP som nå har vist at de er villige til å velge relativt ytterliggående statsråder. Dette gjør det umulig for meg å stemme Venstre.

Ditto

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-17, 23:45   #120
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg

Altså hvis venstre skulle finne ut at politikk er viktigere enn posisjon og droppe samarbeid med FrP vil jeg selvsagt stemme på dem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no