Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke ord liker du ikke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-07, 12:17   #61
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sinnsykt og seriøst. Man høres seriøst stupteit ut når man bruker de ordene så sinnsykt ofte, altså. Sinnsykt teit. Seriøst.

Men heter det ikke sinnssykt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:18   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jo, det skrives sinnssykt, trodde jeg?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:20   #63
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sævv er ikke feil. Sævv er 100 % normal og lydrett østnorsk.

Da jeg gikk på ungdomskolen hadde jeg og ei venninne et uttrykk basert på østnorsk...Det skaper lite fornuft, men likevel...

"bruuuun sævvs med mævver - jeg trur jeg dæææver" - og da var vi sjokkert altså

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:30   #64
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Da jeg gikk på ungdomskolen hadde jeg og ei venninne et uttrykk basert på østnorsk...Det skaper lite fornuft, men likevel...

"bruuuun sævvs med mævver - jeg trur jeg dæææver" - og da var vi sjokkert altså


Sånn snakker vi her jeg kommer fra. Men det skal og sies at jeg ikke er den "bræiaste prekærn jæ vet om".

Man skal kanskje være stolt av dialekten sin, men min høres bare harry ut, og jeg har lagt meg for vane å ikke være for bred.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:30   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Fresh
Kidsa
Lissom
Patter


Komfirmasjon

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:31   #66
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Sånn snakker vi her jeg kommer fra. Men det skal og sies at jeg ikke er den "bræiaste prekærn jæ vet om".

Man skal kanskje være stolt av dialekten sin, men min høres bare harry ut, og jeg har lagt meg for vane å ikke være for bred.

Man bør være stolt av dialekten sin - uansett hvor man kommer fra synes jeg - den forteller jo om hvor man er fra, og viser hvor langstrakt landet vårt er...tross alt...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:38   #67
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Man bør være stolt av dialekten sin - uansett hvor man kommer fra synes jeg - den forteller jo om hvor man er fra, og viser hvor langstrakt landet vårt er...tross alt...

Det har du rett i, og hadde det ikke vært for at du hører at en er fra Østfold uansett hvordan h*n prøver å legge om, så hadde jeg selvsagt blåst en lang marsj i det, men siden østfolddialekten ikke lar seg kamuflere, så er det greit å ikke snakke som han Raymond når man skal opptre seriøst.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:41   #68
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Sævv er ikke feil. Sævv er 100 % normal og lydrett østnorsk.

Sikkert.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:58   #69
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Min svigermor har en del rare ord. Hun bruker ordet "som" hele tiden. Hun kan ikke si "sånn". "Som ja!", "Som derre ost, vet du?" Hun kan heller ikke si veranda. Hun kaller det for verandran. Ganske komisk egentlig.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010

Sist redigert av Ekorn : 28-10-07 kl 18:35. Årsak: Pinlig skriveleif.
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 12:59   #70
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Hun kan heller ikke si verandra. Hun kaller det for verandran. Ganske komisk egentlig.

Kan DU si det riktig da?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:08   #71
Nuppa
Superduperaktiv
 
Nuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 683
Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Da jeg gikk på ungdomskolen hadde jeg og ei venninne et uttrykk basert på østnorsk...Det skaper lite fornuft, men likevel...

"bruuuun sævvs med mævver - jeg trur jeg dæææver" - og da var vi sjokkert altså

Jeg prøver å ta meg sammen for å ikke snakke så alt for bredt, men det er ikke så ulikt min dialekt det der (bare at jeg ville sagt "dævvær" da )

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:25   #72
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jøss. Jeg er visst sinnsykt irriterende å snakke med ser jeg.

Ellers liker jeg ikke når noen sier "vårte" når de mener "vorte".

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:30   #73
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

kidsa
whatever
liksom
vettu\vet du (i slutten av hver setning)

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:31   #74
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg sier "ungene" om ungene/ barna mine og legger ikke noe negativt i det. Alle her hvor jeg bor sier det. Tror kanskje det er dialektavhengig? Kunne ikke falle meg inn å si "barna".

Jeg fikk skikkelig kjeft av ei overhormonell berte med puppene på tørk på ett ammerom en gang, fordi jeg brukte ordet unge om Malika...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:35   #75
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Brystvorte. Det er et ekkelt ord.

Skambeinet også. Ikke ekkelt, men for et fælt navn!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:36   #76
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kan DU si det riktig da?


Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:38   #77
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jo, det skrives sinnssykt, trodde jeg?

Jeg er nokså sikker på at det heter sinnsykt, faktisk. Men jeg er jo kjent for å være litt påståelig, og det kan hende jeg tar feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:40   #78
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

"Juice" uttalt på den engelske måten - av nordmenn, på norsk - får meg til å grøsse. Hvorfor kan de ikke bare si "jus"?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:40   #79
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mannen min blir sur når jeg sier "ønnik" til truser. Ja, det er jo egentlig et ufyselig ord og jeg har nesten sluttet å si det.


Ønnik. Det var det vi sa da vi var små.

Jeg får også spader av "ordet" forhåndsregel.





Jøss, så mange innlegg jeg har i denne tråden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 13:54   #80
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Hadde ett svakt øyeblikk for noen år siden, og så noen episoder med de russejentene. Men det var kun til jeg hørte hvor mye de sa "men seriøst.." hele jævla tiden.

Har også litt problemer med:schøttdei, og ei på tv her om dagen som sa:schisebær. Men det kommer kanskje under uttale og ikke ord.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no