Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Dinner for one

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-11, 17:25   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dinner for one

Vi er vel flere her inne som tidvis er aleneboere? Hva med en middagstråd med oppskrifter for én person? Jeg starter herved.

Dagens dinner for one:

1 pose Toro boil-in-bag Jasminris, kok etter oppskrift på pakken
2 laksefileter med spekeskinkeskiver rundt, stekes i ovnen på 180-200 grader 10-12 minutter (kanskje litt mer hvis helt steinfrossen)
Sweet Chili-saus (flaske i kjøleskapet) på risen, evt. soyasaus, får se hva det blir til når laksen kommer seg ut av ovnen.
1 glass rødvin (valgfritt)

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:26   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dinner for one

Gårdagens:

1 pose mr. Lee nudler, lages mens du tar en trall
2 ferdiggrilla kyllinglår fra butikken
5 torrito-tomater

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:28   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dinner for one

Jeg er innmari flink på den som består av to brødskiver og et glass juice.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:33   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dinner for one

Hvilke pålegg pleier du variere med da?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:34   #5
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dinner for one

Min spesialitet er to egg og en stekepanne.

Men for å være litt seriøs så er jo sånne individuelt pakkede laksefileter veldig praktisk for å lage små middagsporsjoner.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:39   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dinner for one

Mitt velbalanserte nødmåltid er fire hardkokte egg og en halvliter.

(Sånn ellers så prøver jeg å lage nok middag til at det blir en restemiddag også når jeg lager mat i aleneukene, så da blir det egentlig ikke noe forskjell fra å koke for flere.)

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:41   #7
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dinner for one

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvilke pålegg pleier du variere med da?

Haha! Jeg er en enkel sjel akkurat på påleggsfronten, så det går gjerne i kokte egg, ost og skinke med div. tilbehør, samt leverpostei eller brunost.

Mer seriøst er det jo godt å dele opp to biter laksefilet i terninger, steke lett, og tilsette litt pesto og gjerne pinjekjerner. Serveres med speltpasta.

Spaghetti carbonara er praktisk for den som liker det, eller en stekt kyllingfilet med hummus, servert med cherrytomater, kalamataoliven, fetaost og god olivenolje.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 17:43   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dinner for one

Utrolig sjelden jeg lager middag til bare en, men når jeg gjør det syns jeg wok i alle slags former er veldig greit. Bare å kutte opp grønnsaker/kjøtt i små biter og steke dem kjapt. Det går jo veldig fort når det er så små mengder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:00   #9
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.171
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dinner for one

Suppe i alle varianter en min alenemiddagsfavoritt.
Denne er en stadig gjenganger:

3 mandelpoteter
1/2-1 purreløk
2-3 sjarlottløk
3 dl kyllingkraft
Salt,pepper, fløte etter smak

Skrell potet, del opp purre og kok i hop i kyllingkraften. Stavmiks når ferdigkokt og smak til med salt, pepper og fløte.
Spsier gjerne ei skive godt brød med guacamole til.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 18:34   #10
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dinner for one

En slik tråd har jeg tenkt lenge på å opprette.
Jeg sliter virkelig hardt med kostholdet mitt når jeg er alene. Og det verste er at jeg gledet meg så enormt til å kunne spise noe mer næringsrikt og smaksrikt når jeg flyttet alene.
Men det går fortsatt i pølser, Toro tomatsuppe, Toro Velbekomme og grandiosa. Eller knekkebrød med salami.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no