Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-18, 22:42   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Vinterklærne til gutta mine er nesten bare lerver og filler, og jeg må kjøpe nytt (eller brukt, for den del). Settene de har nå er fra Polarn, og jeg er ikke imponert over kvaliteten. De er voldsomt aktive da, og mye ute, så jeg skjønner jo at det blir en viss slitasje.

Er det noen som har anbefalinger til slitesterkt yttertøy når man er oppe i str. 140-152?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:53   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.271
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Jeg liker Stormberg jeg altså. Guttene mine har noen turbukser derfra de bruker støtt og stadig, på villbassevis, og de er like fine etter mye bruk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:54   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Jeg har vel landet på at billig er best... svært lite holder nemlig. Jeg synes jo polarn er noe av det bedre, men det er såpass dyrt at det ikke er verdt prisen. Både HH og stormberg koster en brøkdel og holder like godt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:56   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.976
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Polarn er nok det beste vi har hatt, men Didriksons har også vært ok, og det er jo mye billigere. Kjøper på salg på Familiebutikken.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 22:57   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.897
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

ReimaTec+ er vi veldig fornøyd med. Viktigere at buksene er slitesterke, enn jakkene. Bukser fra Skogstad har de hatt også, og ingenting å utsette på de. Gå for vannsøyle på minst 10.000. Mange har nå høyere enn det også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:01   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Knerten kan vel knapt kalles vilter, men i forhold til pris så varte dressen fra Didrikson i 3 sesonger (før han vokste fra den ... på tross av muligheten til å forlenge ermer og bein).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:02   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Stormberg var et godt forslag. Søstrene har hatt noen uslitelige jakker derfra.

HH har jeg bare prøvd skalltøyet til før, men det har jo holdt bra.

Er ikke like nøye på hvor varmt ytteetøyet er nå som de er større. De fikser jo å kle på seg selv det som behøves under.

Må se hva jeg finner på salg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:02   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Jeg kjøpte neomondo nå. Ukjent merke, men rimelig. Vi får se.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:03   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Polarn er nok det beste vi har hatt, men Didriksons har også vært ok, og det er jo mye billigere. Kjøper på salg på Familiebutikken.

Ja, ser mange av kompisene til gutta har Didrikson, og det er ikke akkurat stillesittende barn det heller, så det er sikkert et godt tips.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:03   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Yngste har jakke fra Didriksons og bruker den på andre vinteren nå. Den ser ny ut. Veldig fornøyd. Kjøpte den på tilbud på lekmer.no.

Polarn tar så lang tid å tørke at det kjøper jeg ikke mer.

HH synes jeg også er bra, men det er ofte ganske dyrt. Men de har nettbutikk, så det kan nok lønne seg å sjekke der. De har vel kanskje salg nå.

Han fikk en ny vinterbukse nå før jul, ukjent merke, kjøpt på sports outlet til 499. Den tørker i alle fall raskt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:05   #11
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

ReimaTec+ er vi veldig fornøyd med. Viktigere at buksene er slitesterke, enn jakkene. Bukser fra Skogstad har de hatt også, og ingenting å utsette på de. Gå for vannsøyle på minst 10.000. Mange har nå høyere enn det også.

Går Reima opp i så store størrelser, altså? Når jeg ser hvor herpa Polarn-settene deres er, så tror jeg ikke jeg har betalingsvilje for to enda dyrere sett.

Skal se på Skogstad, de har jeg ikke mye erfaring med.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:09   #12
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.976
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Ja, ser mange av kompisene til gutta har Didrikson, og det er ikke akkurat stillesittende barn det heller, så det er sikkert et godt tips.

Begge mine har vinterbukser derfra nå. Pluss for at de har vinterbukse i 170 som duger. Jeg betalte under 500 kroner for lillesøsters på salg, det er billigere enn billigmerkene ellers.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:13   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

God erfaring fra Stormberg her også

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-18, 23:17   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Begge mine har vinterbukser derfra nå. Pluss for at de har vinterbukse i 170 som duger. Jeg betalte under 500 kroner for lillesøsters på salg, det er billigere enn billigmerkene ellers.

Eldste har også bukse fra Didriksons når jeg tenker etter. Det har hun hatt de siste tre årene tenker jeg, gode bukser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:10   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Hva endte du opp med? Mye salg nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:12   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Jeg finner ikke størrelsene (ca 152) deres på salg. Mulig jeg ikke er flink til å lete.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:20   #17
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Lillebror her ville ha dress i vinter (lenge leve latskapen) og jeg kjøpte en dress i str 150 fra Lindberg og den virker å tåle veldig mye! De har også todelte sett!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:25   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Minsten min bruker boblebukse fra Bergans, slalombukse med seler. Str 152. Husker at jeg kjøpte når det var BlackF så det hjalp litt.
Ellers har han en overtrekksbukse fra HH, tec.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:27   #19
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Vi har dyrere merker men er det vi har best erfaring med, i år har vi norrøna og isbjørn.
Ingen av de ser slitt ut.
Barnihagen.no har mye tilbud på reima, babyshop.no har isbjørn til halv pris.( bruker du koden vinterlek får du 15% til i rabatt)


Sist redigert av Chablis : 14-01-18 kl 12:20.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-18, 11:28   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakker og vinterbukser til aktive, litt større barn

Vi har Didrikson dress i str 140, den er slitesterk og stor i størrelsen samtidlig som den kan forlenges med ca 7 cm i bena. Ellers har vi skallbukse fra Molo MPX, den har vært brukt av to allerede og venter på at yngste skal passe den.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no