Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-18, 14:55   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Ja, hva går dere for i år?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:13   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min har fra Timberland og dc.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:45   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.211
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Det jeg finner i butikken som ligner mest mulig på joggesko. Mulig det blir lave eller halvhøye tursko med gore-tex, som er store nok til at han får plass til tykke sokker inni. Jeg har aldri hørt den fyren si at han fryser på føttene.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 15:55   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

11 år. Har Timberland korte uforede sko, det er ikke godt nok, men ikke mye utvalg av jentesko str 41.

10 år. Bisgaard tex støvletter med ullfôr, det er de beste. Kjøpt på salg, skal brukes på andre året, like fine og tette.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-18, 23:54   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

11 år. Har Timberland korte uforede sko, det er ikke godt nok, men ikke mye utvalg av jentesko str 41.

.

Eldste er 13 og bruker 40-41 og har gjort det i et par år. I fjor fikk hun lave, semskede skoletter foret med lammeskinn. Kjøpt på Eurosko. De var dyre, rundt 1600, men er veldig varme. Hun vokser ikke mer i beina, så da går det an å kjøpe så dyre vintersko.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 00:03   #6
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.267
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Jeg tror det blir DockBoots i år. I fjor hadde vi et par høye Viking-sko, men de ble så innmari sure etter å ha vært våte brorparten av vinteren. Hjelper ikke med vanntett når man leker såpass at det kommer vann og snø oppi skoen. Det er det nok bare vadere som vil forhindre (og knapt nok det), men DockBoots er enklere å tørke og halvparten så dyre. :P

Og kanskje gjøre alvor av å kjøpe skotørker i år ...

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 00:08   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Han passer heldigvis de han fikk i fjor: https://no.ecco.com/nb-NO/Barn/Gutte...-SNOW-MOUNTAIN

Tipper de passer frem til jul, så får vi se hva vi finner etter det. Er i alle fall strålende fornøyd med disse.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 00:10   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.779
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Dockboots til våte slapsete dager og sikkert Viking Goretex eller lignende til de andre vinterdagene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 00:22   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.


Og kanskje gjøre alvor av å kjøpe skotørker i år ...

Det er et must.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 01:44   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.211
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Så nettopp disse, og tenker at noe sånt som det kan bli aktuelt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 02:01   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Nå forstår jeg hvorfor det er så utplukket når vi kommer på at det trengs vintersko.

Jeg badet i fjorden i dag, det er umulig å tenke på vintersko!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 07:29   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Henger her for tips. Skoene fra ifjor, de fra Ecco som Geitrams linket til, er for små. Var veldig fornøyde i fjor da.
Må nok ha to par, han herjer så mye og det er ikke til å unngå at han blir våt på beina innimellom uansett gode sko, så jeg leter etter noen som ikke er så dyre for å ha i tillegg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 07:44   #13
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min hadde ecco jayden og Timberland i fjor.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 07:46   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå forstår jeg hvorfor det er så utplukket når vi kommer på at det trengs vintersko.

Jeg badet i fjorden i dag, det er umulig å tenke på vintersko!

Noen liker å tenke fremover og ha ting på stell før vinteren kommer ,for å slippe å løpe rundt den dagen snøen kommer.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 08:31   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå forstår jeg hvorfor det er så utplukket når vi kommer på at det trengs vintersko.

Jeg badet i fjorden i dag, det er umulig å tenke på vintersko!

Kun fordi vi var innom Eurosko i dag for joggesko til søsteren. Kunne like gjerne se litt på vintersko. Han skyr butikker.

De tre siste årene har han hatt Viking Eagle. Vært veldig fornøyd.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:02   #16
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Så nettopp disse, og tenker at noe sånt som det kan bli aktuelt.

Disse var fine ja!! Noe sånt vi går for også, regner jeg med. Jeg sluttet å kjøpe sånne høye Gore-Texsko som mine to yngste har for en del år siden, for min særing synes ikke det så bra ut . Så i mellomtiden har jeg vært gjennom to runder ecco-Gore-Tex halvhøye skinnsko og en runde Timberland. Resultatet er at de absolutt ikke tåler behandlingen de får og er både utslitte, lekk og lervete midtveis i sesongen. Men jeg får ham ikke i støvler eller andre sko. Da hadde han trampet i slapset med sneakers.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:10   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.211
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Disse var fine ja!! Noe sånt vi går for også, regner jeg med. Jeg sluttet å kjøpe sånne høye Gore-Texsko som mine to yngste har for en del år siden, for min særing synes ikke det så bra ut . Så i mellomtiden har jeg vært gjennom to runder ecco-Gore-Tex halvhøye skinnsko og en runde Timberland. Resultatet er at de absolutt ikke tåler behandlingen de får og er både utslitte, lekk og lervete midtveis i sesongen. Men jeg får ham ikke i støvler eller andre sko. Da hadde han trampet i slapset med sneakers.

Ja, samme her. I fjor fikk guttungen noen kule sneakers-lignende vintersko, men brukte heller ikke disse særlig mye. Han hadde et par uforede Salomon terrengløpesko med gore-tex, som han fikk på høsten, og brukte nesten utelukkende disse. Vi har et til par slike i hus, som storesøstera fikk til leirskole i fjor, som ikke har blitt veldig mye brukt. De er sikkert mer passe til han nå, så han kan sikkert bruke dem. De er knall lilla, men det tror jeg ikke gjør noe. Han liker lilla.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:42   #18
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

I fjor hadde sønnen et par joggeskoaktige goretex-sko til over tusenlappen som han hadde valgt selv, som han brukte tre ganger, to av dem under mild tvang fra sin (gniene) mor.

I år vet jeg ikke om jeg gidder å kjøpe noe annet enn litt større Dockboots med litt større ullsokker i, for det var alt som ble brukt fra september til mai i fjor.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 10:44   #19
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.961
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Nei, forresten, i år får han gode vintersko som jeg syns er fine, siden de sikkert er ubrukt når jeg arver dem etterpå.

Bill.mrk. "38"

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-18, 11:31   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Han har ikkje hatt behov for vintersko siste år. Me har kjøpt, men dei har knapt blitt brukt. Lave goretex joggesko blir derimot brukt sommar som vinter, haust som vår. Han har dockboots da, til snø- og slapsdagar.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no