Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-18, 23:41   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Vi hadde jo en iskald vinter og med mye snø, så han må ha vintersko.

Han så noen sorte Roots på Eurosko. De hadde både snøring og glidelås på siden. Jeg syntes de kjentes litt kalde ut. De hadde også noen mørkeblå med snøring. De er nok noe varmere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-18, 21:11   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Det er litt tilbud på jollyroom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 16:07   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Pr nå har han fått et par nye dockbots. Jeg har et par gode vintersko i kjelleren som han har hatt i to vintre. De synes ikke at de er brukt. Den første vinteren var de ikke det, den andre tror jeg han brukte dem en gang eller to. Jeg vurderer derfor sterkt å droppe vintersko i år, eller i alle fall avvente og se om behovet oppstår.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 16:35   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

I fjor hadde han et par halvhøye Goretex sko som lignet joggesko (arvet av søsteren, men knapt brukt av henne). De var han strålende fornøyd med. Han har ikke vokst nevneverdig i føttene det siste året, men fjorårets sko er utslitt. Vi kommer til å se etter noe som ligner på dem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 16:51   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Her får vi ofte så mye snø at man må ha vintersko, særlig de som leker i snøen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 17:39   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Ja. Det er jo geografiske forskjeller. Vi bor på Sunnmøre og det er rett og slett oftere slaps enn mye snø. Og dockboots holder til 10 minus eller noe sånn (inne den tid har han også mulighet for ullsokker) og han er ikke sånn at han bryr seg nevneverdig og tar pr default "det jeg hadde i går" utenom undertøy til jeg beslaglegger noe for vask eller krever tykkere jakke etc. Så han trives med dockboots, vi kjøpte nye i dag. Vinterskoene ser altså ubrukt ut mens dockbootsene fra i fjor er utslitt (hull på foret på hælen bl.a)

Søstra på 7,5 derimot må trolig ha både sko og helst skoletter etter eget ønske...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 17:47   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.780
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her får vi ofte så mye snø at man må ha vintersko, særlig de som leker i snøen.


Samme her. Lave vintersko er rett og slett utelukket.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 19:31   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.373
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Samme her. Lave vintersko er rett og slett utelukket.

Lave vintersko er utelukket her også, men dockboots er jo ikke lave da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 20:04   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Samme her. Lave vintersko er rett og slett utelukket.

Han hadde relativt lave i fjor, Viking Eagle, dvs halvhøye. Det blir noe sånt i og.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-18, 20:07   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.780
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Nei, Dockboots er fine. Vi bruker det som vinterstøvler, når det er vått og slapsete.
I enkelte landsdeler er jo vått og slapsete = vinter, men her er det gjerne en meter snø og skikkelig kaldt så da trengs det noe annet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 09:27   #31
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Jeg regner med det blir vintersko fra Viking eller Ecco. Med mye lek i snøen trengs noe skikkelig. Føttene vokser fort. Jeg tipper vi drøyer så lenge som mulig med å kjøpe. Vi har noe arvet som kan brukes hvis det plutselig snør eller er kaldt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 10:21   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

9-åringen skal ha goretex fra Ecco og noen fôrede vinterstøvler fra Reima. Han har hatt varianter av den kombinasjonen i alle år.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-18, 11:11   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Disse var fine ja!! Noe sånt vi går for også, regner jeg med. Jeg sluttet å kjøpe sånne høye Gore-Texsko som mine to yngste har for en del år siden, for min særing synes ikke det så bra ut . Så i mellomtiden har jeg vært gjennom to runder ecco-Gore-Tex halvhøye skinnsko og en runde Timberland. Resultatet er at de absolutt ikke tåler behandlingen de får og er både utslitte, lekk og lervete midtveis i sesongen. Men jeg får ham ikke i støvler eller andre sko. Da hadde han trampet i slapset med sneakers.

Så rart, vi skal bruke Timberland på andre året, ecco er for småellers hadde vi brukt de også igjen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 23:40   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Så rart, vi skal bruke Timberland på andre året, ecco er for småellers hadde vi brukt de også igjen.

Hvilke var best?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 09:15   #35
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Gortex viking støvlene fra i fjor. Spesialbestilt i str 41 ��
Blir ti i januar.
Han på 8 har Sorell støvler. Vi har kalde (-5 til -35) og tørre vintre.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:06   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.989
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Ikke gutt, men jente på ni. I fjor hadde hun litt UGGs-liknende Ecco med goretex (UKIUK), og nå endte vi opp med samme, bare i svart. Jeg syntes de så veldig klønete og for store og brede ut, men hun insisterte, sannsynligvis fordi de er så lette å ta av og på. Jeg ville trodd at hun hadde valgt forede sneakers med goretex (S7 teen), men de var visst vanskelige å få av. Hun bruker str 33-34.

I tillegg har vi Dockboots og Sorel/Kamik (husker ikke helt) som jeg håper passer denne sesongen, også.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:20   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Gortex viking støvlene fra i fjor. Spesialbestilt i str 41 ��
Blir ti i januar.
Han på 8 har Sorell støvler. Vi har kalde (-5 til -35) og tørre vintre.


Min på ti bruker 43, jeg håper de føttene slutter å vokse snart.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:23   #38
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.989
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Min på ti bruker 43, jeg håper de føttene slutter å vokse snart.

Har barn generelt større føtter nå enn før? Jeg (str 36/37) blir litt overrasket når jenter i første klasse har samme skostørrelse som meg selv, liksom.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:36   #39
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Har barn generelt større føtter nå enn før? Jeg (str 36/37) blir litt overrasket når jenter i første klasse har samme skostørrelse som meg selv, liksom.

Jeg aner ikke, men han og broren på 13 har ca like store føtter. Det rare er at jeg ikke syns det ser ut som at de er så store. Jeg bruker 38 og de ser liksom ikke så mye større ut enn mine.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:53   #40
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.780
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min som blir 10 i desember bruker 37-38, og det virker som de fleste av vennene hans bruker omtrent det samme.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no