Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-18, 10:57   #41
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilke var best?

Han har de her på andre året
https://www.sportmann.no/produkt/tim...illberg_264728

Har i tillegg fått de her i år
https://www.sportmann.no/produkt/tim...rint-jr_264742

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:58   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min 10-åring er totalt uinteressert i klær. Jeg tenker superfit Canyon f.eks

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 11:14   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.405
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Min på ti bruker 43, jeg håper de føttene slutter å vokse snart.

Storebror bruker 44/45 og mellombror har passert 43. Håper de stopper der jeg også. Større enn 45 begynner å bli litt vanskelig.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 15:34   #44
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Jeg har også lurt på om barn har større føtter nå enn før. 10-åringen bruker 37, og han har enda ikke startet på vekstspurten som flere av guttene i klassen hans. Den ene halvparten av gutter har vokst et hode i sommer og ser ut som tenåringer, og den andre halvparten er enda små.
Ingen av guttene ville ha skoene som var på tilbud på Barnas Dager hos Skoringen, de vil ha boa/snurrehjul.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 16:04   #45
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.267
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Han min, som nettopp ble 11, bruker ca str 36. Søstra på 12 er vel oppe i 37 nå. Jeg synes de vokser veldig sakte i føttene, og sammenlignet med andre barn på samme alder har de virkelig små føtter. De slekter på en 38 (som ble til 39 etter to svangerskap) og 43, så det blir vel ikke de største føttene på disse to heller.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 16:10   #46
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.424
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Jeg har to som nettopp har blitt 8 år; nye sko som brukes her og nå må jenta ha 35 i og gutten 37. Har gått opp en størrelse på vintersko, viking, men beholder kvittering og lapper på til vinteren setter inn.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 16:32   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min er 12 og bruker 40,håper det stopper snart.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 16:47   #48
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.405
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå forstår jeg hvorfor det er så utplukket når vi kommer på at det trengs vintersko.

Jeg badet i fjorden i dag, det er umulig å tenke på vintersko!

Vi la vinterdekk på den ene bilen i går

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 17:15   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Takk for at noen drar opp sånne temaer så tidlig på høsten. Knerten fikk mye sko i går, kjøpt på salg. Viking Goretex som ligner litt på halvhøye joggesko.

Dette pleier jeg aldri å ha orden på før langt ut i november.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 17:16   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.853
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Forøvrig konstaterte vi at nå bruker 3 av 4 familiemedlemmer str 37-38 i sko.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 17:39   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Min som blir 10 i desember bruker 37-38, og det virker som de fleste av vennene hans bruker omtrent det samme.

Min også, 10 i dag. Han er bare rett over 140 cm lang.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 17:41   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi la vinterdekk på den ene bilen i går

15 grader og sol her i dag.

Kjøper nok vintersko til ham i høstferien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 18:24   #53
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.817
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Lillebror, som blir 11 i desember, har fått Viking Rotnes GTX sko i str. 38. Fant de på tilbud på jollyroom.no

Disse:

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 19:18   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

De var fine! Hvordan er de i størrelsen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 20:04   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.405
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De var fine! Hvordan er de i størrelsen?

Det er gode sko. Vi har hatt flere runder med slike. Særlig de eldste har sansen for disse. Str oppfatter jeg som normal.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 20:23   #56
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.817
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De var fine! Hvordan er de i størrelsen?

Viking Rotnes? Tilnærmet normale, vil jeg si men kanskje biiiiitelitt små i størrelsen? Jeg er stort sett str. 37 i sko og disse i str. 38 passet meg med en litt tykkere sokk i. Men var ellers bredere enn normale 37, så ikke så mye mindre enn normalt, tror jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 20:32   #57
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.828
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

https://www.jollyroom.no/barnesko/vi...-blue-charcoal

Poden har de her også , virker hvertfall gode.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 21:47   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.369
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Min tiåring bruker 34 han.
Han er jo ikke så stor sånn ellers da, lengden tilsvarer en på 8,5 så beian stpr vel kanskje i proposjon der.

Enn så lenge fått dockboots også teller jeg på fingrene om vi skal kjøpe vintersko i tillegg eller vente og se om det faktisk blir behov. Reelt går han helst bare i dockboots, så jeg gir bort et par tilnærmet ubukte vintersko etter to sesonger til min nevø i høst. For, ja, de har stått ubrukt. Første vinter glemte både han og jeg dem, andre vinteren fikk jeg ham til å ta dem på et par dager men han synes dockbots er best visstnok.

Men han vokser jo, så mulig han endrer mening etterhvert. Vi har jo mest slapsevinter og ingen snøgaranti på våre trakter da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 21:48   #59
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

Jeg har to som snart fyller 11, den ene bruker str 34, den andre str 39.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 23-09-18 kl 22:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 22:02   #60
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.476
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags vintersko skal din gutt på 10-11 ha i vinter?

I fjor kom vinteren litt plumpe på og jeg hadde ikke råd til å kjøre dyre vintersko, så jeg kjøpte et par på Europris. Planen var å kjøpe noen andre, men han ville ikke ha og dermed brukte han de hele vinteren. Hadde de passet kunne han brukt de denne sesongen også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no