Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Sopp i plenen og plenklipping

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-14, 10:45   #1
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sopp i plenen og plenklipping

Jeg hadde tenkt jeg skulle ta årets siste plenklipp i dag, men ser nå at det ila. de siste dagene har poppet opp masse sopp på den på et større område på den ene delen av plenen. Jeg er mest fristet til å bare kjøre gressklipperen over soppen (har bioklipp) slik vi gjør når det bare er noen få sopper på plenen, men jeg har en følelse av at jeg bør plukke ført siden det er så mange? (Jeg grøsser litt ved tanken, for jeg synes hagesopp er litt ekkelt. )

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 18:12   #2
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Sopp i plenen og plenklipping

Litt ekkelt kanskje men det gjør liten forskjell om bioklipperen freser bitene ned i gresset, tror ikke du vil merke dem noe særlig. I perioder kan man få sopp i plenen. Det ser ut til at det går i sykluser; noen år med tiltagende sopp i plenen før det går over. I byen har jeg så liten plen den rakes manuelt, men på hytten har vi bioklipper og sopp er ikke noe vi tenker særlig over etter at det er klippet i hvert fall.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 23:22   #3
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sopp i plenen og plenklipping

Jeg kjørte bare klipperen over, og ser iallefall ikke noe til soppen nå. Det er første gangen vi har så mye sopp; vi pleier å få en del sopp rundt en gammel trestubbe samt et par hatter her og der.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-14, 23:53   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sopp i plenen og plenklipping

Vi har også fått en del sopp på plenen nå i høst, har ikke hatt det før.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no