Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-15, 11:08   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Bruker dere denne til gjærdeig? Syns den er genial ettersom den skraper deigen fra kantene som en slikkepott, men tror ikke maskina liker den så godt...Den går nemlig saktere etter å ha gått ca 5 minutter. Bruker den kun på laveste hastighet. Er det ikke meninga at den skal brukes til gjærdeig??


Sist redigert av Frøken Fjong : 30-09-15 kl 11:31.
Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:14   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Denne hva da?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:15   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Bruker hva da? Har du bilde?

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:32   #4
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Hehe - bilde hadde kanskje vært lurt ja ...og jepp, det ble stort nok!!

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:36   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Det ble stort nok, ja.

Har ikke sånn, bruker eltekroken til gjærdeiger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:37   #6
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Har aldri sett. Jeg bruker eltekrok til gjærdeig, stor ballongvisp eller k-spade til kakerøre, avhengig av konsistens.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:38   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Jeg bruker den der til klissete kakerører. Til gjærdeig er det eltekroken som gjelder.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:38   #8
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Jeg tror den der er ment for mykere rører enn en gjærdeig. Til gjærdeig er det vel helst eltekroken som skal brukes. Har man en passe fast gjærdeig blir sidene og bunnen i bollen etter min erfaring ganske så deigfrie uansett.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:41   #9
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Deig bruker jeg eltekrok

Den kroken er genial til å mikse kjøttdeig med for å lage kjøttpudding eller kjøttkaker

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:42   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg bruker den der til klissete kakerører. Til gjærdeig er det eltekroken som gjelder.

Jepp! Og til glasurer og sånt. Jeg ville ha bekymret meg hvis det var slik at maskina begynte å gå saktere og saktere - den forrige vi hadde, kortsluttet, rett og slett. Det sa bare stopp og begynte å ryke.

Du fant ikke et litt større bilde?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 30-09-15 kl 11:51.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 11:50   #11
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Hm, ok - da bør jeg vel slutte med denne da
Takk for hjelpa

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 12:12   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

En slik har jeg ikke til min. Jeg bruker eltekroken til gjærdeig, men synes den er helt håpløs. Hele deigen klumper seg rundt kroken, og snurrer bare rundt og rundt uten å egentlig bli eltet. Må skrape den av kroken mange ganger i løpet av en elting, eller skru på veldig høy hastighet for at den skal bli knadd.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 12:48   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Jeg bruker eltekroken til gjærdeig. Den du la inn bilde av bruker jeg til å røre smør og sukker hvitt og til litt faste kakedeiger

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 13:02   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Jeg trenger den der, tror jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 13:31   #15
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

En slik har jeg ikke til min. Jeg bruker eltekroken til gjærdeig, men synes den er helt håpløs. Hele deigen klumper seg rundt kroken, og snurrer bare rundt og rundt uten å egentlig bli eltet. Må skrape den av kroken mange ganger i løpet av en elting, eller skru på veldig høy hastighet for at den skal bli knadd.

Har du veldig liten deig?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 13:47   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Jeg bruker den til det meste, men ikke til gjærdeiger. Bruker den til alt som ikke trenger visp eller eltekrok.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 14:57   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Har du veldig liten deig?

Selvsagt størst problem når deigen er liten, men det varierer jo ettersom hva jeg baker da. Av og til har man en liten deig. F.eks hvis man lager pizza.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-15, 00:02   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Kenwoodeiere: Bruker dere denne?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

En slik har jeg ikke til min. Jeg bruker eltekroken til gjærdeig, men synes den er helt håpløs. Hele deigen klumper seg rundt kroken, og snurrer bare rundt og rundt uten å egentlig bli eltet. Må skrape den av kroken mange ganger i løpet av en elting, eller skru på veldig høy hastighet for at den skal bli knadd.

Det samme skjer hos meg hvis det er en deig med lite væske, f.eks pizzadeig. Tilsetter jeg litt mer væske, blir den bedre. Men til slutt snurrer den rundt kroken igjen, og da avslutter jeg eltingen. Med brøddeig er det ikke noe problem, den lager jeg alltid veldig løs.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no