Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Granca på vinteren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-19, 18:35   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Granca på vinteren

Jeg har sittet og surfet litt rundt de ukene jeg var sykemeldt og det er et ørlite håp om at jeg har fått gubben på glì til at vi kan ta en (liten) uke på Gran Canaria neste vinter.
Altså bare oss to. Det har vi ikke gjort siden 2000.

Så at det er ganske rimelige flybilletter utover senhøsten så nå er jeg igang med å søke på hotell.

Hvor er det fint å bo? Altså, hvilken by? Har dere tips til fint sted, og gjerne også konkrete hotell. Og fine steder å besøke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 18:51   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Vi var nett en uke på Tenerif, men vi holder oss til Lollo og Bearnie. Ikke aktuelt for dere.
Jeg har aldri vært på Tenerife før, hørt der er mye vind,men jeg ble positivt overrasket. 24-26 gr og vindstille. Da har vi vekslet på Grancanaria og Lansarote de 15 siste vintrene og aldri hatt så flott vær som denne gang.Lanzarote er jo stille og fredelig, jeg er glad i den. Det finnes en del supreme hotell som er for voksne, kanskje det er en ide om dere liker å ligge ved bassenget uten unger og mye underholdning? Jeg vil til Teide på Tenerif en gang, fjellet som er 3900 moh, men da må vo være ferdig med L og B
De store turistbyene er jo preget av turister og tilbud, men det er KO flere småbyer som Mogan, Amadores ol på GC som kanskje ernoke for dere?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 18:55   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Granca på vinteren

To voksne? Da hadde jeg valgt Las Palmas. Da får man både strand og by.

(Jeg føler sterkt på at jeg burde ha boikottet et innlegg som bruker «Granca». )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 21:22   #4
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Hvis dere skal reise på vinteren vil jeg anbefale dere å dra til et sted mellom Arguineguin og Puerto Mogan. Dette fordi at alt nærmere flyplassen har mye dårligere klima-det blåser mer, og er mer overskyet.
Et hotell som mange er veldig fornøyd med er f.eks. Riu Vistamar. Dette ligger oppe på en klippe med utsikt over sjøen og ned på Amadoresstranden.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 23:41   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Hvis dere skal reise på vinteren vil jeg anbefale dere å dra til et sted mellom Arguineguin og Puerto Mogan. Dette fordi at alt nærmere flyplassen har mye dårligere klima-det blåser mer, og er mer overskyet.
Et hotell som mange er veldig fornøyd med er f.eks. Riu Vistamar. Dette ligger oppe på en klippe med utsikt over sjøen og ned på Amadoresstranden.

Enig her. Ta heller en dagstur til Las Palmas. Man må ha veldig flaks med været om man skal ha «sydenferie” der.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 09:44   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.345
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Et hotell som mange er veldig fornøyd med er f.eks. Riu Vistamar. Dette ligger oppe på en klippe med utsikt over sjøen og ned på Amadoresstranden.

Dette er fint, vet om flere som har hatt det flott der dersom kriteriene er en uke med sol og avslapping. Buss til Las Palmas, ja. Ellers synes jeg at Arguineguin er langt bedre enn sitt rykte. Det er mye turister der, men byen oppleves likevel som rolig, hyggelig og fin for par som vil ha en romantisk uke samme. Masse gode spisesteder, hyggelig å rusle langs strandpromenaden, flere utesteder for de som vil ha det (ja, og GUD så gammel jeg har blitt! ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 11:36   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Takk for tips.
Nå er jeg litt på sør-Spania. Enda rimeligere flypriser dit, fant eg ut.
Hvordan er varmen i siste halvdel av november der, tro?

Vi var på den kysten i 2011. Utrolig flott kyst men det var så varmt og med små barn så fikk jeg ikke sett alt jeg ønsket. Men vi var på laaaang dagstur til Tanger i Marokko og det er jeg skikkelig fornøyd med at vi fikk til.

Skulle gjerne kjørt mer oppover i fjellene mot Ronda (Sevilla?) og Granada.
Tror vi kanskje vil bli mer fornøyd med det?

Vi er ikke strandløver, mannen kjeder gørra av seg på strandtur så vil liker å kjøre rundt og se.
Noen som har vært litt oppi fjellene i sør-Spania og kan komme med tips?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 11:50   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Det er masse natur og fjellbyer også på Gran Canaria. Og kan du få en dose sommervær også. Det tror jeg ikke det er stor sjanse for at du får på fastlandet i november.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 11:54   #9
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Er det så stor forskjell på klimaet altså? Ok, vil jo gjerne ha litt varme da.
Men er bare litt redd for at det bare er gater med ræl. Men det er det vel uansett...

Hvilken av disse buktene er "størst" og hyggeligst da? Har googlet litt på maps og synes bukten Anfistranden og Arguineguin ser hyggeligst ut?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 12:37   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Granca på vinteren

Jeg synes sør på Tenerife er flott, forøvrig eneste kanari stedet jeg har vært. Men koselig og autentisk stemning i Los Christanos, tur til Teide, ravinen sør vest på øya og den sorte lavastranden og stemningen i Puerto Cruz. Vinprodusenter og god mat like ved.Litt kaotisk å kjøre sentrum og rundkjøringer, men ellers fint.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 13:21   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Granca på vinteren

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Er det så stor forskjell på klimaet altså? Ok, vil jo gjerne ha litt varme da.
Men er bare litt redd for at det bare er gater med ræl. Men det er det vel uansett...

Hvilken av disse buktene er "størst" og hyggeligst da? Har googlet litt på maps og synes bukten Anfistranden og Arguineguin ser hyggeligst ut?

Hvis dere ikke er strandfolk, men ønsker dere godt vær og opplevelser, kan kombinasjonen Tenerife/La Gomera være helt topp. La Gomera er min stor favoritt, jeg har vært der seks ganger og skal tilbake. Man tar ferge fra Tenerife og over, det er vilt og bratt, men fint å kjøre bil der - og fint å gå kortere eller lengre turer.
Tenerife har jo mye spennende å tilby utover charterhotell og strand også. Så hvor dere liker å kjøre og oppleve, ville jeg kombinert de to øyene, med tre/fire netter på hver øy og leiebil hele uken. Jeg har mange La gomera-tips hvis du er interessert, og jeg har også en forbindelse som vi har leid leilighet av flere ganger som kan formidle mye bra overnatting på begge øyene.

Fastlands-Spania er nok ikke så veldig værsikkert i november, Kanariøyene ligger jo MYE lenger syd og har et helt annet klima.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 14:31   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Ja, Kanariøyene ligger i Afrika geografisk sett. Alle kanariøyebebyr på mye mer enn bare ræl hvis man leier seg en bil. Masse flott å se på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 15:24   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Takk for tips til andre øyer. Vil til GC.
Noen som har tips til hotell med innendørs basseng. Det blir kanskje dyrt..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 16:33   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Granca på vinteren

På fastlandet får du ikke særlig varme på den tiden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 16:43   #15
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Granca på vinteren

Bassengene er ofte oppvarmet, så det er greit selv når det er "kaldt". Temperaturen i sør ligger ofte stabilt rundt 25 grader, men noen ganger kan det blåse litt. Jeg liker egentlig Gran Canaria godt, mye på grunn av klimaet. Vi har stort sett vært i Puerto Rico, som er ok om man unngår senteret og heller går ned mot havnen. Amadores-stranda er også flott, og finere enn Arguineguin, der det er veldig skandinavisk miljø.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 16:51   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Har ikke sett et eneste hotell med oppvarmet basseng. Men det står kanskje ikke opplyst?
Finner ikke noen med innendørs basseng heller. Ihvertfall ikke i den prisklassen jeg ser på.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 16:57   #17
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Granca på vinteren

Nå har jeg begrenset erfaring (tre turer fra 2005-2017), men innendørs basseng har jeg aldri sett på Kanariøyene. Klimaet utenfor kysten av Afrika varierer knapt med årstidene aå jeg tipper det aldri er behov for sånt annet enn på evt spa.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 17:05   #18
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Hvis du drar til det området jeg nevner, så trenger du ikke innendørs basseng, og om du leier bil, er det mye kjekt å se på!


Sist redigert av gnuri : 24-02-19 kl 17:21.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 17:23   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Takk for tips, gnuri. Finner ingen dager ledig i november. Litt vel dyrt også. Men fint utgangspunkt om du mener det er flott sted. Skal sjekke steder i området rundt der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 17:39   #20
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Granca på vinteren

Disse er noen jeg hadde villet vurdert om jeg og mannen skulle reist.



https://www.ving.no/bestill-reise-ho...nationCode=LPA


https://www.ving.no/bestill-reise-ho...nationCode=LPA


https://www.ving.no/bestill-reise-ho...scription=true


https://www.ving.no/bestill-reise-ho...nationCode=LPA



https://www.ving.no/bestill-reise-ho...nationCode=LPA

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no