Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor drar jeg til høsten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-19, 18:31   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hvor drar jeg til høsten?

Jeg fyller rundt år til høsten og ønsker å reise bort.
Blir nok ikke lenger enn en uke maks 10 dager. Men hvor drar jeg?
Jeg vil ha sol og varme.
Foreløpig ser jeg på karibien eller Bali. Jeg vil se litt rundt, oppleve litt og hvile.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 18:40   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Kunne du tenke deg cruise i Karibia?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 18:46   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Nei cruise er ikke aktuelt.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-19, 22:13   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Det er jo hurricane sesong i Florida og Karibia da. En resort i Mexico? Syntes Antigua og St. Martin var nydelige øyer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 07:11   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Jeg ville kanskje sett på Oman. Ikke så ekstrem tidsforskjell, fin temp og mye å oppleve!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 07:45   #6
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Er det hurricane season i hele karibien?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 08:09   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Curacao. Ligger utenfor hurrican-beltet. Vært der i november, helt nydelig.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 08:14   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Alene, par, venner eller familie?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 08:31   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Bali er nydelig, men reisen er veldig lang (som oftest to flybytter fra Norge) for "bare" en uke. Krabi og Phuket kan være lettere å komme til (direktefly). Både Bali, Krabi og Phuket har roligere og "villere" områder og ting å se i tillegg til å slappe av med strand og sol. Bali er såklart større og har flere muligheter, men for bare en uke hadde jeg nok valgt noe som er lettere å komme til. Høsten er imidlertid mer usikker værmessig i SE Asia, så du må definitivt se på dette. Slutten av regntiden er null problem synes jeg (ofte bare en kraftig skur på ettermiddag og den kan du komme deg gjennom med massasje eller en nap), men midt i regntiden ville jeg ikke dratt selv om temperaturene er herlige.

Dersom du vil ha fokus på opplevelser mer enn strand, kan jeg anbefale Kambodsja (Siam Reap). Hotell med basseng kombinert med tempel-heaven. Jeg synes også det er glimrende med en tur til Bangkok selv om det er en storby, dersom du finner et hotell med fint bassengområde.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 08:36   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Men det er jo sjelden det er orkan, bare så at det er sagt. Det kan dog innebære at det er litt skyete og kommer litt regn, men oktober er ellers en fantastisk måned i Florida og Karibien, syns jeg. Men man må tåle at det kan være skyer (men det er jo fortsatt varmt). Fra midten av november er sjansen for orkan veldig liten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 08:36   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Sri Lanka.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 09:48   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Liefje: ja ser det er lang reise til Bali så det må jeg se på, ellers frister det veldig.
Jeg reser enten alene eller med en annen voksen.
Thailand har jeg vært i før og tror ikke det blir det på nytt nå.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 10:07   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Liefje: ja ser det er lang reise til Bali så det må jeg se på, ellers frister det veldig.
Jeg reser enten alene eller med en annen voksen.
Thailand har jeg vært i før og tror ikke det blir det på nytt nå.

Malaysia, Laos, Kambodsja, Vietnam eller India eller Sri Lanka eller Mauritius/Seychellene/Maldivene. Alle muligheter som vanligvis har en lettere reisevei enn Bali. Men høsten er usikker værmessig nesten over alt hvis du ikke vil dra til det nære Østen/Egypt etc.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 13:23   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Jeg har vært i Hellas (Skopelos) i september og det var badetemperatur og passe varmt. Andre tips har jeg ikke, har reist lite.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 16:14   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Så hvis jeg vil til Bali må jeg kanskje dra før eller ha iallefall 10 dager på meg? Og hvis det blir karibien så må jeg vente til etter jul eller?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 17:48   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Har du sett de turene til Tanzania som arrangeres av Tara, evt en dame som jobber der? Ser skikkelig bra ut. Det er nok 50+Omtrent som er er målgruppa. Ser skikkelig innholdsrikt ut. Tror det er bare damer med. Men er nok mer enn ei uke

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-19, 18:16   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Karibien fra. Ideen av november burde gå bra.

Men jeg har vært i Karibien flere høster. Både på vår høstferie og når thanksgiving er og hatt det supert.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 13:07   #18
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Jeg har vært på Cuba i november, det var topp, veldig spennende reisemål. Men mulig det var risiko for orkan og vi var heldige?

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 13:35   #19
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Det her er antallet stormer/orkaner i Florida og det fremkommer ganske tydelig at det synker mye i november da vannet har begynt å bli litt kaldere.


Number of recorded storms
affecting Florida

April 1
May 3
June 10
July 11
August 18
September 27
October 9
November 2
December 1

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-19, 21:16   #20
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor drar jeg til høsten?

Som sagt: Curacao har ikke organisering. Du kan dra før jul. Ligger i Karibien. En og annen liten skur kan forekomme, ellers helt topp vær.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no