Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Sarah Bernhardt

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-14, 09:45   #141
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Hvor lenge holder de seg, tro?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 10:04   #142
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvor lenge holder de seg, tro?

Jeg fant noen gjenglemte da jeg ryddet i fryseren i mai. De smakte aldeles fortreffelig. Men jeg bruker trøffelkrem, ikke smørkrem. De holder seg nok lenger uten smør..?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 11:17   #143
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Hva blir stivest for å sprøyte ut, krem med fløte og sjokolade, eller krem med smør og eggeplommer?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 11:19   #144
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hva blir stivest for å sprøyte ut, krem med fløte og sjokolade, eller krem med smør og eggeplommer?

Det er det liten forskjell på, men smørkrem holder fasongen bedre, muligens.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 11:32   #145
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.822
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Å, dere er geniale! Endelig skal jeg lage disse.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:20   #146
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Mine ble veldig vellykket i fjor. I år reiser vi så jeg tror jeg dropper SB, vi får se. Jeg har allerede 5-6 slag og skal til med 3 til nå til helgen igjen, skal vi ha SB også blir det jo 10 slag eller noe Jaja ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:22   #147
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvor lenge holder de seg, tro?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg fant noen gjenglemte da jeg ryddet i fryseren i mai. De smakte aldeles fortreffelig. Men jeg bruker trøffelkrem, ikke smørkrem. De holder seg nok lenger uten smør..?

Smørkremvarianten smaker fint 11 måneder etter produksjon *har-ryddet-i-frysen*

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:25   #148
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Smørkremvarianten smaker fint 11 måneder etter produksjon *har-ryddet-i-frysen*

Kanskje jeg skal doble oppskriften og lage neste års også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 13:39   #149
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Smørkremvarianten smaker fint 11 måneder etter produksjon *har-ryddet-i-frysen*




Så bra! Da kan jeg bake de allerede nå. De siste dagene før jul er forbeholdt julegaveshopping til alle de jeg har glemt.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 15:31   #150
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.



Så bra! Da kan jeg bake de allerede nå. De siste dagene før jul er forbeholdt julegaveshopping til alle de jeg har glemt.

Definitivt! Jeg bakte våre for flere uker siden!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 17:09   #151
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

I år har jeg av en eller annen grunn hatt to uheldige opplevelser med å lage trøffelkrem - den blir kornete heller en luftig og glatt. Det har aldri skjedd tidligere og jeg kan ikke skjønne at jeg gjør noe annerledes? Den først gangen lot jeg kremen stå over natta og da var den blitt litt hard, så jeg trodde det var grunnen til at den ikke ble luftlig og glatt. Men den andre gangen lot jeg den bare stå et par timer, og det samme skjedde.

Noen som har noen teorier?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 21:15   #152
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Jeg liker smørkremen best

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 00:22   #153
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Høns, her.

Smørkremvarianten smaker fint 11 måneder etter produksjon *har-ryddet-i-frysen*

Det kan jeg bekrefte :spiste nylig siste SB fra ifjor jul:

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 09:49   #154
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I år har jeg av en eller annen grunn hatt to uheldige opplevelser med å lage trøffelkrem - den blir kornete heller en luftig og glatt. Det har aldri skjedd tidligere og jeg kan ikke skjønne at jeg gjør noe annerledes? Den først gangen lot jeg kremen stå over natta og da var den blitt litt hard, så jeg trodde det var grunnen til at den ikke ble luftlig og glatt. Men den andre gangen lot jeg den bare stå et par timer, og det samme skjedde.

Noen som har noen teorier?

Pisket for lenge? Den trenger bare så vidt en runde med mikseren.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 15:58   #155
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Har noen av dere laget SB med suksesskrem (gul krem)? Var det godt?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 18:19   #156
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.694
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Den gule kremen er den sikre vinner. Definitivt den beste SB!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-14, 19:56   #157
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Vi har laget med hvit sjokoldetrøffel og -trekk i år, og det var også godt!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 17:18   #158
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Pisket for lenge? Den trenger bare så vidt en runde med mikseren.

Kanskje det? Jeg får være mer årvåken i deste runde.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 17:29   #159
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I år har jeg av en eller annen grunn hatt to uheldige opplevelser med å lage trøffelkrem - den blir kornete heller en luftig og glatt. Det har aldri skjedd tidligere og jeg kan ikke skjønne at jeg gjør noe annerledes? Den først gangen lot jeg kremen stå over natta og da var den blitt litt hard, så jeg trodde det var grunnen til at den ikke ble luftlig og glatt. Men den andre gangen lot jeg den bare stå et par timer, og det samme skjedde.

Noen som har noen teorier?

To teorier:

Dersom sjokoladen er kald slik at fløten ikke greier å smelte alt helt, men slik at man kan se at det er igjen bittesmå sjokoladeklumper, så kan det gi kornete krem. Det har skjedd med meg en gang jeg laget ganache, og jeg er nøye med å la sjokoladen ligge på et varmt sted før jeg lager trøffelkrem og ganache etter det.

Dersom man pisker for mye, det sklir fort over til smørlignene substans.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 17:33   #160
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sarah Bernhardt

For å unngå det første kan man ha sjokoladen i blender, finhakke den, og så helle oppvarmet fløte (til kokepunktet) over i blenderen og kjøre den to sekund. Og så avkjøle den i kjøleskap.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no