|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
14-05-09, 23:35 | #1 |
Shake it out!
|
Typisk norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)Jeg trenger innspill!
14-05-09, 23:40 | #2 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Hva med å servere kokt laks, med poteter, hjemmelaget hollandaise, og råkost?
14-05-09, 23:41 | #3 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Viltkjøtt av noe slag? Eller enda enklere å oppdrive, noe basert på laks? |
14-05-09, 23:42 | #4 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Hmmm.. ikke lett den der. Hva med en god fiskegrateng? Eller hjemmelagede fiskekaker? Eller en kjøttsuppe med god kraft og godt kjøtt. Baccalao har jeg laget til utlendinger og har alltid falt i smak.. men klippfisk er vel ikke så enkelt å få tak i. Ellers er jeg en potetball elsker, men det er det jo ikke alle som er...
14-05-09, 23:46 | #5 |
Curlingkone
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Fiskesuppe
14-05-09, 23:46 | #6 |
Introvert textrovert
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Det har nettopp ¨gått en tv serie her på tv2 (?) om norsk mat fra ulike norske distrikt. Jeg fulgte ikke med, men mulig oppskriftene ligger på nettet.
14-05-09, 23:47 | #7 |
Introvert textrovert
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Jeg fant, jeg fant.
14-05-09, 23:49 | #8 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise...)Dette har jeg erfaring med! Disse rettene pleier å falle i smak hos mine franske og andre internasjonale gjester: |
15-05-09, 00:33 | #9 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)Jeg har gjenoppdaget kjøttkaker med stuet kål. Nam!
15-05-09, 00:36 | #10 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)Kålruletter! |
15-05-09, 02:41 | #11 |
Metallica!!
|
Sv: Typis norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)Kjøttkaker og fårikål hørtes norsk og godt ut i mine ører.
15-05-09, 05:39 | #12 |
Shake it out!
|
Sv: Typisk norsk mat (som utlendinger kan klare å spise ...)Takk for tips! Skal se om jeg får tak i tørrfisk, så skal jeg lage baccalao. Så tror jeg at jeg lager enten fårikål eller grytelam. Og en kremet fiskesuppe. Da må vel alle bli fornøyd? Eller kanskje risengrynsgrøt? Igjen, takk for tips. Jeg har tatt med meg masse kokebæker, men de er alle italienske, franske og meksikanske osv . Lenge leve nettet!